Bawełniany Filtr Powietrza Octavia 2 - Opinie i Porównanie z Filtrami Gąbkowymi
- Szczegóły
Zamiana standardowego filtra na sportowy to z pewnością najprostszy sposób na zwiększenie przepływu powietrza do silnika. Sportowy filtr powietrza zmniejsza opory, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej, zasysając więcej powietrza, niż miałoby to miejsce w przypadku filtra standardowego. Więcej powietrza (ściślej: tlenu) to lepsza efektywność procesu spalania, czyli zrównoważony skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Filtry Bawełniane a Gąbkowe - Porównanie
Gąbkowe filtry powietrza są twórczym rozwinięciem pomysłu znanego z filtrów bawełnianych. Korzyści są bardzo podobne, ale różnice są w materiale i w samej filtracji. Filtry gąbkowe wykorzystują ideę większych porów, większej struktury 3D i zastosowania oleju do zatrzymywania cząstek zanieczyszczeń, ale robią to w nieco odmienny sposób. Wielowarstwowa pianka wykorzystuje różne warstwy gąbki o różnych gradacjach, każda warstwa zatrzymuje cząstki o różnych rozmiarach, jednocześnie pozwalając na swobodny przepływ powietrza. Dzięki temu pianka ma przewagę nad filtrem bawełnianym - choć oba filtry mają małe opory, media wykonane z gąbki pozwalają filtrowi utrzymać przepływ powietrza nawet przy dużym zanieczyszczeniu.
Gąbkowy filtr powietrza jest nie tylko skuteczny w wyłapywaniu zanieczyszczeń przez cały czas pomiędzy czyszczeniami, ale też zapewnia odpowiedni przepływ. Do tego, jak wiesz, jest wielorazowy - wymaga tylko regularnej pielęgnacji co ok. 15 tys. km.
Mokre filtry powietrza Pipercross nie dość, że zaskakują wydajnością i skutecznością w wyłapywaniu zanieczyszczeń, to jeszcze są wielorazowego użytku. Po określonym przebiegu nie trzeba więc kupować nowego filtra powietrza, a jedynie wystarczy wyczyścić zamontowany wcześniej. Filtry powietrza Pipercross są wykonane w technologii próżniowo rozbijanej wielowarstwowej gąbki. Są to filtry sportowe, które w szybkim czasie można przywrócić do pełnej sprawności.
Z punktu widzenia użytkownika ważne jest, aby proces czyszczenia i nasączania specjalistycznym środkiem wykonywany był zgodnie z zaleceniami producenta. Tylko wtedy będziesz miał gwarancję, że wykorzystasz wszystkie atuty. Do czyszczenia zalecane są specjalne preparaty Pipercross, opracowane z myślą o filtrach gąbkowych.
Przeczytaj także: Porady dotyczące wyciszenia samochodu
Opinie Użytkowników na Temat Filtrów K&N
Panowie, jakie macie opinie na temat filtrów K&N? Mam taki u siebie aczkolwiek oprócz głośniejszej pracy dolotu i wydechu większych różnic nie zauważyłem, auto może i jest mocniejsze, ale to jakieś kosmetyczne różnice są, jeżeli w ogóle. Zastanawia mnie fakt przepuszczania większej ilości zanieczyszczeń do silnika. Na zagranicznych forach są różne opinie, jedni używają bo fajny dźwięk i mocniejsza góra, inni się boją bo olejki z filtra często zanieczyszczają przepływomierz, który ciężko potem wyczyścić.
- Uważam że jak chcesz wkładkę to musisz doprowadzić zimne powietrze by miało to sens.
- Wszystko zależy tez od konstrukcji silnika, np. stare V8 i V12 BMW źle znosiły ingerencję w układ dolotowy.
- Mam takie odczucia, że góra lepsza, poprawił się też V max. Ale to jak mówię, bardzo nieznacznie.
Doświadczenia z Różnymi Filtrami
W przeciągu jednego tygodnia miałem na aucie trzy filtry OE Renault "papierowy", K&N bawełniany oraz Pipercross gąbkowy. Moja dupohamownia nie odczuła żadnej różnicy. Co do filtrowania to jest na forum analiza mojego oleju na K&N delikatnie podniesiony krzem ale nie jakoś wybitnie dużo jak na sportową wkładkę.
- Bo się nasącza od jednej strony, nigdy nie miałem problemów w poprzednim aucie.
- Tylko jak pisali w Ameryce, po założeniu wkładki silnik zdecydowanie zrobił się zamulony. najwidoczniej K&N fabrycznie wali dużo oleju, że aż powietrzem trzeba go przepchać.
- Ja tam nie odradzam i nie zabraniam, ale czy gra warta świeczki? Imo zupełnie nie warta.
Miałem K&N w Hondzie accord... mam tez taki w swoim motocyklu suzuki gsx 1400 i.... przy hondzie nic nie zauważyłem... a przy moto musze miec taki filtr bo mam wymieniony wydech i mape wtrysku...
Koszty i Dostępność
Miałem wkładkę K&N oryginalną kupioną w IC do Fiata 1.6 16V 103KM. Dwa - mieszkam na Górnym Śląsku, powietrze jest jakie jest, wymiana częsta filtra, przy cenie 100zł, zwróciła mi się po niecałych trzech razach (akurat dorwałem wyprzedaż na Amazonie, normalnie z cłem i wysyłką zamykasz się w 500-600zł), filtr można płukać samą wodą, wraca mu wtedy 85% fabrycznej przepustowości (dane producenta) z dedykowanym zestawem do mycia 100%. To jest temat o samej wkładce, a nie o przeróbce całego dolotu, sama wkładka da różnice w granicach błędu pomiarowego. 500-600zl?
Korzyści z Zastosowania Sportowych Filtrów Powietrza
Niższe spalanie - poprawa efektywności jednostki napędowej to nie tylko zauważalnie lepsze osiągi, ale też możliwości realnej redukcja spalania. Oczywiście częstotliwość odwiedzania dystrybutora zależy przede wszystkim od stylu jazdy, ale kierowcy o spokojniejszym usposobieniu mogą liczyć na spadek zużycia paliwa o kilka procent.
Przeczytaj także: Test filtra bawełnianego w Honda CRV III 2.0
Mniejsze koszty serwisu - w dłuższej perspektywie brak konieczności regularnej wymiany papierowego filtra powietrza oznacza spore oszczędności ponoszone i na serwis, i na zakup samego filtra. Ważna jest też oszczędność czasu - czyszczenie oraz nasączane odpowiednim preparatem wielorazowego filtra powietrza Pipercross nie zajmuje go wiele.
Dźwięk silnika - niejednokrotnie zastosowanie filtra sportowego, szczególnie stożkowego, poprawia ten parametr. Oczywiście jeszcze większe zmiany będą zauważalne, kiedy modyfikacje będą większe niż tylko zmiana filtra. Chodzi tu o ingerencję w układ dolotowy. Ale już sam stożkowy filtr powietrza może zauważalnie zmienić barwę dźwięku generowanego przez jednostkę napędową.
Przeczytaj także: Opinie o bawełnianych filtrach powietrza Honda Civic
tags: #bawelniany #filtr #powietrza #octavia #2 #opinie

