BMW E92 335i z pakietem Performance Power Kit – Recenzja i Modyfikacje

Przedstawiam moje BMW E92 335i z pakietem Performance Power Kit. Auto wylicytowałem na początku stycznia w USA, po 1,5 miesiąca już ściągałem je z lawety. Dlaczego E92 335i? Silnik? N54 jedyny słuszny. Okazało się, że auto ma parę ciekawych prezentów o których nie miałem pojęcia. W 2009r zamontowany w salonie BMW Performance Power Kit, czyli program na 326km, dodatkowa chłodnica wody w lewym nadkolu, chłodnica oleju (pakiet autostradowy z VIN’u), wentylator 850w m2/335is), układ wydechowy kompletny M Performance, zawieszenie KONI Sport na sprężynach HR, tarcze hamulcowe o lekkiej konstrukcji (aluminiowy dzwon), dolot BMS, oil catch tank BMS.

Specyfikacja BMW E92 335i

Specyfikacja auta obejmuje m.in.:

  • Automatic Transmission Automatic Getriebe
  • L.-a. Wheels Star Spoke 189 Mix Tyres Lm Raeder Sternspeiche 189 Misch.
  • Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
  • Sports Leath.steering Wheel+gear Sport-lederlenk. Mit Schaltwippen
  • Integrated Universal Remote Control Integrierte Universal-fernbedienung
  • Comfort Access System Komfortzugang
  • Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
  • Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
  • Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
  • Smokers Package Raucherpaket
  • Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
  • Skibag Skisack
  • Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
  • Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
  • Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
  • Fine-wood Trim Burr Walnut Edelholzausfuehrung Nussbaum Wurzel
  • Interior Mirror With Dig. Compass Innenspiegel Mit Digitalem Kompass
  • Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
  • Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten
  • Foglights Nebelscheinwerfer
  • Rain Sensor Regensensor
  • Xenon Light Xenon-licht
  • Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht
  • Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
  • Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
  • Lights Package Lichtpaket
  • Prep. Anti-theft Alarm System Alarmanlagenvorbereitung
  • Navigation System Professional Navigationssystem Professional
  • Voice Input System Spracheingabesystem
  • Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
  • Radio Control Us Radio-steuerung Us
  • Hifi System Professional Hifi System Professional
  • Satellite Tuner Preparation Satellitentuner Vorbereitung
  • Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
  • Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle
  • Traffic Information Traffic Information
  • M Sport Suspension M Sportfahrwerk
  • Hot Climate Version Heissland-ausfuehrung
  • High Speed Synchronisation Hochgeschwindigkeitsabstimmung
  • Acoustic Belt Warning Akustische Gurtwarnung
  • Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export
  • Language Version English Sprachversion Englisch
  • Radio Frequency 315 Mhz Funkfrequenz 315 Mhz
  • Cop Control Cop Steuerung
  • Shipping Protection Package Versandschutzpaket
  • External Skin Protection Aussenhautschutz
  • Complete Prep. Cellular Phone Usa/cdn Komplettvorb. Handy Usa/cdn

Naprawy i Modyfikacje Powypadkowe

Auto stanowe, więc bite. Uszkodzenia obejmowały:

  • Maska (zamek pociągnął pas przedni)
  • Pas przedni
  • Obudowa wentylatora
  • Zderzak (połamane kratki)
  • Błotnik prawy
  • Lampa prawa
  • Chłodnica pogięta (wymieniona na nową Nissina)
  • Moduł świateł skrętnych (zalany moduł)
  • Wystrzelona poduszka kierowcy
  • Napinacz pasów kierowcy
  • Klema pirotechniczna
  • Pęknięte plastikowe kolanko przy dojściu do termostatu

Auto dostało w wewnętrzną część prawego reflektora, więc żaden element konstrukcyjny nie został dotknięty. Kolizja jak dla mnie marzenie.

Serwis i Wymiana Części

Części poszły do lakiernika, wiec to dobry czas na czynności serwisowe. Przede wszystkim wleciały nowe opony Hankook Ventus v12. Przód: 225/40 R18, a tył 255/35 R18. Przekodowałem światła i radio na Europę. Zakodowałem cyfrowy prędkościomierz, domykanie szyb z pilota, wyłączyłem podawacze pasów i kilka innych drobiazgów. Zaadaptowałem nowy moduł skrętu. Przyszła pora na silnik i wycieki… Nowa uszczelka podstawy filtra, nowa uszczelka miski olejowej. Wpadł też komplet świec razem z cewkami, pasek osprzętu, górny przewód chłodnicy, dolny przewód od termostatu.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Po dokładnych oględzinach okazało się, że ma pompę wody i termostat z 2019r, miska olejowa automatycznej skrzyni jest z 2015r - wg. Historii serwisowej miał w tedy ok. 100k km przebiegu. W dniu zakupu miał 153k km. Założyłem nowe przewody podciśnienia, nowy regulator ciśnienia paliwa (ten w baku - lubi pękać pokrywa). Zalany świeżym Valvolinem 5w40, nowym płynem chłodniczym Preston i świeżym olejem do wspomagania razem z filtrem. Nie wiem jakie miał dokładne interwały olejowe. W misce nie znalazłem żadnych opiłków, na magnesie tylko szlam. Mimo wszystko nadal panewki wiercą mi dziurę w głowie. Teraz przy wymianie oleju wyśle go na badanie. Po testach drogowych okazało się ze tuleje pływające skończyły już swój żywot. Wymienione na Lemfordery i zrobiona pełna geometria zawieszenia. Musiałem dołożyć dystanse po 15mm. Wtryski sprawdzone, są w dobrej kondycji.

Filtr Powietrza - AFE vs K&N

Przed długą trasą na urlop i obawie o zalanie stożków wróciłem chwilowo do seryjnej puszki z chwytakiem powietrza i wkładką AFE. Co do stożków, to mam dolot Afe na 2 stożkach w 335i, na pewno daje dużo więcej powietrza (przynajmniej przy moim programie) sprawdziłem to osobiście bo też po miesiącu wyjąłem ten dolot do czyszczenia i założyłem ori puszkę ze zwykłym filtrem i mam odczucie jakby brakowało powietrza na wyższych obrotach (na pewno jedzie gorzej niż na Afe) kupię jeszcze wkładkę K&N do 335i i sprawdzę różnice.

Z bieżących spraw to wymiana oleju po 6k km. Planuje Millersa EE Performance 5w40. Widzę że olej łapie już wyższe temperatury ok. W/g mnie nie ma takiego układu dolotowego do kupienia, żadne stożki nie wchodzą w grę, może tylko wkładka K&N w oryginalną puszkę filtra. Ja w 1er mam wkładkę K&N i czyszczę ją co miesiąc (mam 3 wkładki 2xK&N i 1xSimotta) po prostu co miesiąc zakładam czystą.

Ps. W dieslu Ci dolot nic nie da bo i tak masz po drodze turbo które sobie samo zassa powietrze. Jeżeli byś miał wolnossącego diesla albo benzynę to by Ci dało.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #afe #n54 #opinie

Popularne posty: