Wymiana Filtra Powietrza w Hondzie 1.3 KM: Kompleksowy Przewodnik

Filtr powietrza w samochodzie, takim jak Honda, odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu prawidłowej pracy silnika. Jego zadaniem jest ochrona przed zanieczyszczeniami, takimi jak pyłki, kurz i piasek, które mogą negatywnie wpływać na wydajność i żywotność silnika. W tym artykule omówimy znaczenie regularnej wymiany filtra powietrza, odpowiednie interwały, a także potencjalne problemy, które mogą wystąpić po wymianie.

Znaczenie Filtra Powietrza w Hondzie

Filtr powietrza do kosiarek z silnikiem Briggs&Stratton to jeden z podstawowych elementów silnika, niezbędnych do funkcjonowania maszyny ogrodowej. Filtr powietrza Briggs&Stratton pełni funkcje wychwytywania pyłków, kurzu i piasku, ochrania silnik kosiarki traktorka Briggs&Stratton przed różnego rodzaju zanieczyszczeniami. Każdy z filtrów powietrza silnie zabrudzony, zatkany czy zdeformowany powoduje obniżenie mocy silnika Briggs&Stratton, a w konsekwencji spadek wydajności kosiarki ogrodowej. Uszkodzony filtr powietrza Briggs&Stratton zwiększa zużycie paliwa i przyczynia się do większej emisji spalin i głośności, co może doprowadzić do powstania uszkodzenia silnika wymagającej naprawy, a nawet jego wymiany.

Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?

Ogólnie, filtr powietrza powinien być wymieniany podczas okresowego przeglądu samochodu, co 15 000 - 30 000 km. Producent zaleca wymianę co 40000 km. Wymieniam wszystkie filtry zawsze z olejem co 10k km i zawsze jest już przykurzony. Niezależnie od przebiegu. Jak się nie zasyfi można niby dłużej ale i tak traci swoją przepustowość.

Wszystkie filtry wymieniam raz do roku,olej silnikowy też. Warto pamiętać, że warunki atmosferyczne i rodzaj dróg, po których się poruszamy, mogą wpływać na częstotliwość wymiany. Dużo zależy też czy droga szutrową jadąc za innymi czy asfalt.

Jak Wymienić Filtr Powietrza w Hondzie Civic?

Poniżej przedstawiamy instrukcje wymiany filtra powietrza w Hondzie Civic dla różnych typów silników:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Honda TRX 350?

Silnik 1.3 i 1.4 90km (od X 1987 do IX 1995)

  1. Otwieramy w górę cztery klamry mocujące z drutu i odchylamy je od pokrywy filtru.
  2. Wykręcamy nakrętkę skrzydełkową i zdejmujemy pokrywę filtru.
  3. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy powierzchnię wilgotną szmatką.
  4. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Silnik 1.6 i 1.5 (od X 1995)

  1. Otwieramy dwie klamry mocujące obudowę filtru powietrza.
  2. Podnosimy pokrywę na całym obwodzie i wyjmujemy zużytą wkładkę.
  3. Czyścimy dokładnie wnętrze obudowy i instalujemy nowy filtr.
  4. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Silniki 1.5 i 1.6 (od X 1987 do IX 1995)

  1. Wykręcamy cztery śrubki i unosimy pokrywę filtru.
  2. Odchylamy w górę i wyjmujemy stary wkład.

Wybór Odpowiedniego Filtra Powietrza

Na rynku dostępne są różne rodzaje filtrów powietrza, w tym filtry papierowe, gąbkowe oraz z podwójnym wkładem. Warto zwrócić uwagę na jakość wykonania i materiały, z których filtr jest zrobiony. Siema, przeczytałem wszystkie strony tematu i postanowiłem zrobić listę filtrów wymienionych w temacie dla kolejnych użytkowników, z opiniami. Jeśli ktoś chce zakładać sportowy filtr, uważam, że filtry K&N są słusznym wyborem (przerobiłem kilka K&N w motocyklach i zawsze byłem zadowolony), a jeśli mówimy o zwykłych filtrach to warto skupić się na OEM (lecz cena wysoka), Knech/Machle, Mann(niestety cena też dość wysoka), Purflux, Bosch.

Jeśli ktoś chce zakładać sportowy filtr, uważam, że filtry K&N są słusznym wyborem (przerobiłem kilka K&N w motocyklach i zawsze byłem zadowolony), a jeśli mówimy o zwykłych filtrach to warto skupić się na OEM (lecz cena wysoka), Knech/Machle, Mann(niestety cena też dość wysoka), Purflux, Bosch.

W silnikach firmy Briggs&Stratton stosowany jest jeden z trzech typów filtrów powietrza: papierowy, gąbkowy lub z podwójnym wkładem.

Problemy Po Wymianie Filtra Powietrza

Po wymianie filtra powietrza mogą wystąpić pewne problemy. Założyłem sobie nowy filtr powietrza (standardowy zamiennik papierkowy jakiejś tam firmy M-line). Po jego założeniu motocykl dosyć dziwnie zaczoł się zachowywać - przy odpaleniu z włączonym ssaniem silnik pochodzi pare sekund na b. niskich obrotach (1-2 tys. obr.) po czym obroty same spadają i moto gaśnie tak jakby się dusił lub był zakręcony kranik (na starym filtrze przy włączonym ssaniu silnik trzymał cały czas ok. 3,5 tys. obr. aż do wyłączenia ssania i obroty w trakcie włączonego ssania same nie spadały). Kolejną rzeczą jest to że silnik nie odpala z włączonym ssaniem jak i bez, z samego rozrusznika tylko trzeba pomóc jemu manetką gazu. Co poradzilibyście w tym przypadku i jakie polecacie firmy zamienników filtrów ?

Ponieważ ja osobiście odradzam filtry powietrza firmy M-line ponieważ mają bardzo kiepskie pasowanie do airboxa - wchodzą na wcisk i nie można dobrze skręcić do końca pokrywy od airboxa

Przeczytaj także: Sprawność silnika Honda Hornet 600

Dodatkowe Filtry w Samochodzie

Wymiana filtrów jest bardzo ważna w eksploatacji każdego auta. Zaczynamy od filtra kabinowego. Koszt zakupu to od około 30zł w górę. Ze względu na nieduży koszt zakupu proponujemy wymieniać filtr kabinowy co roku. Do przeprowadzenia tej czynności nie są nam potrzebne specjalne narzędzia. Właściwie to potrzebujemy tylko samego filtru. Znajduje się on w obudowie rozdzielacza powietrza, obok obudowy dmuchawy. To właśnie on jest odpowiedzialny za filtrację powietrza z pyłu, kurzu i sadzy. Zdejmujemy pokrywę filtru i wyjmujemy wkład. Montujemy nowy i zamykamy pokrywę. Ustawiamy dmuchawę na najwyższy stopień i sprawdzamy czy nie ucieka powietrze bokiem obudowy. W takim przypadku należy poprawić osadzenie obudowy.Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Koszt zakupu to ok. 40zł. Wymiany dokonujemy, co 40 000km jednak nie rzadziej, niż co 2 lata.Zobacz również:Czy warto kupić filtr węglowy zamiast zwykłego? Jak często zmieniać filtr kabinowy? Odłączamy klemę minusową na akumulatorze i przystępujemy do wymiany. Podkładamy pod filtr puste naczynie. Wykręcamy górną śrubę i odłączamy przewód paliwa. Następnie odkręcamy dolną śrubę i opaskę mocującą. Wyjmujemy filtr i wkładamy nowy. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. W przypadku silnika gaźnikowego musimy unieść tył auta i zacisnąć przewody paliwowy za pomocą zacisków. Odkręcamy i zsuwamy opaski. Zdejmujemy elastyczne przewody paliwa i wyjmujemy filtr z wspornika. Wystarczy tylko wcisnąć zaczep mocujący. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Przeczytaj także: Honda Valkyrie F6: przewodnik po filtrach powietrza

tags: #filtr #powietrza #honda #1 #3 #km

Popularne posty: