Wymiana Filtra Powietrza: Poradnik i Wybór
- Szczegóły
Coraz więcej kierowców decyduje się na wymianę tradycyjnych filtrów powietrza na sportowe produkty marek takich jak K&N, HKS, Simota czy Pipercross. Powody są różne: chęć zwiększenia mocy pojazdu, zmiana dźwięku silnika, a także oszczędność pieniędzy.
Filtr powietrza - zwykły czy sportowy?
Producenci filtrów powietrza zalecają wymianę swoich produktów co 20-30 tysięcy kilometrów. Częstotliwość wymiany zależy jednak od warunków eksploatacji pojazdu. Wymiana filtra powietrza może iść w parze z wymianą oleju i filtra oleju, czyli co 8-15 tysięcy kilometrów.
Różnica pomiędzy standardowymi filtrami bibułowymi a sportowymi wynika z konstrukcji i materiałów. Standardowe filtry mają gumową lub kartonową ramkę i część filtrującą z zagniatanej bibułki. W sportowych filtrach część filtrująca wykonana jest z trwalszego materiału, zabezpieczona siateczką z cienkiego stopu, zwiększającą trwałość elementu.
Zwiększenie twardości elementu chroni filtr przed przedziurawieniem w przypadku zassania większych drobin. Dodatkowo, sportowe filtry powietrza dają możliwość czyszczenia, dzięki czemu można wykorzystywać je powtórnie.
Czyszczenie i konserwacja sportowego filtra powietrza
Sugerowana częstotliwość wymiany filtrów jest różna, tak samo różne będą okresy czyszczenia i impregnacji produktu. Simota sugeruje konserwację co 8-10 tysięcy kilometrów, a K&N nawet co 50 tysięcy mil. Częstsze czyszczenie jest korzystne, ponieważ drobiny szybko zapychają część filtrującą.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Honda CRV IV?
Jak wyczyścić sportowy filtr powietrza?
- Spryskanie filtra środkiem czyszczącym.
- Pozostawienie środka na 10-15 minut.
- Pozostawienie filtra do osuszenia.
Jak widać, to naprawdę proste!
Dla wielu modeli samochodów tego typu rozwiązanie, poza zwiększeniem mocy, poprawą reakcji silnika na gaz, zmianą dźwięku pod maską (przy wymianie filtra płaskiego na np.
Problemy z wymianą oleju w Honda FR-V 2.2 CDTI
Użytkownik zgłosił problem z wymianą oleju w Hondzie FR-V 2.2 CDTI z 2006 roku, gdzie mechanik spuścił ponad 6 litrów oleju, a po dolaniu prawie 8 litrów bagnet wskazywał tylko połowę. Użytkownicy podkreślili, że zalecana ilość oleju powinna wynosić około 6 litrów, co sugeruje, że coś jest nie tak. Pojawiły się również pytania dotyczące filtra paliwa, który okazał się być inny niż oryginalny. Użytkownicy wskazali na katalogowy numer filtra paliwa (16901-RJL-E01) oraz podali linki do źródeł, gdzie można go znaleźć.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Hondzie Deauville?
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w motocyklu Ferro 900 – poradnik
tags: #wymiana #filtra #powietrza #honda #fv #instrukcja

