Filtr Powietrza Simson Suhl - Budowa i Znaczenie

Filtry to urządzenia, które służą do usuwania zanieczyszczeń z różnych substancji lub materiałów, takich jak powietrze, woda, olej czy paliwo. Filtry stosowane w motoryzacji, takie jak filtry powietrza, oleju i paliwa, mają za zadanie chronić silnik przed zanieczyszczeniami i przedłużyć jego żywotność. Filtry powietrza usuwają z powietrza zanieczyszczenia, takie jak kurz, pył i owady, przed dostaniem się do silnika.

Rurka w Puszce Filtra Powietrza - Co To Robi?

Mam pytanie odnośnie rurki, która wychodzi z puszki filtra. Chodzi mi o tą cienką zasysającą powietrze. Ja jej nie mam. Czy to było wkładane czy to był jeden element. Dzięki. Coś to robi? Czy tylko jest bo jest. Raczej nie uda mi się tego dokupić bez całej reszty. Jak szukałem tego po obrazkach w necie to widziałem dwa warianty.

Nie wiem czy robi, pewnie po coś jest ale i bez tego będzie chodzić. Nie wiem. Ja bym spróbował dobrać rurkę jakaś np z pcv i wkleić od środka np na poxiline czy coś. Na schemacie, który wrzuciłeś widnieje to pod nazwą RURKA. Wystarczy spojrzeć na ten schemat i w zasadzie wszystko jest jasne. To jest element, którym powietrze dostaje się do obudowy filtra powietrza.

Moim zdaniem możesz to wyrzucić i tym nic nie popsujesz. W ciemno obstawiam, że ta rurka wchodzi w obudowę spory kawałek. Powietrze w czasie pracy silnika płynie ta rurką z dużą szybkością że względy na jej mały przekrój. Powietrze jest rozpędzone, po czym wpada do środka tego pudełka uderzając w jego ścianki. Powoduje to to, że takie duże zanieczyszczenia - o dużej masie, siła bezwładności muszą uderzyć w ścianki obudowy filtra. Takie wstępne czyszczenie z najgrubszego syfu.

W ronetowskich puszkach szmerów ssania, która osłania filtr powietrza jest taka podłużna przegroda prawie po całej długości plus też rurka tylko nie okrągła a spłaszczony. Przegroda zasłania i wymusza przepływ powietrza tak jakby przez labirynt i dookoła. Rurka dochodzi do ścianki obudowy. Tworzy się latki labirynt dla powietrza. Powietrze sobie zawróci bo jest lekkie a ciężkie cząstki wypadają na zakręcie i osadzają się na tej właśnie puszcze. Jest coś takiego jak Filtr powietrza labirynt owy. Tutaj po części jest takie coś. Wykorzystany efekt jak w filtrze od środkowym. Takie wstępne oczyszczenie z grubego sortu.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

W romet ach jest filtr mokry i ta puszka jest w oleju i benzynie. Trawy, gruby pył i kurz się oblepiaja na ściankach. Całe czarne są w takiej mazi. W ogarze jest tam raczej sucho. Krótko mówiąc jest to wlot do filtra. Jak to zasłonisz to silnik powinien gasnac. W przeciwnym wypadku znaczy to, że powietrze dostaje się też innymi dziurami. Tego nie chcemy. Jak masz dobry filtr i wszystko szczelne to nic się bez tego elementy nie stanie. Niemniej ja bym to założył. Na pewno coś to wspomaga pracę filtra. W czasach gdy oszczędzano na każdym kawałku materiału nikomu nie przyszłoby do głowy by montować część niedającą żadnej korzyści. To mimo wszystko koszt, który nawet jeśli jednostkowo jest niewielki, to w ilościach masowych razem z całą logistyką to drogi gips. Zresztą na forum są wątki o różnicach w ilości pierścieni tłoka czy różnych wersjach sprzęgieł, bo producenci poszukują balansu między jakością a kosztem.

Szczegóły Budowy Filtra Powietrza Simson

Wczoraj dosyć dobrze obejrzałem sobie całą puszkę i ją rozebrałem. Wygląda na to, że ta rurka była tam na wcisk bo otwór w puszcze jest za równy. Ja mam raczej filtr fabryczny nie grzebany. Filtr papierowy po bokach zaślepki spięte sprężynkami. Puszka musi być szczelna bo jest łączenie z ząbkiem, a na to wszystko mam taką różową szeroką gumę, która to uszczelnia. Jeszcze chyba z pieczątką. Aż dziw, że nie sparciała. Kupię używaną obudowę i przełożę tą część z rurką. Dzięki za odpowiedzi.

Alternatywne Rozwiązania - Filtr Siatkowy

Odnośnie oszczędności zamiast takiej wydumki mogli zastosować filtr siatkowy tak jak np. Simson Suhl. Tutaj mamy blachę, puszkę, filtr papierowy cały ten "osprzęt" w środku w postaci sprężynek, rurek oraz gumową rurę doprowadzającą powietrze do gaźnika itp. Versus siatkowy filtr na gaźniku.

Przypominam, że w filtrze siatkowym siatka pełni zadanie odseparowania większych frakcji oraz jako "zaczep" oleju z paliwa, który filtruje drobniejsze frakcje. Nie jest to najlepsza konstrukcja ale też nie piszmy bzdur, że odseparowuje to jedynie kamienie.. Każdy kto czyścił kiedyś puszkę szmerów powinien wiedzieć ile syfu naklejone jest do ścianek przez to, że gaźnik rzuca tam paliwem. A to, że nikt nie czyści tego regularnie to już inna sprawa. Rurka ma jak najbardziej znaczenie. Długość dolotu dość mocno wpływa na zachowanie silnika - krótszy dolot - lepsza góra, słabszy dół, dłuższy dolot - gorsza góra, lepszy dół.

Puszki Rezonansowe

W takim gazniku rowniez bedzie sie pojawialo paliwo w okolicach filtra powietrza, tak jak np. w gazniku od Ogara 200 gdzie w tej gumowej rurze podlaczonej do gaznika praktycznie zawsze jest spora ilosc paliwa, czyli musi je wyrzucac ale sadze ze tak juz musi byc w jikovie itp. A w takim membranowym, tez bedzie mokre kolo filtra powietrza czy cos jest nie tak? To często są puszki rezonansowe. O ile dobrze je rozumiem to działają tak, że powietrze które "odbije się" od zamykających się zaworów nie cofa się aż do filtra powietrza, tylko leci do tej puszki będącej pośrodku.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Podsumowując, filtr powietrza w Simsonie Suhl, wraz z jego elementami, odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu czystego powietrza do silnika, co przekłada się na jego sprawność i żywotność.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #simson #suhl #budowa

Popularne posty: