Filtr Powietrza Stożkowy Polini AM6 - Opinie i Porady
- Szczegóły
Stożkowe filtry powietrza, takie jak Polini AM6, cieszą się popularnością wśród entuzjastów tuningu motocykli. Są one cenione za potencjalną poprawę wydajności silnika i sportowy wygląd. W tym artykule przyjrzymy się opiniom na temat filtra Polini AM6, jego zaletom i wadom, a także innym aspektom związanym z jego użytkowaniem.
Opinie Użytkowników
Użytkownicy często podkreślają, że filtr powietrza stożkowy Polini AM6 jest bardzo dobry i wydajność silnika znacznie wzrasta. Wielu chwali idealne dopasowanie i poprawę brzmienia motocykla. Za taką cenę, jakość jest oceniana jako dobra. Silnik pracuje bardzo dobrze po zamontowaniu filtra.
Niektórzy zwracają uwagę na łatwość montażu, szczególnie w motocyklach takich jak Rieju RR 50. Zamontowanie stożkowego filtra z gmoto do tego motocykla jest opisywane jako niewiarygodnie proste. Filtr spełnia swoje zadanie w 100 procentach, a wysyłka zamówienia jest niewiarygodnie szybka, a produkt starannie i bezpiecznie zapakowany.
Inni użytkownicy zauważają, że dzięki małym rozmiarom, filtr dobrze mieści się w ramie. Filtr jest estetycznie wykonany, a guma jest bardzo dobrej jakości, lekko twarda. Dodatkowo, jest on wykonany nie tylko z metalowych drucików, ale i papieru, dzięki czemu nie przepuszcza pyłu.
Jednakże, pojawiają się również opinie o średniej jakości filtrach, które nie posiadają gąbki w środku, co może powodować przedostawanie się zanieczyszczeń do gaźnika. Mimo to, filtr często poprawia dźwięk skutera.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Zastosowanie i Montaż
Filtr powietrza stożkowy Polini AM6 pasuje bez problemu i świetnie spasowuje się na gaźnik, dzięki czemu silnik się nie dławi. Montaż przebiega sprawnie i wszystko jest zgodne z opisem. Filtr jest odpowiedni również do chińskich motorków, takich jak cross mini enduro diabolini kxd o pojemności 125, gdzie nie ma większych problemów z zamontowaniem.
Produkt jest dostępny jako kompletny stożkowy filtr powietrza z obudową typu AIR BOX. Jest świetnie wykonany i zaprojektowany, z niebieską gąbką i czarną obudową. Filtr jest w pełni rozbieralny, co znacznie ułatwia czyszczenie i konserwację. Obudowa zapewnia ochronę przed wodą i dużymi zabrudzeniami. Montaż jest prosty i odbywa się na wprost.
Filtr idealnie pasuje do motorowerów z silnikiem AM6 Mineralli, takich jak:
- APRILIA: MX 50, RS 50, RX 50, Tuono 50, AF1 50
- BETA: RK6 50, RR Alu Enduro/SM 50, RR Enduro/SM 50, RR-T Enduro/SM 50
- GENERIC: Tigger X-Enduro/SM 50
- MBK: X-Limit SM/Enduro 50, X-Power 50
- MALAGUTI: XTM Enduro 50, Drakon Naked 50, XSM Supermotard 50
- MOTORHISPANIA: RX Super Racing 50, RX 50R 50, Furia Max Enduro/SM 50, RYZ Enduro/SM 50
- PEUGEOT: XR6 50, XR7 50, XPS-Supermotard/Street EVO2/Enduro 50, XP6-Supermotard/Enduro 50
- RIEJU: MRT 50, SMX SM 50, RS2 NKD 50, RRX 50, RR Enduro 50, RS-1 Evolution 50, RS3 50, MRX Euduro/Enduro Pro 50, SMX SM 50 Pro, Spike 2/X 50, RS2 Matrix 50, Tango 50
- SHERCO: Enduro 50, Supermotard SHARK champion ipon REPLICA 50, HRD 50
- YAMAHA: TZR 50, DT X SM 50, DT R Enduro 50
Problemy i Rozwiązania
W przypadku problemów z silnikiem, takich jak brak wchodzenia na wysokie obroty, zalewanie świec i intensywne kopcenie białym dymem (jak w przypadku Gilera GSM z silnikiem Morini 50cc), należy sprawdzić kilka elementów:
- Uszczelniacze wału korbowego: Uszkodzony simering wału korbowego może powodować zasysanie powietrza i przedostawanie się oleju do komory spalania.
- Pierścienie tłokowe: Zużyte pierścienie tłokowe mogą być przyczyną kopcenia.
- Regulacja gaźnika: Niewłaściwa regulacja, uszkodzony zawór iglicowy, nieszczelna iglica lub zarysowana przepustnica mogą powodować zalewanie świec.
Warto również sprawdzić kompresję, uszczelniacz wału od strony sprzęgła oraz rozważyć remont silnika. W przypadku tuningu, takiego jak wymiana cylindra na 70cc, obowiązkowa jest wymiana wału na sportowy oraz zastosowanie dobrych łożysk i uszczelek.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Alternatywne Produkty
Oprócz filtra Polini AM6, na rynku dostępne są inne filtry powietrza, takie jak:
- Filtr powietrza Polini Big Evolution II, d.60mm
- Filtr powietrza Stage6 Double Layer Racing, 28 / 35 / 42 / 45 / 49 / 55mm (różne kolory)
- Filtr powietrza Stage6 Drag Race, 44 / 49mm (różne kolory)
- Filtr powietrza Racing Force, PWK 50mm, czarny
Dostępne są również wkłady filtrów powietrza różnych producentów, takie jak Malossi i Polini, dedykowane do różnych modeli skuterów i motorowerów.
Podsumowanie
Filtr powietrza stożkowy Polini AM6 jest popularnym wyborem wśród motocyklistów, oferującym potencjalną poprawę wydajności silnika i sportowy wygląd. Opinie użytkowników są zazwyczaj pozytywne, chwalą dopasowanie, łatwość montażu i poprawę brzmienia. Warto jednak pamiętać o regularnej konserwacji i sprawdzaniu stanu filtra, aby zapewnić optymalne działanie silnika.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #stożkowy #polini #am6 #opinie

