Wymiana Filtra Powietrza w BMW E46 318i 143KM – Poradnik Krok po Kroku
- Szczegóły
Silnik spalinowy zbudowany jest z kilku układów, a jednym z nich jest układ dolotowy. Zadaniem układu dolotowego jest doprowadzenie powietrza do komory spalania, które jest niezbędne do zapłonu i spalania paliwa. Problem polega na tym, że środowisko komory spalania jest dość sterylne, podczas gdy powietrze które do niej trafia, pobierane jest z zanieczyszczonego środowiska zewnętrznego.
Gdyby samochód nie był wyposażony w filtr powietrza, silnik w krótkim czasie uległ by zniszczeniu. Filtry powietrza zbudowane są z kilku warstw filtrujących, na które stosowana jest często bawełna, celuloza, a czasami materiały sztuczne. Swoim wyglądem w znakomitej większości przypominają harmonijkę otoczoną gumową uszczelką.
Rodzaje Filtrów Powietrza
Filtry powietrza podzielić można na dwa rodzaje: suche - jednorazowe oraz mokre - wielokrotnego użytku. Te drugie najczęściej kojarzą się z tuningiem i jednocześnie wyższą ceną.
Standardowy filtr powietrza powinno wymieniać się według zaleceń producenta lub po przejechaniu ok. 15-30 tys. km. Inwestycja w mokry filtr powietrza może się w pewnym sensie opłacać, ponieważ nie dość, że filtr ten ulega zapchaniu dużo później, bo po przejechaniu ok. 80 tys. km. to w dodatku można go prać. Do wyczyszczenia takiego filtra należy zakupić odpowiednią chemię.
Konsekwencje Zaniedbania Wymiany Filtra Powietrza
Jeżeli zlekceważymy interwały wymiany filtra powietrza, spodziewać się możemy problemów związanych z mocą silnika, wzrostem zużycia paliwa, a w konsekwencji awarii samych elementów jednostki napędowej. Brak mocy wynikający z ograniczonego dostępu do powietrza silnik będzie próbował kompensować zwiększając ilość podawanego paliwa, jednak w efekcie wzrośnie jedynie spalanie, a mocy i tak nie przybędzie.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Wymiana Filtra Powietrza - Na Co Uważać?
Wymiana filtra powietrza wydaje się czynnością banalną, jednak nawet i tam na kierowcę czyhają pewne pułapki. Źle zamontowany filtr może przepuszczać powietrze nie filtrując go, umożliwiając dostęp zanieczyszczeń do silnika. Dodatkowo jakiekolwiek nieszczelności będą powodowały dostawanie się tak zwanego „lewego powietrza”, które zakłóci pracę przepływomierza i wpłynie na wielkość dawki paliwa. W efekcie silnik nie będzie równo pracował i straci moc.
Wymiana Filtra Powietrza i Kabinowego w BMW E46 318i - Poradnik
Ostatnio chciałem wymienić filtr powietrza i okazało się że jest bardzo dużo porad jak to zrobić ale w silniku Diesel, sam posiadam silnik benzynowy o oznaczeniu N42 i trochę się namęczyłem zanim wymieniłem ten filtr i dlatego postanowiłem zamieścić tutorial jak to zrobić aby oszczędzić niepotrzebnej straty czasu. Przy okazji pokażę jak wymienić filtr kabinowy.
Zakupiłem filtr powietrza Manna 50zł oraz filtr kabinowy węglowy Harta 45zł Na początek zacznę od łatwiejszej operacji czyli wymiany filtru kabinowego. Na poniższej ilustracji zaznaczyłem na czerwono 3 zawleczki które trzeba przekręcić aby wyjąć obudowę filtra. Można też jeszcze odłączyć bodajże przepływomierz powietrza ale ja go nie odłączałem tylko delikatnie odwróciłem obudowę filtra do góry nogami co widać na zdjęciu poniżej.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #bmw #e46 #318i #143km

