Filtr Powietrza K&N do Honda Hornet: Opinie i Recenzje
- Szczegóły
Wymiana filtra powietrza w motocyklu to popularny zabieg wśród entuzjastów, mający na celu poprawę osiągów i ekonomii jazdy. Jednym z popularniejszych wyborów jest filtr powietrza K&N, znany ze swojej wielorazowości i potencjalnego wpływu na moc silnika. W tym artykule przyjrzymy się opiniom użytkowników filtrów K&N w motocyklach Honda Hornet.
Czym charakteryzują się filtry K&N?
Filtry powietrza firmy K&N są tak skonstruowane, aby uzyskiwać wysoki, praktycznie nieograniczony przepływ powietrza przy jednoczesnym zachowaniu koniecznych poziomów filtrowania zapewniających długą żywotność silnika. Filtry powietrza K&N składają się z czterech do sześciu arkuszy gazy bawełnianej ułożonej warstwami pomiędzy dwoma arkuszami aluminiowej siatki drucianej. Taki materiał jest składany harmonijkowo i nasączany olejem, co poprawia zdolność i ogólną wydajność filtrowania. W rezultacie otrzymujemy filtr powietrza, który pozwala na pobranie znacznie większej ilości powietrza do silnika.
Filtry K&N można wielokrotnie myć i używać w motocyklu praktycznie bez ograniczeń. Firma K&N, udziela bowiem gwarancji na jakość produkowanych przez siebie filtrów na dystansie 1,6 miliona kilometrów. Konieczność czyszczenia filtra K&N występuje po przejechaniu 80 000 km. Do czyszczenia i nasączania prosimy używać specyfików przeznaczonych wyłącznie do tego celu. Procedura czyszczenia i nasączania jest dostępna na opakowaniu filtra lub specjalnej ulotce. Nie używać do czyszczenia benzyny ani rozpuszczalników. Substancje te trwale uszkadzają materiał filtrujący.
Wymiana filtra powietrza na wysokoprzepływowy filtr K&N nie wiąże się z koniecznością wymiany jakichkolwiek podzespołów motocykla.
Opinie użytkowników Honda Hornet o filtrach K&N
Opinie na temat filtrów K&N są podzielone. Część użytkowników zauważa pozytywne zmiany w pracy silnika, inni są bardziej sceptyczni.
Przeczytaj także: Sprawność silnika Honda Hornet 600
Zalety filtrów K&N według użytkowników:
- Poprawa pracy silnika: "Silnik ładniej pracuje, przy szybszym wchodzeniu na obroty da się słyszeć, nieznany wcześniej, warkot."
- Lepsza reakcja na gaz: "Szybsza reakcja na gaz, chętniej pracuje w wyższych obrotach i na "dole" jakoś większą ma ochotę do przyspieszania."
- Wielorazowość: "Nie trzeba zmieniać na nowy, tylko oliwić co jakiś czas."
- Ekonomia: "Jeśli zamierzamy użytkować motocykl dłużej niż sezon czy dwa to warto zainwestować w taki filterek, bo szybko się zwróci."
- Komfort użytkowania: "Podczas gdy tradycyjne filtry należy wymienić, gdy się zapełnią, a wewnętrzny nosacz sundajski podpowiada: "paaanie, jeszcze trochę pociągnie", ten można wyczyścić w każdej chwili, nawet kilka razy do roku, zależnie od warunków użytkowania, mając pewność, że zawsze jeździ się z optymalnym przepływem powietrza."
- Minimalne zwiększenie mocy: "Jest mala różnica w pracy silnika i minimalne odczucie zwiększenia mocy."
Wady i sceptyczne opinie:
- Brak odczuwalnego wzrostu mocy bez dodatkowych modyfikacji: "Może nie są i złe, ale bez inwestycji w tłumik i dysze dynojet nie ma żadnego przyrostu mocy - zwykły efekt placebo."
- Wzrost spalania: "Po wrzuceniu K&N bardzo często wzrasta apetyt na paliwo."
- Konieczność czyszczenia i smarowania: "Na Kn'ie czy BMC trzeba rozkrecać zbiornik i smarować co 6 tys km za marne oszczesności - kto by sie z tym jebał jak sie strzela spore trasy."
- Potencjalnie gorsza filtracja: "Nie wspomne o tym ze te filtry k/n słabo filtrują kurz - polecam poczytać relacje z wypraw do afryki na forum Vstroma - po przejeździe w burzy piskowej , kilka dni potem facet odkrecił airbox patrzy a tam ani grama na filtrze pylu...... Wszystko poszło do silnika..."
- Podatność na uszkodzenia: "Bardzo zawiodłem się na tej firmie. Filtry do Yamahy YZF 600R ciężko nazwać nawet g**nem! Kiedy rozlazł się pierwszy (dosłownie rozpadł na 2 części! i to bez żadnej ingerencji!) myślałem że został potraktowany niewłaściwą chemią."
- Ryzyko zakupu podróbki: "Aliexpress pełny jest filtrów za 1/4 ceny i Janusze biznesu robią interes na naiwnych sprzedając chińskie K&N."
- Spadek mocy na hamowni: "Po sprawdzeniu na hamowni fakty są takie - samo założenie filtra można uznać za sukces, jeśli liczba koni pozostanie taka sama :) Na ogół mamy spadek o 2-3 KM - sprawdzone na hamowni."
Koszty związane z filtrem K&N
Za filterek K&N trzeba wyłożyć ok 300 PLN, a więc w tej cenie mamy filtry na 3 albo 4 sezony. Do kosztów trzeba dołożyć jeszcze olej do smarowania filtra, a ten też nie jest najtańszy.
Podsumowanie opinii
Decyzja o zakupie filtra K&N do Honda Hornet powinna być dobrze przemyślana. Warto wziąć pod uwagę zarówno potencjalne korzyści, jak i wady tego rozwiązania. Jeśli zależy nam na długotrwałym użytkowaniu motocykla i możliwości czyszczenia filtra, K&N może być dobrym wyborem. Należy jednak pamiętać, że sam filtr może nie przynieść spektakularnych efektów bez dodatkowych modyfikacji. Istotne jest również, aby kupować oryginalne produkty od zaufanych sprzedawców, aby uniknąć problemów z jakością i trwałością.
Przeczytaj także: Optymalna wydajność Honda Hornet 600
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
tags: #filtr #powietrza #KN #Honda #Hornet #opinie

