Wymiana filtra powietrza w Ford Fiesta MK6 – Poradnik i doświadczenia użytkowników
- Szczegóły
Wymiana filtra powietrza w samochodzie to jedna z podstawowych czynności serwisowych, którą możemy wykonać samodzielnie. W przypadku Forda Fiesty MK6, proces ten, choć nieco wymagający ze względu na ciasnotę, jest jak najbardziej możliwy do zrealizowania w domowych warunkach. Poniżej znajdziesz instrukcje i porady, które pomogą Ci sprawnie przeprowadzić wymianę filtra powietrza.
Lokalizacja filtra powietrza
Filtr powietrza w Fieście MK6 znajduje się w obudowie na silniku. Aby się do niego dostać, należy wykonać kilka kroków.
Krok po kroku - wymiana filtra powietrza
- Demontaż osłony: Zdejmij osłonę znajdującą się w nogach kierowcy po stronie tunelu. Po jej wyjęciu możesz odkurzyć to miejsce za pomocą wąskiej ssawki.
- Dostęp do filtra: Filtr znajduje się pod pedałem gazu, co może nieco utrudniać dostęp.
- Demontaż pedału gazu (opcjonalnie): Wymiana filtra jest możliwa bez demontażu pedału gazu, jednak może to być trudne ze względu na ograniczoną przestrzeń.
- Odkręcenie obudowy filtra: Odkręć 3 śrubki typu Torx, które mocują obudowę filtra powietrza.
- Wyjęcie filtra: Po odkręceniu śrubek, zdejmij obudowę i wyjmij stary filtr powietrza.
- Montaż nowego filtra: Włóż nowy filtr powietrza, upewniając się, że dobrze dolega.
- Skręcenie obudowy: Przykręć obudowę filtra za pomocą wcześniej odkręconych śrubek Torx.
- Montaż osłony: Załóż osłonę w nogach kierowcy.
Porady i wskazówki
- Trudności z dostępem: Ze względu na ciasnotę, wymiana filtra może być utrudniona, szczególnie dla osób o większych gabarytach.
- Jakość filtra: Nie warto inwestować w najdroższe filtry, ponieważ nawet te tańsze mogą słabo dolegać i przepuszczać lewe powietrze. Można zastosować opaskę plastikową, aby kołnierz filtra był wyżej i lepiej dociskała go obudowa.
- Częstotliwość wymiany: Wymieniaj wszystkie filtry regularnie, aby utrzymać silnik w dobrej kondycji.
Dodatkowe informacje
Przy wymianie filtra warto również sprawdzić stan innych podzespołów w okolicy, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.
Problemy z "masłem" pod korkiem oleju
Częstym problemem w silnikach, zwłaszcza przy jeździe na krótkich dystansach, jest pojawianie się "masła" pod korkiem oleju. Jest to emulsja powstała z połączenia oleju i skraplającej się pary wodnej. Niska temperatura powietrza i krótkie przebiegi sprzyjają temu zjawisku. Niektóre silniki mają tendencję do zapychania odm, co również może przyczyniać się do powstawania mazi.
Warto pamiętać, że olej to olej i nie powinno być w nim wody. Śladowe ilości skraplającej się pary wodnej mogą występować, zwłaszcza gdy jeździ się na krótkich dystansach i silnik nie osiąga temperatury, która spowodowałaby usunięcie tej wody. Oziębienie, skroplenie, ogrzanie, odparowanie - i tak w kółko.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Fordzie Escorcie
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
tags: #escort #mk6 #filtr #powietrza #wymiana

