Filtr Powietrza Lublin Andoria - Opinie i Problemy
- Szczegóły
Niniejszy artykuł poświęcony jest problemom i opiniom związanym z eksploatacją samochodów Lublin z silnikami Andoria, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii filtrów powietrza, ciśnienia oleju oraz wyboru odpowiednich materiałów eksploatacyjnych.
Problemy z Ciśnieniem Oleju i Zużyciem Oleju w Lublinie z Silnikiem Andoria
Użytkownicy Lublinów z silnikiem Andoria często zgłaszają problemy z ciśnieniem oleju. Po uruchomieniu silnika, zarówno zimnego, jak i ciepłego, wskaźnik ciśnienia oleju wskazuje niskie wartości, a następnie spada coraz bliżej zera. Dodatkowo, samochody te mogą wykazywać zwiększone zużycie oleju.
Jeden z użytkowników opisał swoje doświadczenia z Lublinem z 1995 roku, silnik 4C90, gdzie ciśnienie oleju po uruchomieniu wynosiło maksymalnie 0,3 do 0,4 (przy skali do 0.8), a następnie spadało. Ponadto, zauważył on ubytek oleju, szacowany na 1/3 skali bagnetu po przejechaniu 150 km.
Możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy to:
- Wycieki oleju (np. w rejonie wężyka łączącego pokrywę nasady głowicy i kolektor dolotowy).
- Zużycie silnika.
- Podkręcona dawka paliwa (przez poprzedniego właściciela).
Warto zwrócić uwagę, że w starszych pojazdach, takich jak Żuk Diesel i Star 742, ciśnienie oleju wzrastało wraz z obrotami silnika. W przypadku Lublina, takie zachowanie może nie być obserwowane.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Filtr Powietrza - Olejowy vs. Suchy
W kontekście filtracji powietrza, istnieje debata na temat zalet i wad filtrów olejowych i suchych. W starszych konstrukcjach często stosowano filtry olejowe, w których powietrze przechodziło przez metalowe siatki, a cięższe zanieczyszczenia miały tonąć w oleju. Użytkownicy zauważali, że w kolektorze dolotowym gromadziła się mieszanka oleju i kurzu.
W nowszych ciągnikach popularniejsze są filtry suche. Choć wymagają regularnej wymiany wkładów, mogą być zdrowszym rozwiązaniem dla silnika. Warto również rozważyć zamontowanie sygnalizatora zapchania filtra, który informuje o konieczności jego wymiany.
Jeden z użytkowników, po przejściu na suchy filtr, nie odczuł różnicy w pracy silnika, ale potencjalnie poprawiła się czystość układu dolotowego. Koszt wkładu filtra suchego to około 20 PLN.
Problemy z Ruszaniem i Układem Paliwowym
Inny problem, zgłaszany przez użytkowników Lublinów, dotyczy trudności z ruszaniem z miejsca. Samochód ma problemy ze startem, dusi się przy dodawaniu gazu, a obroty silnika nie wzrastają adekwatnie do wciśnięcia pedału gazu.
Potencjalne przyczyny to:
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
- Przytkany filtr paliwa.
- Spękane przewody paliwowe.
- Zapieczone hamulce.
- Problemy z pompą paliwową.
Warto zacząć diagnostykę od sprawdzenia układu paliwowego, wymiany filtra paliwa i przewodów paliwowych. Należy również upewnić się, że hamulce nie są zapieczone. W jednym z przypadków problemem okazał się zapieczony hamulec ręczny jednego z kół.
Użytkownik opisał sytuację, w której po wymianie linki hamulcowej i odpowietrzeniu układu hamulcowego, hamulec nadal był dość twardy. Twardość hamulca powinna być zbliżona do tej w innych samochodach. Należy również sprawdzić działanie serwa hamulcowego.
Tabela: Porównanie Filtrów Powietrza
| Typ Filtra | Zalety | Wady |
|---|---|---|
| Olejowy | Teoretycznie lepsza filtracja w trudnych warunkach | Gromadzenie się mieszanki oleju i kurzu w kolektorze dolotowym, potencjalnie gorsza filtracja |
| Suchy | Potencjalnie zdrowsze rozwiązanie dla silnika | Wymaga regularnej wymiany wkładów |
Intrall Lublin 2.6 ADCR - Poszukiwanie Informacji
Użytkownicy, którzy nabyli Lublina z silnikiem 2.6 ADCR, często mają problem ze znalezieniem informacji na temat tego silnika. W internecie brakuje danych dotyczących tego modelu, w tym informacji o olejach, normach i częściach zamiennych.
Silnik 2.6 ADCR był montowany w końcówce produkcji Lublina, co czyni te samochody rzadkimi. Części silnika można szukać po Honkerze. Zaleca się stosowanie oleju półsyntetycznego z normą do diesla oraz syntetycznego oleju 75W90 do skrzyni biegów.
Warto również sprawdzić, czy komputer diagnostyczny łączy się z samochodem. W przypadku chęci usunięcia EGR, należy upewnić się, czy nie spowoduje to błędów i przejścia w tryb awaryjny.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #lublin #andoria #opinie

