Budowa i schemat osuszacza powietrza Knorr-Bremse
- Szczegóły
W systemach hamulcowych pojazdów ciężarowych i naczep, osuszacze powietrza odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności i bezpieczeństwa. Jednym z wiodących producentów tych systemów jest firma Knorr-Bremse.
Diagnostyka i rozwiązywanie problemów
Podczas diagnozowania problemów z systemem Knorr-Bremse, ważne jest, aby dokładnie sprawdzić wszystkie elementy, w tym czujniki ciśnienia, modulator EBS i zawory.
Jeśli pojawia się błąd ABS1 w ciągniku siodłowym, przyczyną może być spalona cewka elektrozaworu podnoszenia osi. W takim przypadku należy wymienić cewkę.
W przypadku kodów błędów EBS, takich jak 04342-00 i 04346-00 w MAN TGA, należy sprawdzić cały układ EBS.
Jeśli naczepa leżała w rowie, należy sprawdzić ciśnienie zawieszenia, ponieważ siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB).
Przeczytaj także: Jak działa osuszacz powietrza?
Problem znany i występuje z tylko z Dafem XG. Z innym autami nie ma tego problemu. Do tej pory ani DAF, ani Knorr-Bremse nie znalazły rozwiązania.
W przypadku problemów z poziomowaniem zawieszenia, gdzie system ECAS (Knorr-Bremse) ciągle upuszcza i dopompowuje powietrze, przyczyną może być uszkodzony sensor poduszek osi. W takim przypadku należy go wymienić.
Jeśli urządzenie diagnostyczne nie może się skomunikować ze sterownikiem, przyczyną może być uszkodzony filtroregulator ciśnienia powietrza.
Elementy systemu Knorr-Bremse
W skład systemu Knorr-Bremse wchodzą różne elementy, takie jak:
- Modulatory EBS (np. ES1305, ES2060)
- Zawory (np. K017224N00, EL 2201)
- Czujniki ciśnienia powietrza
- Sterowniki EBS (np. 0014460436)
- Osuszacze powietrza
Zawór Knor K017224N00 jest przeznaczony do podnoszenia osi przez modulator Knorr Bremse z wyjściem pneumatycznym takim, jak G2.1.
Przeczytaj także: Osuszacz powietrza WABCO - wszystko, co musisz wiedzieć
Modulator EBS firmy Knorr-Bremse o symbolu ES 2060 jest dostępny w sprzedaży jako część zamienna.
Zawór sterowania naczepy produkcji Knorr Bremse,taki sam jest w Renault T .
Diagnostyka za pomocą programów i interfejsów
Do diagnostyki systemów Knorr-Bremse można użyć różnych programów i interfejsów, takich jak Texa, Jaltest, oraz dedykowane testery Knorr Bremse.
Na Knorra trzeba uzyskać certyfikat biorąc udział w szkoleniach serwisowych. Póżniej osoba szkolona wchodzi sobie na stronę www.knorr-bremsesfn.com wypełnia formulaż na oprogramowanie "ECU-talk" i na kod PIN (osobisty kod dostępu).
Różne wersje systemów Knorr-Bremse
Istnieją różne wersje systemów Knorr-Bremse, takie jak Gamma 2E (4S/4M) i Gamma 3E (z obsługą 6S/6M).
Przeczytaj także: Zasada działania filtrów
Podsumowanie
Systemy Knorr-Bremse są zaawansowanymi rozwiązaniami stosowanymi w pojazdach ciężarowych i naczepach. Diagnostyka i naprawa tych systemów wymagają odpowiedniej wiedzy i narzędzi. W przypadku problemów, warto skorzystać z pomocy specjalistów lub autoryzowanych serwisów.
tags: #budowa #osuszacza #powietrza #Knorr #Bremse #schemat