Objawy nieprawidłowego montażu filtra powietrza w Mercedesie W211 E220 i potencjalne problemy
- Szczegóły
Mercedes S-klasa W221 320 CDI z 2006 roku doświadcza problemu szarpania podczas delikatnego przyspieszania i utrzymania stałej prędkości przy około 1500 obr./min. Problem pojawił się po wyczyszczeniu zapchanego filtra DPF, który początkowo poprawił moc silnika.
Użytkownicy zgłaszają podobne objawy w modelach W211 i W164 320 CDI, wskazując na możliwe przyczyny takie jak wtryskiwacze, sprzęgło, płyta hydrauliczna, czujnik ciśnienia spalin, nastawnik turbiny oraz uszkodzone kolektory ssące.
Diagnostyka nie wykazała błędów silnika ani skrzyni biegów (722.9), mimo wymiany oleju, filtra i regeneracji konwertera momentu obrotowego oraz sterownika skrzyni. Pojawiły się błędy czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika prędkości obrotowej (Y3/8n3).
Wskazane jest sprawdzenie korekcji wtrysków, stanu kompresji, obecności osadów w filtrach paliwa oraz stanu poduszek silnika i skrzyni.
Najczęściej rekomendowane rozwiązania to wymiana czujnika ciśnienia spalin (umieszczonego z tyłu silnika), nastawnika turbiny (geometrii zmiennej) oraz ich odpowiednie ustawienie lub regeneracja z wgraniem oryginalnego oprogramowania.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Wymiana nastawnika wymaga często demontażu turbiny i precyzyjnego ustawienia geometrii na stole, choć istnieje możliwość doboru nastawnika po numerze elektroniki i ustawień bez demontażu.
W niektórych przypadkach problemem są pęknięte kolektory ssące i opiłki blokujące łopatki turbiny. Wymiana turbiny na nową lub regeneracja nastawnika przynosi poprawę.
Wychodzi na to , że za szarpanie przy przyśpieszaniu odpowiada fiksujący czujnik ciśnienia spalin ( u góry z tyłu silnika) oraz nastawnik turbiny ( znajdujący sie z tyłu silnika obok turbo).
Jak wspomniałem wyżej za szarpanie przy przyśpieszaniu w 320 CDI 3.0 V6 odpowiada nastawnik turbiny oraz czujnik ciśnienia spalin.To jest pewne. Polecam wymienić obie rzeczy jednocześnie by mieć spokój.
JEDNAK JEST BARDZO WAŻNA SPRAWA!!! o której nie wspomniałem wcześniej. Mianowicie jeżeli kupujemy nowy lub używany nastawnik to konieczne jest ustawienie geometrii turbiny. Bez tego dalej będzie szarpać. Niestety aby to zrobić należy wyjąć turbo.....i turbiniarz musi to ustawić na stole .
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Jest też druga opcja polegająca na regeneracji nastawnika i wtedy fachman od regeneracji musi zgrać oprogramowanie starego nastawnika. Zregenerować nastawnik (mechanicznie i elektronika) następnie wgrać stare oprogramowanie i zamontować nastawnik i wszystko będzie śmigać.
Na nastawnika jest numer elektroniki i numer ustawień G-... po tym numerze dobierasz z identycznymi ustawieniami.
Użytkownicy forum zmagają się z problemem związanym z Mercedesem W212 3.0 V6 CDI, który często przeprowadza wypalanie DPF, szczególnie w wysokich temperaturach otoczenia. Po wystąpieniu błędu 14A600, dotyczącego zaworu recyrkulacji spalin (EGR), wielu z nich wymieniło EGR, filtr DPF oraz czujniki, jednak problem nie ustępuje.
Wskazania czujnika temperatury na wlocie turbosprężarki są nieprawidłowe, co sugeruje problemy z drożnością układu dolotowego. Użytkownicy podnoszą również kwestie związane z przepływomierzem oraz zatykaną rurką przed chłodniczką EGR.
Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). Blokada EGR powoduje przywrócenie mocy, brak wypalania DPF - nieco podwyższoną temperaturę silnika niestety dalej Check na desce...
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
Do tej pory wymienione na nowe: Zawór EGR, Filtr DPF, wtryskiwacze! Temperatura rośnie i skacze po dodawaniu gazu! Przed ostateczną wizytą w serwisie MB, zwracam sie o pomoc do Was...
Witam. Ja wymienilem u siebie termostat...!!! Wszystko wróciło do normy!
Zanim wyrwiecie wtryski do sprawdzenia radze odkręcić rurki paliwowe, jeżeli we filtrach szczelinowych widać brązowy osad to wtryski złom i stąd te szarpanie.
Co prawda nie w 320, a w 270 (wtryskiwacze bosch z cewką), ale walczyłem nie dawno z czymś podobnym. Wtryskiwacze, tzn korekcja na sd wypadały bdb, przelewy też były równo, po zawiezieniu do zrobienia na stole też wypadały nieźle. Natomiast po rozebraniu w mak okazały sie skorodowane, z wrzerami widocznymi gołym okiem.
Silnik pracuje idealne, nie kopci, nic się nie dzieje. Zamówiłem jeszcze amortyzator na wał, jeszcze to spróbuję, przyjdzie w przyszłym tygodniu.
Witam ja tylko napisze co do Delphi testera, to ze pokazuje Ci takie wartości dziwne to znaczy , że został wybrany zły model sterownika silnika, zresztą przy połączeniu na pewno pokazał informację o tym, ze korzysta ze standardowego protokołu, wtedy właśnie pokazuje wartości zupełnie z kosmosu i absolutnie nie można się nimi sugerować !
Zawieszenie pneumatyczne to zaawansowany system stosowany w wielu samochodach klasy premium, SUV-ach i autach terenowych. Jego kluczowym elementem jest kompresor, który odpowiada za dostarczanie powietrza do miechów zawieszenia. Gdy kompresor ulega awarii, może to prowadzić do poważnych problemów z jazdą i komfortem.
- Dłuższy czas pompowania zawieszenia - Kompresor powinien napompować miechy zawieszenia w ciągu kilku sekund.
- Brak reakcji na zmianę wysokości zawieszenia - W pojazdach z regulowaną wysokością zawieszenia, kompresor powinien natychmiast reagować na zmianę trybu.
- Głośna praca kompresora - Kompresor zawieszenia powinien pracować stosunkowo cicho. Jeśli zaczynasz słyszeć nienaturalne dźwięki, np.
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki - W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik odpowiedzialny za kompresor zawieszenia.
Sprawdź przewody powietrzne i miechy zawieszenia - Nieszczelności w układzie pneumatycznym mogą powodować przeciążenie kompresora.
Regeneracja czy wymiana? - W niektórych przypadkach można przeprowadzić regenerację kompresora, co jest tańszą opcją niż jego wymiana.
Awaria kompresora zawieszenia może prowadzić do poważnych problemów z komfortem jazdy i stabilnością pojazdu. Warto zwracać uwagę na pierwsze objawy usterki i regularnie serwisować układ zawieszenia pneumatycznego, aby uniknąć kosztownych napraw.
Filtry samochodowe MANN-FILTER
MANN-FILTER to Niemiecka marka, która podbiła nie jedno serce kierowcy. Firma produkuje filtry samochodowe, które traktowane są jako jedne z najlepszych na rynku Polskim jak i rynku zagranicznym. Okazały się na tyle dobre, że często są montowane w nowych samochodach jako filtr OE (na pierwszy montaż). Jeżeli na taki krok decydują się marki jak np. Audi, BMW lub Volkswagen, to MANN-FILER na pewno jest marką, której warto zaufać. Producent posiada takie produkty jak filtr oleju, powierza, paliwa lub kabinowy, które są z najwyższej możliwej półki.
Warto zaznaczyć, że MANN-FILTER to część ogromnego koncernu MANN+Hummel.
tags: #filtr #powietrza #w211 #e220 #zły #montaż

