BMW E92 335i z pakietem Performance Power Kit – Recenzja i Modyfikacje
- Szczegóły
Przedstawiam moje BMW E92 335i z pakietem Performance Power Kit. Auto wylicytowałem na początku stycznia w USA, po 1,5 miesiąca już ściągałem je z lawety. Dlaczego E92 335i? Silnik? N54 jedyny słuszny. Okazało się, że auto ma parę ciekawych prezentów o których nie miałem pojęcia. W 2009r zamontowany w salonie BMW Performance Power Kit, czyli program na 326km, dodatkowa chłodnica wody w lewym nadkolu, chłodnica oleju (pakiet autostradowy z VIN’u), wentylator 850w m2/335is), układ wydechowy kompletny M Performance, zawieszenie KONI Sport na sprężynach HR, tarcze hamulcowe o lekkiej konstrukcji (aluminiowy dzwon), dolot BMS, oil catch tank BMS.
Specyfikacja BMW E92 335i
Specyfikacja auta obejmuje m.in.:
- Automatic Transmission Automatic Getriebe
- L.-a. Wheels Star Spoke 189 Mix Tyres Lm Raeder Sternspeiche 189 Misch.
- Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
- Sports Leath.steering Wheel+gear Sport-lederlenk. Mit Schaltwippen
- Integrated Universal Remote Control Integrierte Universal-fernbedienung
- Comfort Access System Komfortzugang
- Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
- Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
- Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
- Smokers Package Raucherpaket
- Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
- Skibag Skisack
- Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
- Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
- Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
- Fine-wood Trim Burr Walnut Edelholzausfuehrung Nussbaum Wurzel
- Interior Mirror With Dig. Compass Innenspiegel Mit Digitalem Kompass
- Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
- Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten
- Foglights Nebelscheinwerfer
- Rain Sensor Regensensor
- Xenon Light Xenon-licht
- Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht
- Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
- Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
- Lights Package Lichtpaket
- Prep. Anti-theft Alarm System Alarmanlagenvorbereitung
- Navigation System Professional Navigationssystem Professional
- Voice Input System Spracheingabesystem
- Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
- Radio Control Us Radio-steuerung Us
- Hifi System Professional Hifi System Professional
- Satellite Tuner Preparation Satellitentuner Vorbereitung
- Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
- Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle
- Traffic Information Traffic Information
- M Sport Suspension M Sportfahrwerk
- Hot Climate Version Heissland-ausfuehrung
- High Speed Synchronisation Hochgeschwindigkeitsabstimmung
- Acoustic Belt Warning Akustische Gurtwarnung
- Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export
- Language Version English Sprachversion Englisch
- Radio Frequency 315 Mhz Funkfrequenz 315 Mhz
- Cop Control Cop Steuerung
- Shipping Protection Package Versandschutzpaket
- External Skin Protection Aussenhautschutz
- Complete Prep. Cellular Phone Usa/cdn Komplettvorb. Handy Usa/cdn
Naprawy i Modyfikacje Powypadkowe
Auto stanowe, więc bite. Uszkodzenia obejmowały:
- Maska (zamek pociągnął pas przedni)
- Pas przedni
- Obudowa wentylatora
- Zderzak (połamane kratki)
- Błotnik prawy
- Lampa prawa
- Chłodnica pogięta (wymieniona na nową Nissina)
- Moduł świateł skrętnych (zalany moduł)
- Wystrzelona poduszka kierowcy
- Napinacz pasów kierowcy
- Klema pirotechniczna
- Pęknięte plastikowe kolanko przy dojściu do termostatu
Auto dostało w wewnętrzną część prawego reflektora, więc żaden element konstrukcyjny nie został dotknięty. Kolizja jak dla mnie marzenie.
Serwis i Wymiana Części
Części poszły do lakiernika, wiec to dobry czas na czynności serwisowe. Przede wszystkim wleciały nowe opony Hankook Ventus v12. Przód: 225/40 R18, a tył 255/35 R18. Przekodowałem światła i radio na Europę. Zakodowałem cyfrowy prędkościomierz, domykanie szyb z pilota, wyłączyłem podawacze pasów i kilka innych drobiazgów. Zaadaptowałem nowy moduł skrętu. Przyszła pora na silnik i wycieki… Nowa uszczelka podstawy filtra, nowa uszczelka miski olejowej. Wpadł też komplet świec razem z cewkami, pasek osprzętu, górny przewód chłodnicy, dolny przewód od termostatu.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Po dokładnych oględzinach okazało się, że ma pompę wody i termostat z 2019r, miska olejowa automatycznej skrzyni jest z 2015r - wg. Historii serwisowej miał w tedy ok. 100k km przebiegu. W dniu zakupu miał 153k km. Założyłem nowe przewody podciśnienia, nowy regulator ciśnienia paliwa (ten w baku - lubi pękać pokrywa). Zalany świeżym Valvolinem 5w40, nowym płynem chłodniczym Preston i świeżym olejem do wspomagania razem z filtrem. Nie wiem jakie miał dokładne interwały olejowe. W misce nie znalazłem żadnych opiłków, na magnesie tylko szlam. Mimo wszystko nadal panewki wiercą mi dziurę w głowie. Teraz przy wymianie oleju wyśle go na badanie. Po testach drogowych okazało się ze tuleje pływające skończyły już swój żywot. Wymienione na Lemfordery i zrobiona pełna geometria zawieszenia. Musiałem dołożyć dystanse po 15mm. Wtryski sprawdzone, są w dobrej kondycji.
Filtr Powietrza - AFE vs K&N
Przed długą trasą na urlop i obawie o zalanie stożków wróciłem chwilowo do seryjnej puszki z chwytakiem powietrza i wkładką AFE. Co do stożków, to mam dolot Afe na 2 stożkach w 335i, na pewno daje dużo więcej powietrza (przynajmniej przy moim programie) sprawdziłem to osobiście bo też po miesiącu wyjąłem ten dolot do czyszczenia i założyłem ori puszkę ze zwykłym filtrem i mam odczucie jakby brakowało powietrza na wyższych obrotach (na pewno jedzie gorzej niż na Afe) kupię jeszcze wkładkę K&N do 335i i sprawdzę różnice.
Z bieżących spraw to wymiana oleju po 6k km. Planuje Millersa EE Performance 5w40. Widzę że olej łapie już wyższe temperatury ok. W/g mnie nie ma takiego układu dolotowego do kupienia, żadne stożki nie wchodzą w grę, może tylko wkładka K&N w oryginalną puszkę filtra. Ja w 1er mam wkładkę K&N i czyszczę ją co miesiąc (mam 3 wkładki 2xK&N i 1xSimotta) po prostu co miesiąc zakładam czystą.
Ps. W dieslu Ci dolot nic nie da bo i tak masz po drodze turbo które sobie samo zassa powietrze. Jeżeli byś miał wolnossącego diesla albo benzynę to by Ci dało.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #afe #n54 #opinie