Czyszczenie Filtra Powietrza Simota - Instrukcja Krok po Kroku

Wielu entuzjastów motoryzacji zastanawia się nad wyborem odpowiedniego filtra powietrza do swojego pojazdu. Na forach internetowych można znaleźć liczne dyskusje na temat filtrów Simota, ich wydajności, jakości oraz opłacalności w porównaniu do innych marek. Nie wszystkie filtry wyrzuca się po kilku miesiącach pracy. Niektóre filtry powietrza K&N można czyścić i regenerować, przywracając im pierwotne właściwości filtracyjne.

Jak Zregenerować Sportowy Filtr Powietrza?

Zasada czyszczenia jest taka sama jak w przypadku wszystkich filtrów sportowych. Poniżej przedstawiamy instrukcję krok po kroku, jak skutecznie wyczyścić i zakonserwować filtr powietrza, aby zapewnić jego optymalną wydajność.

Krok 1 - Wyjmij Filtr

Wyjmij filtr powietrza K&N z obudowy filtra powietrza lub wyjmij filtr (np. filtr stożkowy) K&N, lub wyjmij filtr kabinowy.

Krok 2 - Zastosuj Środek Czyszczący

Spryskaj dużą ilość środka do czyszczenia K&N Heavy Duty (np.99-0638) obie strony filtra, szczególną uwagę zwróć na bardzo brudne miejsca. Zwilż obie strony filtra i obficie spryskaj środkiem czyszczącym K&N HVAC (np. 99-6010) brudną stronę filtra. Pozostaw na 10 minut lub na 2-3 minuty.

Krok 3 - Płukanie Filtra

Używając myjki ciśnieniowej lub węża ogrodowego, zacznij od wypłukania dużych cząstek brudu od brudnej strony filtra. Następnie wypłucz wkład filtra chłodną lub ciepłą (nie gorącą!) wodą od czystej strony na zewnątrz, aby wypłukać pozostałe zabrudzenia z filtra. Kontynuuj płukanie filtra, aż woda będzie czysta.

Przeczytaj także: Poradnik: Filtr powietrza Stihl MS 290

Krok 4 - Osusz i Zamontuj Ponownie

Po spłukaniu delikatnie strząśnij nadmiar wody. Pozostaw filtr do naturalnego wyschnięcia lub użyj sprężonego powietrza, aby przyspieszyć cykl suszenia. Gdy filtr wyschnie, lekko rozpyl środek czyszczący na stronie bez siatki drucianej.

Krok 5 - Nałóż Olej Filtracyjny K&N (opcjonalnie)

Używając zestaw 99-5050 nałóż olej na filtra powietrza K&N równomiernie wzdłuż każdej zakładki. Pozwól olejowi przesiąknąć przez około 20 minut, a następnie popraw wszystkie jasne obszary po obu stronach filtra, aż wszystkie obszary uzyskają jednolity czerwony kolor. Podczas korzystania z aerozolu, który znajduje się w zestawie do czyszczenia filtrów K&N 99-5000 rozpyl olej równomiernie wzdłuż każdej zakładki, trzymając odległość około 10cm.

Czyszczenie i Konserwacja Filtrów Simota

Wielu użytkowników pyta o procedurę czyszczenia i konserwacji filtrów Simota. Simote ktora daja w zestawie do parowy tez trzeba nasaczac... a ludziom nie chce się dopłacać kupując te olejki i szampony. Dobra mam już zamówioną wkładkę SIMOTA, pytanie czy przed założeniem trzeba kupić jakiś środek typu olejek czy zakładać tak jak jest? Możecie napisać, gdzie kupić jakiś specjalny olej do konserwacji?

Porównanie z Filtrami K&N i Pipercross

Na forach często można znaleźć porównania filtrów Simota z filtrami K&N i Pipercross. Poniżej przedstawiono krótkie charakterystyki filtrów K&N i Pipercross:

K&N

Filtry K&N zostały pierwotnie zaprojektowane do samochodów biorących udział w pustynnym wyścigu Baja Mexico. Składa się z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siatkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra - nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje.

Przeczytaj także: Utrzymanie kosy spalinowej Oleo Mac w dobrym stanie

Wymagają one demontażu fabrycznej puszki powietrza, ale za to w znacznie większym stopniu podnoszą moc (nawet do 5% przyrostu mocy). Ich konstrukcja (bawełna) umożliwia wielorazowe mycie i ponowne wykorzystanie. Według danych producenta w normalnych miejskich warunkach pierwsze mycie powinno nastąpić po ok. 50.000km.

PIPERCROSS

Firma PIPERCROSS jest jednym z najlepszych na świecie producentów filtrów powietrza. Unikalność tych filtrów polega na zastosowaniu gąbki zamiast popularnej bawełny. Produkty PIPERCROSS stosowane są w autach klasy WRC! Filtry gąbkowe o wiele lepiej niż bawełniane przepuszczają powietrze, przy czym posiadają dużo lepsze zdolności filtracyjne poprzez zastosowanie kilku różnych warstw specjalnej „rozbijanej„ próżniowo gąbki, dzięki czemu wzrost mocy jest więcej niż pewny!!!

Systematyczne czyszczenie oraz odpowiednie traktowanie pozwala filtrowi "przejeździć" w aucie nawet ponad 500.000 km, oczywiście zachowując przez cały ten okres swoje właściwości filtracyjne. Wszystkie produkty PIPERCROSS wykonane z gąbki można stosować wielorazowo i w trakcie eksploatacji dokonywać ich czyszczenia. Filtr należy wytrząsnąć z zanieczyszczeń, następnie przemyć pod bieżącą wodą przy użyciu specjalnego środka z oferty PIPERCROSS lub delikatnego detergentu, a następnie odstawić do wyschnięcia.

Wskazówki i Porady Użytkowników

  • Zalecamy czyszczenie wkładu filtra i ponowne nasmarowanie co 10 000 mil/16 000 km i/lub kontrolę wzrokową przynajmniej co 12 miesięcy.
  • Zalecamy wymianę po 2 latach w celu uzyskania optymalnej wydajności.
  • Eventuri zaleca czyszczenie filtrów w celu uzyskania maksymalnej wydajności co 5000 km.

Przeczytaj także: Oczyszczacze i nawilżacze Klarta - konserwacja

tags: #czyszczenie #filtra #powietrza #Simota #instrukcja

Popularne posty: