Wymiana Filtra Powietrza w Peugeot Tweet

Silnik Twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da Ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika.

Dlaczego Filtr Powietrza Jest Tak Ważny?

Żeby wybrać dobry filtr do motoru warto wpierw wiedzieć, dlaczego jest on tak ważny dla silnika. Dzięki czystemu powietrzu Twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra.

Zasadniczym zadaniem filtra powietrza zainstalowanego w samochodzie jest oczyszczenie powietrza dostarczanego z otoczenia do silnika samochodowego w celu przeprowadzenia procesu spalania paliwa. Jest to o tyle istotne, że w powietrzu oprócz miękkich zanieczyszczeń, które nie wpływają istotnie na żywotność silnika, znajdują się także twardsze cząstki, które mogą w istotny sposób wpływać na szybkość zużycia elementów współpracujących silnika, takich jak: gładź cylindrowa i zespół tłoka z pierścieniami.

Objawy Zużycia Filtra Powietrza

Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie Ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla.

Niekorzystnym czynnikiem, jaki ma zawartość pyłów i kurzu w zasysanym powietrzu, jest stopniowe zapychanie filtra powietrza, a w efekcie zubożenie mieszanki i obniżenie mocy silnika.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Kiedy Wymienić Filtr Powietrza?

Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć Ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.

Filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. km. Pamiętaj, że wymiana filtra zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W Twoim przypadku, te liczby mogą być wyraźnie inne.

Wymiana filtra powietrza na nowy nie powinna być dokonywana rzadziej niż co 40 tysięcy kilometrów, a w przypadkach poruszania się w bardziej zapylonym środowisku, co 20 a nawet co 15 tysięcy kilometrów.

Samodzielna Wymiana Filtra Powietrza

Czy mogę samodzielnie wymienić filtr powietrza? W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza.

W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi Cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia. W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą Ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Do mocowania nierzadko przydadzą Ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Po wyborze i mocowaniu, o filtr będziesz też musiał dbać.

Czyszczenie Filtra Powietrza

Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą Ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur. Pamiętaj, że niektóre działania są związane ściśle z danym typem filtra i stosowanym tam materiałem.

Jak Wybrać Odpowiedni Filtr Powietrza?

Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki. Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra.

Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach.

Droższe filtry mogą być nawet lepsze, te tańsze dać nieco gorsze rezultaty za dużo niższą cenę. Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza kupisz już za kilkanaście złotych. Zwróć jednak uwagę na ich materiał i gwarancję, a także opinie i oceny. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry to już wydatek kilkuset złotych.

Na rynku znajdziesz szereg producentów wyspecjalizowanych w dziedzinie filtrów do motocykli. Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie.

Filtry Powietrza do Peugeot Tweet 125

Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Peugeot Tweet 125 wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra.

Peugeot Tweet 125 możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika. Wybór ułatwi Ci tu nasza wyszukiwarka dopasowań, która wybierze filtry powietrza przygotowane pod ten model. Pamiętaj, że Peugeot Tweet 125 oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.

Ten wysokiej jakości wkład filtra powietrza papierowy od renomowanej marki Motofiltro to idealny wybór dla właścicieli motocykli i skuterów Peugeot, Sym oraz Laverda.

Marka Motofiltro

Motofiltro to znana i ceniona marka, specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości filtrów powietrza do motocykli i skuterów. Wkład filtra powietrza papierowy Motofiltro to gwarancja czystego powietrza dla Twojego silnika i bezproblemowej jazdy.

Aby zapewnić naszym odbiorcom produkt całkowicie spełniający ich oczekiwania, przed wprowadzeniem na polski rynek filtry oleju MOTOFILTRO zostały przebadane przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji. Badanie porównawcze wykazało zgodność parametrów filtrów MOTOFILTRO z charakterystyką filtrów używanych do pierwszego montażu przez Suzuki.

Znaczenie Filtra Powietrza dla Silnika

Filtr powietrza skutera/motoroweru/silnika jest środkiem oddechowym silnika spalinowego. Silnik potrzebuje benzyny i powietrza, a filtr powietrza jest potrzebny, aby powietrze „oddychało”. Gdy silnik spalinowy nie ma filtra powietrza, często działa bardzo trudno.

Wymiana filtra powietrza lub elementu filtra powietrza na czas jest niezwykle ważna dla żywotności silnika! Jeśli zostanie wymieniony zbyt późno lub nie, piasek i brud mogą zostać zassane do silnika! Może to oznaczać koniec ćwiczeń dla bloku silnika!

tags: #filtr #powietrza #peugeot #tweet #wymiana

Popularne posty: