Wymiana filtra powietrza w Suzuki Intruder 1400 – Instrukcja krok po kroku
- Szczegóły
Wśród motocykli znajdziesz pojazdy o rozmaitej konstrukcji i stylistyce. Tym, co wyróżnia dany typ i model jednośladu, są elementy nadwozia. Elementy nadwozia motocykla są prostym sposobem na dostosowanie swojego pojazdu do własnych potrzeb. I nie chodzi tu tylko o indywidualny styl. Nietypowe elementy nadwozia mogą zwiększyć ochronę danego mechanizmu w szczególnych sytuacjach.
Niestandardowe, wzmocnione osłony, a nawet całe zbiorniki, koła czy lusterka skutecznie stawią czoło czynnikom niespotykanym przy typowej jeździe motocyklem. Kolejną grupą są dodatki, które poprawią ci komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki dodatkowym crash-padom czy handbarom zabezpieczysz Motocykl przed skutkami upadku. Podobny efekt dadzą ci Gmole czy praktyczne bagażniki. Nie da się jednak ukryć, że wielu użytkowników modyfikuje wykorzystuje elementy nadwozia motocykla by urozmaicić jego kształty i styl.
Pośród elementów nadwozia znajdziesz te przygotowane ściśle pod dany model jednośladu, jak i względnie uniwersalne. Jak wybrać element nadwozia do swojego motocykla? Chcesz poprawić wygląd motocykla? A może chodzi ci o poprawę jazdy w ciężkich warunkach? Niewiele produktów połączy te dwie kwestie. Zwróć uwagę na ich jakość i materiały, by te zapewniły ci odpowiednią ochronę na dłuższy czas.
Wiele elementów nadwozia jest przygotowanych pod konkretne motocykle. W takim przypadku skorzystaj z naszej wyszukiwarki i wybierz model i rocznik motocykla. Przed wyborem produktów bardziej uniwersalnych przygotuj wymiary i inne ważne parametry szukanego elementu. To zaskakujące, jak wiele części pojazdów ma swoje ograniczenia prawne. Nietypowe elementy nadwozia mogą cię niemile zaskoczyć podczas kontroli na drodze lub w warsztacie.
Elementy nadwozia motocykla to jedne z pierwszych, jakie ulegną uszkodzeniu w razie kolizji czy nawet wywrotki. Niestety, w razie uszkodzenia, wiele z nich będziesz musiał wymienić. Nie zwlekaj z wymianą takich elementów i nie próbuj naprawiać je domowymi sposobami. Tylko niektóre części można poddać regeneracji i przywrócić im pierwotny wygląd. Zarysowania możesz usunąć nawet samemu, a wgniecenia w profesjonalnych warsztatach.
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w motocyklu Ferro 900 – poradnik
Na nadwozie do motocykla składa się szereg rozmaitych elementów. Tak, jak różnią się one materiałami, z jakich są wykonane, tak samo różnie musisz podchodzić do ich konserwacji. Inaczej będzie to przy elementach metalowych, inaczej przy plastikach. Nadwozie motocykla Suzuki GSX 1400 to cały szereg części związany z jego mechanizmami, bezpieczeństwem i komfortem jazdy, a także stylem.
Znajdziesz tu zarówno elementy wyróżniające Motocykl spośród innych modeli, jak i te, które chronią kluczowe części maszyny i pozwalają na ich sprawną pracę. Bez względu na funkcję zwróć uwagę, by każda część nadwozia do Suzuki GSX 1400 była elementem wysokiej jakości, dopasowanym i stabilnie zamocowanym.
Synchronizacja gaźników - Porady i wskazówki
Poniżej zamieszczam porady własne, spostrzeżenia dotyczące synchronizacji gaźników. Zapraszam również bardziej doświadczonych do wymiany własnych uwag i zamieszczanie cennych wskazówek dla tego modelu VS 800, VS1400 to samo większa pojemność i nie tylko. Oskara za to nie dostanę ale może się komuś przyda - Cała moja wiedza to WWW>>>PRAKTYKA.
Po co wykonujemy synchronizację gaźników?
Daje miarową, równą pracę silnika który z każdego cylindra uzyskuje ten sam moment obrotowy w całym zakresie jego pracy.
Co ile wykonujemy lub kiedy?
Jak widzimy niedomagania silnika: nierówną pracę, szarpanie na przyśpieszeniu, gaśnięcie po dodaniu gazu, większe wibracje silnika i inne objawy czasem strzały na wolnych obrotach (mogące wynikać czasem z braku synchronizacji a nie złego ustawienia składu mieszanki lub poziomu paliwa w komorze pływakowej -zdarza się czasem na wolnych obrotach). Wykonujemy po każdej ingerencji w inne ustawienia gaźnika, jego czyszczeniu, wymianie filtrów powietrza (opór przepływu powietrza wpływa na wielkość podciśnień w gaźnikach).
Przeczytaj także: Jak Wymienić Filtr Powietrza w Kymco Downtown 125?
I TU POSYPIĄ SIE GROMY ALE SĄDZĘ ŻE JAK MOTOR CHODZI SUPER TO OKRESOWE SPRAWDZENIE TEGO JAK I INNYCH ELEMENTÓW MOŻNA MIEDZY BAJKI WŁOŻYĆ (nie dotyczy zaworów!
Jak wykonać wakuometr?
Klikacie w WWW kilkadziesiąt stron oraz na "tubie" szkoda czasu na opisy. CENA ZA ZROBIENIE TO JAKIEŚ MOŻE DO 20zł. -jeden to rurka wygięta w kształt litery "U" - jest ich najwięcej i początkującym tak mi sie wydaje trudniej je opanować.
Procedura synchronizacji gaźników
- sprawdzić różnice w prędkości biegu jałowego.
- przemieścić rączkę z boku na bok.
- przez ramę.
- natychmiast.
- fabrycznie i nie jest do zresetowania.
Inne, cięcie energii i gazu przebieg opisane w niniejszym rozdziale.
- Demontaż zbiornika!
- korekty. doskonała pomocniczy zbiornik paliwa.
- Wyjmij obie śruby portów próżni.
- instrukcjami producenta. linii próżniowej do prawidłowego cylindra.
- Sprawdzić odczyty wskaźników. Wskaźnik 10 odczyty mm Hg (0,4 w.
- Zamontować śruby portów próżni.
- Obudowa filtra powietrza i zainstalować śrubę.
- Instrukcje centa. linie do prawidłowego cylindra.
- Sprawdź odczyty wskaźników. Wskaźnik 10 odczyty mm Hg (0,4 w.
- Zamontować śruby portów próżni.
- naprawy. nie rozwiąże problemu.
Problemy z wolnymi obrotami i ich rozwiązanie
Gdy kupowałem motor ,sprzedawca z góry poinformował mnie o małym problemie,o tym że wolne obroty są nieco wyższe niż powinny. Zaryzykowałem i kupiłem, sprawdzając wcześniej i czytając jaka może być tego przyczyna. Generalnie problem może być z gaźnikiem , układem dolotu powietrza (może jeszcze jakiś inny). Jeśli chodzi o gaźnik to na chwilę obecną nie chcę go rozbierać ,czyścić.
Na początek pozdejmowałem obudowy, siedzenie a także obudowy filtrów powietrza, by móc posprawdzać wzrokowo czy przewody, wężyki, nie mają dziur, pęknięć, czy są podłączone tak jak w manualu (przynajmniej te które są tam opisane), czy w ogóle są podłączone. Znalazłem dwie rzeczy. Po pierwsze zauważyłem , że z gaźnika wychodzi wężyk, który do niczego nie jest podłączony, przechodzi nad cylindrem i zwisa sobie z przodu, tak jak to widać na zdjęciu.Czy tak ma być?
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Aprilia Pegaso 650?
Druga rzecz to opisany w tytule Emission Vacuum Air Valve (niestety nie wiem jak to jest po polsku, a nie zawsze można dosłowne tłumaczyć ).Z tego zaworu wychodzi kilka wężyków, część jest podłączona, ale jest jeden króciec do którego (według schematu na jednej ze stron z częściami do motorów, to samo jest na zdjęciu gdzie jest ten zawór na sprzedaż) podłączony powinien być wężyk , a ten do trójnika. Od trójnika wychodzi jeszcze jeden wężyk .I tu ślad się urywa. Takie rozwiązanie jest w innych modelach suzuki i pewnie tu będzie tak samo.
Zlokalizuj wężyk podciśnienia sterujący kranikiem, on powinien przechodzić przez trójnik. Ten trójnik trzeba połączyć wężykiem z zaworem. Pozdejmowałem filtry powietrza i zbiornik paliwa by mieć lepszy dostęp. - do sterowania kranika podłączony był wężyk bezpośrednio do króćca , który znajduje się na kolektorze dolotowym, bliżej przedniego cylindra. Według manuala którego posiadam podłączenie powinno być tak jak powyżej (z kolektora dwa wężyki , jeden do pompy, drugi do kranika) . Na żadnym zdjęciu nie znalazłem tego zaworu, tak jakby nie był w ogóle montowany. Być może w pierwszych wersjach tak było. Stąd brak jakiegokolwiek opisu.
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko poszukać trójnika i wężyka, spróbować podłączyć wężyk do króćca z kolektora i do trójnika dalej do kranika i do zaworu. Może manual jest do wersji Europa, a te całe ekologię na USA szły i dla tego nie ma. Takie moje przypuszczenie. Po mojemu trzeba założyć trójnik na tym przewodzie co steruje kranikiem żeby to podciśnienie rozdwoic na kranik i na ten zawór. Będzie tak samo jak w vl800, i zapewne będzie dobrze.
Po założeniu nowych wężyków (dowiedziałem się też konkretnie od czego jest ten zawór , zwany także 2ND AIR) nie zmieniło się nic. Na pewno nie było to przyczyną podwyższonych obrotów. Postanowiłem więc wyczyścić gaźnik ( i tu przyszedł mi do pomocy kolega z pracy, który zrobił to dla mnie).Nie był on bardzo brudny ,a dysze nie były pozatykane, nie mniej coś tam jednak brudu było. Najważniejsze to to ,że podczas wyjmowania gaźnika i odkręcania linki od ssania (od strony gaźnika) zauważyłem,że ów linka jest zardzewiała ,a sprężynka pęknięta na dwie części. Linki nie można było ruszyć , dopiero po spryskaniu WD, i przy pomocy kombinerek ruszyła. Po wyczyszczeniu , rozruszaniu, nasmarowaniu, założeniu nowej sprężynki zamontowałem do gaźnika.
Na chwilę obecną , po przejechaniu kilkudziesięciu km, motor trzyma niskie obroty, jest lepiej . Na pewno jeszcze muszę gdzieś podjechać do warsztatu by móc zmierzyć obroty jakimś przyrządem i być pewnym ,że obroty są dobrze ustawione (na chwilę obecną tylko na słuch i wyczucie). Tak więc prawdopodobną przyczyną podwyższonych obrotów była linka do ssania, gdyż nie zamykała całkowicie paliwa, nawet jak ssanie zostało wyłączone.
Intrudery nie mają obrotomierza wiec porządny warsztat ustawi obroty na zewnętrznym obrotomierzu. Cena takiej usługi będzie cię kosztować pewnie tyle samo jak nie więcej niż najtańszy którym sobie to sam ustawisz. Zawijasz na kabel od świecy kilka zwojów i liczy ci impulsy. dokładność do 20 impulsów. Trzeba tylko ustawić jak ma liczyć bo np stara Volusia daje strzał na każdy obrót, bodajże 2 lata przed wprowadzeniem wtrysku strzela już tylko na cyklu sprężania (bez niepotrzebnego strzału na cyklu wydechu) wiec trzeba impulsy pomnożyć razy dwa. Jak nie znajdziesz takiego z funkcją dopasowania do tego jaki silnik to nie problem bo łatwo poznasz czy masz dobrze czy 2 razy za mało lub za dużo.
Dodatkowe problemy i rozwiązania
Przez jakiś czas było dobrze, fajnie się jeździło. Ostatnio zaczął niestety motor znów szwankować. Mianowicie, podczas jazdy pod górkę , nawet niewielką, traci moc, redukcja na niższy bieg nie daje poprawy, jest to samo. Lepiej jest się zatrzymać i startować od jedynki , wtedy jakoś zaczyna iść. Zauważyłem , że nawet jak przed górką rozpędzę się na niższym biegu i na wysokich obrotach (jak dla mnie już za wysokie i trzeba by zmienić bieg) to motor po i tak traci moc. Wiadomo, że ten motor demonem prędkości nie jest maks 80-90 km/h pojedzie i do tej prędkości na równej drodze rozpędzi się bez problemu. W międzyczasie zmieniłem na nowy łańcuch i 2 zębatki, a także nowe sprzęgło wraz z przekładkami i nowymi sprężynami.
Po kilkunastu dniach znalazłem czas by "poskładać" motor do kupy i sprawdzić czy przyniosło to jakieś efekty. Już pierwsza górka, która wcześniej sprawiała lekkie problemy pokazała ,że motor wrócił do żywych. Motor nie traci już mocy , rozpędza się dobrze , nie dusi się , nie dławi. Zrobiłem ok 50 km jeżdżąc po różnym terenie i podjeżdżając pod kilka sporych wzniesień, górek.
Co tak naprawdę było przyczyną nie wiem. Reasumując ,dwa pierwsze punkty są naprawami serwisowymi i należało to zrobić już wcześniej. Musiałem także przerobić jedną obudowę filtra powietrza, która nie miała otworu przez który byłoby zasysane powietrze plus któryś z poprzednich właścicieli podłączył poprzez trójnik i wężyki dwa zawory powietrza( te z woskiem w środku) a powinien być tylko jeden z lewej strony motoru. Skąd się wzięła taka duża ilość oleju , nie wiem. Odciągnąłem ok 150-170 ml.
Dodatkowo, zakupiłem obrotomierz ,taki który polecił kolega Sky02, dokładnie ten sam, z tej samej strony. Jazda teraz to dużo większa przyjemność, mimo ,że to tylko 125 cm pojemności.
Narzędzia i akcesoria
Jak ważne jest posiadanie specjalistycznych narzędzi warsztatowych przekonał się każdy, kto próbował naprawiać motocykl używając tanich narzędzi marketowych. Posiadanie i jakość narzędzia często stanowi o powodzeniu przeprowadzenia nawet najdrobniejszej naprawy. Narzędzia JMP wykonano z zastosowaniem najnowszych technologii obróbki metalu. Wiele z narzędzi jest dedykowanych bardzo konkretnym zastosowaniom głównie w dziedzinie napraw silnika, układów paliwowych i zawieszeń.
Q-Man Oiler to nowoczesny profesjonalny i w pełni elektroniczny system smarowania łańcucha. Naszą oceną system ten jest bardzo ciekawą aranżację tego zagadnienia, bowiem swą funkcjonalnością i precyzją działania nie ustępuje markowym elektronicznym produktom w tej branży. Przystępując do realizacji tego projektu jako motocyklista, niewątpliwie borykałem się z tymi samymi wątpliwościami, które przy tego typu urządzeniach towarzyszą i tworząc ten system starałem się je eliminować.
SHIMA X-COMFORT to poliamidowa kominiarka, która zapewnia doskonały komfort termiczny, odprowadza wilgoć i idealnie dopasowuje się do głowy. Grubość materiału: 0,7 mmDętki Vee Rubber wyprodukowano z odpornego na utlenianie i deformacje wulkanizowanego kauczuku butylowego. W odróżnieniu od tradycyjnych rozwiązań, stosowanych w dętkach starego typu lub np. dętkach rowerowych, dętki z butylu są zdecydowanie trwalsze i dokładniejsze w wykonaniu. Poza tym wykazują dużo większą odporność na przebicia wynikające z tarcia.
UWAGA! Przed montażem dętki sprawdzić stan opaski ochronnej obręczy. Prosimy używać talku technicznego przy montażu nowej jak i używanej wcześniej dętki w oponie! Utworzona w 1977 roku grupa Vee Rubber, to obecnie największy azjatycki producent opon oraz dętek do motocykli, rowerów, samochodów osobowych i ciężarowych. Produkcja odbywa się w Tajlandii, który to kraj jest jednym z największych na świecie producentów i eksporterów naturalnej gumy.
Olej opracowany w technologii Technosynthese (półsyntetyczny) zawierający estrowe, syntetyczne bazy olejowe. Taka formuła ma dobre właściwości smarne, gwarantujące bardzo wysoką trwałość jednostki napędowej. Zaawansowane właściwości detergentowe i dyspergujące pomagają utrzymać czystość wnętrza silnika. Klasa JASO MA2 zapewnia najwyższe tarcie między tarczami ciernymi mokrego sprzęgła i gwarantuje łatwą zmianę biegów.
Idea zespolenia fajki z cewką zapłonową powstała w czasie pogoni za zmniejszeniem wagi motocykla oraz przestrzeni na zamontowanie koniecznych do pracy pojazdu podzespołów. Wadliwie działające cewko-fajki mogą niekiedy być przyczyną nierównomiernej pracy silnika. Wykrycie defektu niestety nie jest proste. Uszkodzenie zazwyczaj uwidacznia się podczas pracy silnika i jest powiązane ze wzrostem temperatury środowiska pracy tego dość wrażliwego podzespołu.
tags: #wymiana #filtra #powietrza #Suzuki #Intruder #1400

