Filtr Powietrza Stożkowy w Honda Shadow 125: Opinie i Problemy

Silnik twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika.

Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla.

Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.

Problemy z Osiągami i Filtr Stożkowy

Częstym problemem zgłaszanym przez użytkowników Honda Shadow 125 jest spadek mocy i problemy z osiągnięciem maksymalnej prędkości. Hania zachowuje się dość dziwnie ponieważ na postoju wkręca się na obroty bez żadnych kłopotów w czasie jazdy też jest ok do pewnego momentu ruszę i tak na 1 dojdzie do odcięcia 2 tak samo 3 tez i właśnie na 3 osiągnie 100 km/h i tutaj jest kłopot włączę 4 prędkość dojdzie do 105 a jak już piątkę to prędkość spadnie do 90. Z góry mówię że nie chodzi mi o max no ale chyba to normalne że chciałbym aby jechała spokojnie te 90 a tu trzeba prawie do końca odgiąć manetkę.

Jedną z przyczyn może być zastosowanie filtra stożkowego, zwłaszcza tańszego zamiennika. Nachodzi mi myśl że mam ten filtr stożkowy i może przez to na wyższych biegach potrzebuje inną mieszankę i się dusi po prostu za duża dawka powietrza. wydaje mi sie ze to jest jeden z tych tanszych bo jak juz patrzylem z tymi oryginalnymi to ceny sa kolosalne i dlatego ktos musial dac ten bo chyba chodzilo o koszty on wyglada np.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Filtr o innych parametrach niż oryginał powoduje konieczność regulacji np. nie żebym negował kupowanie innych niż oryginał (ba sam kupiłem inny) ale żeby mieć w głowie regulację po wymianie wszystkich elementów... wygląda porządniej niż ten z pierwszego linku... pamiętajcie, że zawsze chodzi o działanie tego filtru czyli przepływ powietrza.

Możliwe Przyczyny i Rozwiązania

Oprócz filtra powietrza, warto sprawdzić inne elementy, które mogą wpływać na osiągi motocykla:

  • Gaźnik: Ew. nie wiem jeszcze jak wygląda sprawa w Shadowkach ale ogólnie zajrzyj sobie do gaźnika, czy nie miasz np. No i opcja dwa jak już wspomniałem przy okazji zobaczyć czy nie masz jakiegoś dławika/ogranicznika w gaźniku.
  • Sprzęgło: Moje pierwsze skojazenie to slizgajace sie sprzeglo, sprawdz regulacje linki. Mozesz miec rowniez niewlasciwy olej zalany. Problem moze rowniez tkwic w tarczach lub sprezynach... Ps. Ślizgające sprzęgło łatwo wyczuć - najmocniej daje się we znaki przy mocnym odkręceniu manetki, słychać jak silnik włazi na obroty, a nie przyspiesza.
  • Wałek Rozrządu: Kolega z forum miał podobny problem z mocą i chyba z przednim "garkiem". Powodem było wywalone łożysko na wałku rozrządu co powodowało że zawór ssący nie otwierał się prawidłowo i cylinder nie był dobrze napełniony powietrzem. Po wymianie łożyska moc wórciła. Wałek rozrządu i łożyska sprawdzone, wszystko ok, luzy też ustawione były idealnie.
  • Wydech: Zauważyłem że mam wydech rozwiercony trzy dziury i bez deflektora. Sądzę więc że potrzebny jest albo jakiś filtr stożkowy, albo modyfikacja tego żeby dostawał więcej powietrza.

Regulacja i Synchronizacja Gaźników

Kluczowym krokiem w rozwiązaniu problemów z osiągami jest regulacja i synchronizacja gaźników. Tak i ja myślę muszę tylko zdobyć sprzęt do regulacji i synchronizacji i w weekend się będę bawił. Dzięki za podpowiedzi. Zrób regulację i synchronizację gaźników na nowym filtrze. Z tego co zrozumiałem to zrobiłeś to bez filtra.

Synchronizacja i regulacja zrobiona już na nowym filtrze. To tak dla porównania pisałem że bez filtra jest dużo lepiej. Na nowym filtrze jest tak samo jak na starym, no może ciut lepiej.

Filtry Powietrza - Oryginalne vs. Zamienniki

Strasznie drogie są oryginalne filtry powietrza do VT 125 - ok. P.S. filtr o innych parametrach niż oryginał powoduje konieczność regulacji np. nie żebym negował kupowanie innych niż oryginał (ba sam kupiłem inny) ale żeby mieć w głowie regulację po wymianie wszystkich elementów...

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Do swojej Shadowki zakupiłem ten oto filtr Filtr VT 125 za około 70 zł z wysyłką i byłem zadowolony. Nie odczułem żadnej różnicy, jeśli chodzi o osiągi motocykla.

Samodzielna Wymiana Filtra Powietrza

W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia.

W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.

Czyszczenie Filtra Powietrza

Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur.

Wybór Filtra Powietrza

Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra. Droższe filtry mogą być nawet lepsze, te tańsze dać nieco gorsze rezultaty za dużo niższą cenę.

Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.

Ceny Filtrów Powietrza

Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.

Podsumowanie

Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Honda VT 125 Shadow wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra.

Honda VT 125 Shadow możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika. Pamiętaj, że Honda VT 125 Shadow oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.

tags: #filtr #powietrza #stożkowy #shadow #125 #opinie

Popularne posty: