Opinie o filtrach powietrza AEM i alternatywach
- Szczegóły
Wybór odpowiedniego filtra powietrza to ważna decyzja dla każdego kierowcy. Na rynku dostępne są różne opcje, takie jak filtry stożkowe K&N, AEM Dryflow i Pipercross. Użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami, wskazując na zalety i wady poszczególnych rozwiązań.
K&N to popularna marka filtrów, jednak pojawiają się obawy dotyczące ich jakości i pochodzenia. Niektórzy użytkownicy zauważają, że na rynku dostępne są chińskie podróbki. Filtry K&N są filtrami mokrymi, co oznacza, że wymagają nasączania olejem. Można je myć i nasączać, co przedłuża ich żywotność. Użytkownicy zgłaszają, że filtry K&N mogą wpływać na głośniejszą pracę dolotu i wydechu, a także poprawiać górę zakresu obrotów i V max, choć w niewielkim stopniu. Istnieją jednak obawy, że filtry K&N przepuszczają więcej zanieczyszczeń do silnika, a olejki z filtra mogą zanieczyszczać przepływomierz.
AEM Dryflow to filtry suche, które nie wymagają nasączania olejem. Niektórzy użytkownicy uważają, że AEM to to samo co Fujita. Filtry AEM są popularne wśród użytkowników Civic Club.
Pipercross to kolejna opcja filtra powietrza. Użytkownicy, którzy mieli okazję korzystać z filtrów Pipercross, oceniają je pozytywnie. Jeden z użytkowników miał filtr Pipercross, nasączony, i twierdzi, że dobrze filtruje. W VI generacji samochodu miał zarówno K&N, jak i Pipercross - różnic poza lepszą ceną Pipercross raczej nie zauważył. Może jedynie K&N był bardziej słyszalny.
Warto zaznaczyć, że sama wkładka filtra powietrza daje niewielkie różnice w osiągach, często w granicach błędu pomiarowego. Aby w pełni wykorzystać potencjał filtra, należy doprowadzić zimne powietrze do dolotu. Wszystko zależy również od konstrukcji silnika.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Niektórzy użytkownicy nie zauważają żadnej różnicy po wymianie filtra na sportowy. W jednym z przypadków, po wymianie filtra OE Renault na K&N bawełniany oraz Pipercross gąbkowy, nie odczuto żadnej różnicy. Analiza oleju po użyciu filtra K&N wykazała delikatnie podniesiony poziom krzemu, ale nieznacznie.
Poniżej znajduje się tabela porównująca cechy filtrów K&N, AEM Dryflow i Pipercross:
| Filtr | Typ | Wymaga nasączania | Żywotność | Filtracja | Wpływ na dźwięk |
|---|---|---|---|---|---|
| K&N | Mokry | Tak | Długa (po czyszczeniu i nasączaniu) | Potencjalnie niższa | Głośniejszy dolot |
| AEM Dryflow | Suchy | Nie | Długa (po czyszczeniu) | Dobra | - |
| Pipercross | Mokry/Gąbkowy | Tak | Długa (po czyszczeniu i nasączaniu) | Dobra | - |
Podsumowując, wybór filtra powietrza zależy od indywidualnych preferencji i oczekiwań. Warto wziąć pod uwagę rodzaj filtra, jego właściwości, żywotność, filtrację oraz wpływ na osiągi silnika. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z opiniami innych użytkowników i wziąć pod uwagę specyfikę własnego pojazdu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #AEM #opinie

