Demontaż Obudowy Filtra Powietrza w Peugeot 308 - Instrukcja Krok po Kroku
- Szczegóły
Wymiana filtra powietrza w Peugeot 308 jest ważnym elementem konserwacji pojazdu, który wpływa na prawidłowe działanie silnika. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję, jak to zrobić krok po kroku.
Lokalizacja Filtra Powietrza
W pierwszej kolejności musimy zlokalizować najczęściej plastikową puszkę, której obudowa znajduje się obok silnika. Wewnątrz obudowy jest wkład o kształcie przypominającym prostopadłościan.
Wymiana Filtra Powietrza - Krok po Kroku
- Wyjmujemy filtr, a następnie oczyszczamy puszkę z kurzu i zabrudzeń.
- Filtr powietrza montujemy, tak aby nie doprowadzić do jego odkształcenia. Zwracamy przy tym uwagę, czy mamy dobrze ułożoną uszczelkę.
- Dodatkowo sprawdzamy, czy nasze połączenie rury dolotowej z obudową filtra jest szczelna.
Rozwiązywanie Problemów
Użytkownik poszukuje informacji na temat obudowy filtra paliwa w Peugeot 307 1.6 HDI oraz funkcji koreczka umiejscowionego na górnej części filtra. W przypadku problemów z odpięciem przewodu od obudowy filtra powietrza w Peugeot 308 II podczas wymiany filtra, zasugerowano, aby spróbować wyczyścić złącze, docisnąć je i jednocześnie delikatnie wyciągnąć.
Wyplukaj ten syf z niego jakimś zmywacze, dopchnij zlacze, zcisnij wystające dzyndzle i ruszając wyjmij. Może się ciężko j ewciskac.
Potencjalne Problemy po Wymianie
Po wymianie oleju i filtra powietrza, może pojawić się dziwny dźwięk rezonansu. Należy sprawdzić, czy połączenie rury dolotowej z obudową filtra jest szczelne.
Przeczytaj także: Jak zdemontować obudowę filtra powietrza w Peugeot 307?
Dodatkowe Informacje
Żeby silnik działał poprawnie, ważne jest spełnienie kilku warunków. W jego otoczeniu powinna być odpowiednia temperatura, paliwo musi mieć jak najmniej zanieczyszczeń, a poszczególne części być odpowiednio nasmarowane. Oprócz tego do jednostki napędowej powinno trafiać oczyszczone powietrze. W tej kategorii znajdziesz filtry powietrza, które właśnie za to ostatnie odpowiadają.
Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?
To, jakie powietrze trafi do silnika, jest niezwykle ważne dla jego działania. Przedłuża się w ten sposób żywotność silnika. Koszt wymiany filtra jest też nieporównywalnie mniejszy niż cena, jaką będzie trzeba zapłacić za ewentualny remont jednostki napędowej. Informacje o tym, jak często wymieniać filtry powietrza, znajdziesz w instrukcji samochodu. Z reguły producenci wskazują jako przejechany dystans 15-20 tys. kilometrów. Takie sygnały, jak spadek mocy samochodu czy większe spalanie, mogą być oznaką zapchanego filtra powietrza.
Poniższa tabela przedstawia orientacyjne ilości czynnika dla popularnych wersji silnikowych Peugeot 307, co może być pomocne przy serwisowaniu klimatyzacji:
| Model | Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ czynnika |
|---|---|---|---|---|
| Peugeot 307 I | Benzyna | 1.4 8V 75KM 55kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 I | Benzyna | 1.6 16V 109KM 80kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 I | Benzyna | 2.0 16V 136KM 100kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 I | Diesel | 1.4 HDi 8V 68KM 50kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 I | Diesel | 1.6 HDi 16V 109KM 80kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 I | Diesel | 2.0 HDi 8V 90KM 66kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 I | Diesel | 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 II | Benzyna | 1.4 16V 88KM 65kW | 465-595 | R134a |
| Peugeot 307 II | Benzyna | 1.6 16V 109KM 80kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 II | Benzyna | 2.0 16V 140KM 103kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 II | Diesel | 1.6 HDi 16V 90KM 66kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 II | Diesel | 1.6 HDi 16V 109KM 80kW | 595 | R134a |
| Peugeot 307 II | Diesel | 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW | 595 | R134a |
Przeczytaj także: Jak zdemontować filtr powietrza w BMW E61?
Przeczytaj także: Instrukcja demontażu obudowy filtra powietrza Opel Astra J
tags: #demontaż #obudowy #filtra #powietrza #peugeot #308

