Stożkowe Filtry Powietrza Jawa 50 - Opinie i Porady

Silnik Twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza, aby pracować wydajnie. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da Ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika.

Dlaczego Filtr Powietrza Jest Tak Ważny?

Dzięki czystemu powietrzu Twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra.

Objawy Uszkodzonego Filtra Powietrza

Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie Ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla.

Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?

Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć Ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.

Wymiana Filtra Powietrza

Samodzielna Wymiana Filtra

Czy mogę samodzielnie wymienić filtr powietrza? W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi Cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia. W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą Ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Czyszczenie Filtra Powietrza

Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą Ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur.

Wybór Filtra Powietrza

Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki.

Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra. Droższe filtry mogą być nawet lepsze, te tańsze dać nieco gorsze rezultaty za dużo niższą cenę.

Filtry Tuningowe i Sportowe

Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.

Ceny Filtrów Powietrza

Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Zwróć jednak uwagę na ich materiał i gwarancję, a także opinie i oceny. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Filtry Powietrza a Model Motocykla

Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Romet Ogar 200 wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra. Romet Ogar 200 możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika. Wybór ułatwi Ci tu nasza wyszukiwarka dopasowań, która wybierze filtry powietrza przygotowane pod ten model. Pamiętaj, że Romet Ogar 200 oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.

Opinie Użytkowników o Stożkowych Filtrach Powietrza

Wiele osób zastanawia się, czy warto zamontować stożkowy filtr powietrza w swoim motocyklu, np. Jawa 50. Opinie na ten temat są podzielone. Część użytkowników uważa, że stożek nic nie daje, a jedynie generuje dodatkowe koszty, ponieważ standardowy filtr został wyliczony pod dany silnik.

Inni natomiast twierdzą, że odpowiednio dopasowany stożkowy filtr powietrza może przynieść odczuwalną różnicę w osiągach. Ważne jest, aby pamiętać, że przy wymianie filtra powietrza, zwłaszcza na stożkowy, konieczna jest regulacja gaźnika.

Poniżej przedstawiono niektóre opinie użytkowników na temat filtrów paliwa i powietrza w różnych modelach motocykli:

  • Romet Ogar 205 (1982): Filtr dopasowany bardzo dobrze, świetnie komponuje się z ramą motoru.
  • Jawa Mustang: Filtr zaraz po zamontowaniu zaczął wyłapywać nieczystości ze zbiornika.
  • Romet Ogar 200: Posiadam motocykl Romet Ogar 200.
  • Tgb Orion 125 (2002): Tgb orion 125 silnik gy6 rok2002 przebieg 22000.
  • Suzuki Gn 125: Niby zwykły filterek, ale już w nie każdym sklepie motoryzacyjnym można go kupić. Tu natomiast jest, w przystępnej cenie i rewelacyjnej jakości.
  • Jawa typ 20 (1974): Filtr zakupiony do Jawy typ 20, rocznik 1974. W stosunku do oryginału ma nieco większą średnicę, ale nie ma problemu z zamontowaniem w puszce. Na plus oceniam materiał, z którego wykonano podstawy filtra - guma.
  • Romet Komar 3: Zamówiłem filtr do Rometa Komara 3. Silnik wymaga mieszanki 40, która ładnie przepływa przez filtr.
  • Zipp Steed 50 (przerobiony na 80ccm): Zipp Steed 50 pojemność 50ccm przerobione na 80 ccm filtr jak najbardziej ok w środku obudowy wkład papierowy a nie jak w tanich filtrach plastikowa siatka.
  • Ogar 200: Ogólnie filtr jest ok ale z dopasowaniem juz słabiej. Przynajmniej u mnie średnio pasował do oryginalnej obudowy filtra z ogara 200.
  • Jawa 350 TS 638: Jawa 350 TS 638.

Regulacja Gaźnika po Wymianie Filtra

Po zamontowaniu stożkowego filtra powietrza, konieczna jest regulacja gaźnika. Wpływa na to kilka czynników, takich jak rozpylacz wolnych obrotów, wycięcie w przepustnicy, iglica i dysza główna. Regulację gaźnika można przeprowadzić za pomocą pokrętła składu mieszanki lub poprzez wymianę samej dyszy. Ważne jest, aby dbać o odpowiedni poziom paliwa w komorze pływakowej.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Pamiętaj, że odpowiedni dobór i regulacja filtra powietrza ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy silnika Twojego motocykla Jawa 50.

tags: #filtr #powietrza #stożkowy #Jawa #50 #opinie

Popularne posty: