Wymiana filtra powietrza w Mercedesie Klasy A (W169, W176, W177)

Regularna wymiana filtrów to podstawa eksploatacji auta. Zalecamy wymianę filtru paliwa i powietrza co roku. Producent zaleca wymianę po dłuższym okresie - 4 lata lub 80 000 km. Ceny filtrów nie są wygórowane, dlatego zdecydowanie polecamy wykonywać tę czynność serwisową znacznie częściej. Uwaga ta tyczy się głównie posiadaczy modeli z silnikiem wysokoprężnym. Wymiana wtryskiwaczy jest znacznie droższa niż regularna wymiana filtrów.

Filtr powietrza w Mercedesie Klasy A: Kluczowy element silnika

FILTR POWIETRZA MERCEDES CLA 13-19, KLASA A 12- jest jednym z kluczowych elementów silnika. Znajduje się on na przewodzie, który doprowadza powietrze do kolektora dolotowego, a następnie prosto do silnika. FILTR POWIETRZA MERCEDES CLA 13-19, KLASA A 12- zatrzymuje zanieczyszczenia z powietrza jak np. kurz, piach, owady i inne mikro zabrudzenia. Dzięki temu silnik trzyma swoją moc, a jego żywotność wzrasta.

Co ile wymieniać filtr powietrza?

FILTR POWIETRZA MERCEDES CLA 13-19, KLASA A 12- należy wymienić zgodnie z zaleceniami producenta, średnio co 15-20 tysięcy kilometrów. Wszystko zależy, na jakie warunki narażony jest silnik.

Wymiana filtra powietrza w silniku benzynowym

Zaczynamy od silników benzynowych. Nie potrzebujemy żadnych specjalistycznych narzędzi. Za pomocą śrubokręta T25 odkręcamy pięć śrub mocujących pokrywę. Unosimy ją i przesuwanych uchwyt w lewo w celu wyjęcia wkładu filtra. Czyścimy dokładnie wnętrze obudowy za pomocą mokrej szmatki. Nowy wkład wsuwamy w prowadnice w obudowie filtra i przesuwamy uchwyt blokujący w prawo. Pozostaje nam założyć i przykręcić obudowę filtra.

Wymiana filtra powietrza w silnikach wysokoprężnych

W silnikach wysokoprężnych wymiana jest znacznie szybsza. Obracamy pokrywę filtru przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Zdejmujemy pokrywę filtru i wyjmujemy zużyty wkład.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Filtr paliwa - ważny element układu paliwowego

Nie każdy o tym wie, ale paliwo nigdy nie jest w pełni czyste. Zawiera ono różne cząsteczki organiczne i pył. Co więcej, w paliwie znajduje się dużo wody - wszystkie te składniki sprawiają, że takie paliwo zagraża naszemu silnikowi. Dzięki sprawnemu filtrowi paliwa, nie musimy się martwić o różne awarie auta z nim związane. Filtr paliwa pełni kluczową rolę w ochronie silnika, bo zatrzymuje cząstki stałe i wodę, które osadzają się na ściankach zbiornika paliwa. Właściwa filtracja paliwa w silnikach benzynowych i w silnikach diesla jest konieczna, aby paliwo do silnika docierało w odpowiedniej jakości.

Za co odpowiada filtr paliwa?

Głównym zadaniem filtra jest oczyszczanie paliwa z różnych zanieczyszczeń, które przedostały się do wnętrza silnika. Filtr paliwa zapewnia prawidłową pracę jednostek napędowych. Jest on tak samo ważny w silnikach benzynowych jak i w dieslach. Ten drugi zatrzymuje także zawartą w paliwie wodę. Regularna wymiana filtra paliwa w samochodzie zgodnie z zaleceniami producenta chroni pompę paliwa i wtryskiwacze.

Jak często wymieniać filtr paliwa?

Kierowcy zazwyczaj dokładnie nie wiedzą jak często wymieniać filtr paliwa. Wszystko zależy od wskazań jego producenta. Zaleca się wymianę filtra przy każdym przeglądzie naszego samochodu, czyli przy ok. 30 tys. kilometrów. Jednakże, niektórzy producenci zalecają wymianę nawet przy 100 tys. kilometrów. Warto jednak w tym przypadku pamiętać o tym, że chcą oni przedstawić swoje produkty jako wyjątkowo trwałe, dlatego najlepszą i najbardziej optymalną opcją jest wymiana co 20-30 tys. kilometrów. Częstotliwość wymiany filtra paliwa zależy od modelu samochodu, rodzaju paliwa i stylu jazdy. W silnikach diesla częściej wymienia się filtr, ponieważ olej napędowy zawiera więcej wody i zanieczyszczeń niż benzyna. Regularna wymiana filtra paliwa jest kluczowa dla utrzymania mniejszego zużycia paliwa i długiej żywotności silnika. Zaniedbanie i jazda na zużytym filtrze paliwa może prowadzić do uszkodzeń pompy paliwa i spadku mocy.

Filtr może się zapchać - występują wtedy określone objawy jak nierówna praca silnika, utrata przez niego mocy lub ogólnie problemy z uruchomieniem.

Wymiana filtra paliwa w silniku benzynowym - krok po kroku

Przed rozpoczęciem wymiany należy zakupić odpowiedni filtr. Ceny zaczynają się od około 40 złotych. Zdecydowanie zalecamy zakup markowego filtra. Na takich częściach nie należy oszczędzać. Filtr paliwa znajduje się pod podłogą samochodu, dokładnie pod siedzeniem pasażera. Cała operację przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, z dala od źródła ognia.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

  1. Odłączamy ujemną klemę akumulatora i zmniejszamy ciśnienie w obwodzie doprowadzenia paliwa. W tym celu należy odkręcić na chwilę pokrywę wlewu paliwa.
  2. Teraz unosimy samochód. Do wykonania tej operacji wystarczy nam tradycyjny lewarek z podstawkami. Jeżeli mamy taką możliwość, to warto skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału najazdowego.
  3. Demontujemy środkową osłonę nadwozia i odblokowujemy zaciski przewodów paliwowych. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. W celu uniknięcia pomyłki podczas montażu zalecamy oznaczyć przewody, wystarczy do tego kawałek taśmy.
  4. Podstawiamy puste naczynie pod filtr i ściągamy przewody. Wypływające paliwo zbieramy za pomocą grubej szmatki.
  5. Po odłączeniu wszystkich przewodów od filtra paliwa, odkręcamy śrubę mocującą pojemnik z węglem aktywnym do prowadnic i wyjmujemy go razem z filtrem paliwa. Pozostaje nam odłączyć filtr paliwa od pojemnika.

Przechodzimy do montażu. Osadzamy nowy filtr paliwa na pojemniku z węglem aktywnym i wsuwamy go w obydwie prowadnice. Dokręcamy śrubę mocującą i zaczynamy osadzać na filtrze przewody paliwowe oraz przewód odpowietrzający. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności montażu. Przewody zabezpieczamy za pomocą opaski zaciskowej. Montujemy dolną osłonę i opuszczamy samochód na koła. Podłączamy akumulator i uruchamiamy silnik, pozostawiamy go pracującego przez około pół minuty.

Wymiana filtra paliwa w silnikach wysokoprężnych - krok po kroku

Ostatnia grupa to silniki Diesla. Tutaj jakość filtra ma bardzo duże znaczenie. Jednostki wysokoprężne są bardzo wyczulone na jakość paliwa. Nawet najmniejsze zaniedbania mogą być powodem dużej usterki. Pierwszy krok to zlokalizowanie filtra paliwa. Znajduje się on pod silnikiem. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę od akumulatora. Podstawiamy puste naczynie pod filtr i odłączamy od niego przewód (poprzez wciśnięcie klamry zabezpieczającej) prowadzący do pompy wysokiego ciśnienia.

Klamrę zabezpieczającą należy od razu przesunąć w pozycję blokady, nie może pozostać otwarta. Za pomocą taśmy oznaczamy przewody paliwowe. Wszystko po to, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu. Otwieramy opaski mocujące i ściągamy przewody. Pozostaje nam wykręcić trzy śruby mocujące filtr paliwa do rury dolotu. W tym momencie możemy wyjąć filtr.

Przystępujemy do montażu. Mocujemy nowy filtr do rury dolotowej i dokręcamy śruby mocujące. Osadzamy na filtrze przewody paliwowe zgodnie z oznaczeniami. Nie dopuszczalne jest pomylenie kolejności montażu. Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych. Kontrolujemy czy uszczelka na złączu przezroczystego przewodu paliwa nie jest uszkodzona. W razie potrzeby wymieniamy.

Zakładamy przewód paliwa na filtr i sprawdzamy czy jest dobrze osadzony. Podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być problemów z rozruchem.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #mercedes #a #klasa #150

Popularne posty: