Filtr Powietrza Yamaha R6 2002 - Opinie i Porady

Filtr powietrza to kluczowy element każdego motocykla, w tym Yamahy R6 600, ponieważ odpowiada za oczyszczanie powietrza dostarczanego do silnika. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy silnik nie zapewni oczekiwanych osiągów i może ulec szybkiemu zużyciu lub uszkodzeniu.

Dlaczego Filtr Powietrza Jest Tak Ważny?

Dzięki czystemu powietrzu silnik skutecznie spala mieszankę i generuje moc, a także unika zabrudzeń. Brud osadzający się na powierzchniach bocznych cylindra może prowadzić do kosztownych uszkodzeń. Filtr powietrza ma kluczowe znaczenie dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika.

Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?

Przy typowej jeździe, filtr powietrza w motocyklu powinien wystarczyć na około 20 000 kilometrów lub 2 lata. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych lub terenowych, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.

Samodzielna Wymiana Filtra Powietrza

W motocyklach można spotkać różne typy i formy filtrów powietrza. W niektórych przypadkach wystarczy usunąć zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, aby wymienić filtr na nowy. Czasami jednak wymiana wymaga demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia. W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą typowe narzędzia, takie jak klucze i śrubokręty.

Czyszczenie Filtra Powietrza

Nie wszystkie filtry powietrza do motocykli można czyścić. W praktyce, taką możliwość dają jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala na czyszczenie bez wpływu na ich funkcje. Należy jednak stosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i postępować zgodnie z zalecanymi procedurami.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Wybór Filtra Powietrza do Yamaha YZF-R6 600

Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki. Pamiętaj, że Yamaha YZF-R6 600 była oferowana przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.

Typy Filtrów Powietrza i Producenci

Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę w typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra. Przykładem nietypowych filtrów są filtry powietrza tuningowe i sportowe.

Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.

Filtry Powietrza K&N

Filtry powietrza firmy K&N są tak skonstruowane, aby uzyskiwać wysoki, praktycznie nieograniczony przepływ powietrza przy jednoczesnym zachowaniu koniecznych poziomów filtrowania zapewniających długą żywotność silnika. Filtry powietrza K&N składają się z czterech do sześciu arkuszy gazy bawełnianej ułożonej warstwami pomiędzy dwoma arkuszami aluminiowej siatki drucianej. Taki materiał jest składany harmonijkowo i nasączany olejem, co poprawia zdolność i ogólną wydajność filtrowania. W rezultacie otrzymujemy filtr powietrza, który pozwala na pobranie znacznie większej ilości powietrza do silnika.

Co więcej filtrów K&N nie trzeba wymieniać, bowiem są to filtry wielokrotnego użytku - wymagają one jedynie okresowego czyszczenia po przejechaniu 80 000 km. Amerykański producent udziela gwarancji na jakość produkowanych przez siebie filtrów na dystansie aż 1,6 miliona kilometrów!

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Filtry K&N można wielokrotnie myć i używać w motocyklu praktycznie bez ograniczeń. Konieczność czyszczenia filtra K&N występuje po przejechaniu 80 000 km. Do czyszczenia i nasączania prosimy używać specyfików przeznaczonych wyłącznie do tego celu. Procedura czyszczenia i nasączania jest dostępna na opakowaniu filtra lub specjalnej ulotce. Nie używać do czyszczenia benzyny ani rozpuszczalników.

Firma K&N Engineering z Riverside w stanie Kalifornia, w USA jest wynalazcą i czołowym innowatorem na polu technologii filtrów wielokrotnego użytku wytwarzanych z wykorzystaniem gazy bawełnianej do samochodów i motocykli. Od 1969 roku firma K&N Engineering jest firmą rodzinną. Przekształciła się w firmę globalną z biurami w Wielkiej Brytanii i Holandii. Obecnie K&N jest liderem sprzedaży i marki filtrów powietrza do samochodów, motocykli i ATV oraz ma katalog produktów zawierający ponad 2400 pozycji.

Wymiana filtra powietrza na wysokoprzepływowy filtr K&N nie wiąże się z koniecznością wymiany jakichkolwiek podzespołów motocykla.

Sprzedawany filtr K&N YA-60001 pasuje do Yamahy YZF-R6 RJ03, RJ05, RJ09, czyli modeli produkowanych od 1999 do 2005 roku.

Hiflo Filtro - Zamiennik OEM

Filtr powietrza firmy Hiflo Filtro, to bezpośredni zamiennik filtra oryginalnego (OEM), przystosowany do montażu w oryginalnym airboxie. Filtr został wykonany bardzo starannie i z wykorzystaniem materiałów o najwyższych parametrach. Dotyczy to samego wkładu filtracyjnego jak i obudowy filtra oraz zastosowanych uszczelek i innych materiałów użytych do jego produkcji. Gwarantuje to odpowiedni stopień filtrowania, a po jego zastosowaniu nie ma konieczności robienia jakichkolwiek modyfikacji w gaźnikach lub w instalacji wtryskowej pojazdu.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Należy stosować się do zaleceń producenta motocykla w zakresie interwałów wymian! W przypadku filtrów gąbkowych może istnieć konieczność uprzedniego nasączenia go w specjalnym płynie. Należy zawczasu zasięgnąć w tej kwestii opinii mechanika lub skonsultować się z serwisem ASO.

Power Commander - Czy Warto?

Powercommander ustawia wtryski na odpowiednią dawkę paliwa pod zadany układ wlotowo wylotowy czyli pod filtr powietrza oraz wydech czasami z dobrym efektem omijania exup. Profesjonalne wystrojenie będzie się odwdzięczało większą mocą z dołu i bardziej liniowym przyrostem mocy.

Natomiast jeżeli chcesz mieć dobrą mieszankę paliwa i by silnik był bardziej optymalnie nastrojony co przełoży się na żywotność to PC ma rację bytu. Ważne jest też to że tylko profesjonalne ustawienie map zapłonu da dobry efekt w pc. Co za tym idzie koszt PC oraz hamownia co w rezultacie nie jest tanie bo zakładam że pc kosztuje tysiak i strojenie tysiak.

tags: #filtr #powietrza #yamaha #r6 #2002 #opinie

Popularne posty: