Filtr Powietrza w Skuterze Zipp Triad 3: Opinie i Doświadczenia Użytkowników
- Szczegóły
Silnik twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika. Tylko, czy dobry filtr powietrza motocyklowy to zawsze to samo? Żeby wybrać dobry filtr do motoru warto wpierw wiedzieć, dlaczego jest on tak ważny dla silnika.
Dzięki czystemu powietrzu twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra.
Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla.
Zipp Triad 50 III 2T wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zipp Triad 50 III 2T możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika. Wybór ułatwi ci tu nasza wyszukiwarka dopasowań, która wybierze filtry powietrza przygotowane pod ten model. Pamiętaj, że Zipp Triad 50 III 2T oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.
Kiedy wymieniać filtr powietrza?
Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Wymiana filtra powietrza - czy to trudne?
W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia.
W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.
Czyszczenie filtra powietrza
Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze filtra powietrza?
Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki. Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra. Droższe filtry mogą być nawet lepsze, te tańsze dać nieco gorsze rezultaty za dużo niższą cenę.
Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Zwróć jednak uwagę na ich materiał i gwarancję, a także opinie i oceny. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.
Przykładowe opinie użytkowników o częściach do Zipp Triad 3
Pośród licznych ocen bikerów wysoką pozycję zajęły Zipp triad 3 plastiki i części z uwagi na ich niespotykaną wręcz wytrzymałość i bezawaryjność. W poszukiwaniu wiarygodnych opinii dotyczących skutera Zipp Triad 3 trafialiśmy tylko na jakieś fan cluby.
Użytkownicy chwalą również inne aspekty skutera Zipp Triad 3:
- Silnik: Silnik wydobywa z siebie moc 4,35 KM, co w przypadku pięćdziesiątki naprawdę robi wrażenie. Pośród zalet maszynki najwyższą notę zdobyło serce, to akurat nie dziwi, przy tej mocy?!
- Zawieszenie: Tylne zawieszenie składające się z podwójnego elementu tłumiącego skutecznie zabezpiecza pasażera przed niespodziewanymi wstrząsami. Dodatkowo stabilizuje maszynkę przy większych prędkościach.
- Komfort jazdy: Wysoko doceniono komfort jazdy, zarówno solo, jak i z pasażerem.
Pamiętaj! Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #triad #zipp #3 #opinie

