Filtr Powietrza w Daelim VL 125: Wymiana i Modyfikacje

Wymiana filtra powietrza w motocyklu Daelim VL 125 to ważny element dbałości o jego sprawność. Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe.

Alternatywne Filtry Powietrza

Czy da się wsadzić coś innego niż dedykowany filtr powietrza? Można rozważyć filtr stożkowy. Wchodzi on bez najmniejszego problemu, jednak trzeba wybebeszyć oryginalną puszę firmowego filtru, żeby robiła za atrapę.

Z lewej strony wystarczy zostawić plastyk mocujący oryginalny filtr i chromowaną pokrywkę. Z prawej, trzeba pokombinować, bo po usunięciu puszki ten okrągły dekiel trzyma się ramy tylko na jednej śrubie. Dodatkowo można wstawić kawałek płaskownika, na którym opiera się druga z śrub mocujących, dzięki temu pokrywa nie lata w trakcie jazdy, a całość wygląda niemal jak fabryczna. Bez tych chromów pod bakiem robi się brzydka dziura i nie wygląda to fajnie.

Wpływ Zmiany Filtra na Pracę Silnika

Silnik nie wariuje po zmianie filtra. Gaźnik dostaje więcej powietrza, dzięki czemu można włożyć większą dyszę. Zamiast standardowej 102 można zastosować 110. Motocykl jest odczuwalnie mocniejszy, ma większe przyspieszenie i łatwiej rozpędza się na wyższych przełożeniach. W przypadku wtrysku, sam się ułoży, obliczając ilość powietrza i dostosowując dawkę paliwa.

Czy Warto Zmieniać Filtr?

"Dostaje kopa" to określenie trochę na wyrost. Zmiana jest odczuwalna, ale nie jest to zwrot o 180 stopni. Ze zmiany można być bardzo zadowolonym, w odczuciu to dobry kierunek do dodania motocyklowi odrobiny wigoru. Spalanie wzrasta, bo motocykl pobierze więcej paliwa, przypuszczalnie żywotność silnika nieco spadnie.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Można wykonać prosty eksperyment: wyjmij puszkę z firmowym filtrem powietrza, kup stożkowy filtr (mechanicy polecają filtry gąbkowe), to koszt około 40zł. Załóż ten filtr i przejedź się kilka razy. Jeśli odczujesz zmianę, to prujesz firmową puszkę i dostosowujesz ją do filtra stożkowego. Jeśli nie, wracasz do firmowego i jesteś co najwyżej 40zł w plecy.

Czyszczenie i Konserwacja Filtra

Filtry gąbkowe są często chwalone. Do czyszczenia są specjalne preparaty w sprayu, jeden do mycia, drugi do nawilżenia. Filtry fabryczne w Daelimach wymienia się co 6-10 zmian oleju, czyli 36 000 - 60 000 km, a przy wymianie oleju się je przedmuchuje sprężonym powietrzem.

Wymiana Filtrów - Interwały

Oprócz filtra powietrza, ważne jest regularne wymienianie innych filtrów w motocyklu:

  • Filtr powietrza: co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. km
  • Filtr paliwa: co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. km
  • Filtr oleju: co rok lub po przejechaniu 10 tys. km

Pamiętaj, że wymiana filtra zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla.

Wybór i Montaż Filtra

W przypadku filtrów do motocykli można spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Do mocowania nierzadko przydadzą się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Po wyborze i mocowaniu, o filtr będziesz też musiał dbać. Pamiętaj, że niektóre działania są związane ściśle z danym typem filtra i stosowanym tam materiałem.

Filtr oleju HIFLO HF 169

Hiflo filtr oleju HF 169 to idealne rozwiązanie dla twojego DAELIM VJ / VL 125. Gwarantuje optymalną filtrację i długotrwałą wydajność. Olej pełni złożoną funkcję w silniku Twojej maszyny smaruje, czyści i chłodzi. Jeżeli chcesz zapewnić długotrwałą pracę swojego silnika powinieneś zadbać o regularną wymianę oleju i filtra. Filtr przez cały okres pomiędzy wymianą, a wymianą wyłapuje wszystkie zebrane przez olej zanieczyszczenia i opiłki, oczyszczając układ smarowania i zabezpieczając jednostkę przed przedwczesnym zużyciem i uszkodzeniem. Hiflofiltro jest pierwszym producentem filtrów do motocykli, który uzyskał rygorystyczny certyfikat TUV.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #daelim #vl #125 #wymiary

Popularne posty: