Problemy z układem dolotowym powietrza w Audi A4 – analiza i rozwiązania

Użytkownik Audi A4 1.8 ADR z 1997 roku zgłasza problemy z silnikiem, takie jak syczenie powietrza z baku, falowanie obrotów na biegu jałowym oraz trudności w uruchomieniu zimnego silnika. Na biegu jałowym samochód jakby się "dusił", obroty falują. Podczas przyspieszania wyraźne przerwy w mocy, zamulanie. Na zimnym silniku trzeba trochę pokręcić, żeby odpalił.

Falowanie ustaje, gdy odkręcić korek wlewu. Dopiero niedawno doszedłem do wniosku, że za moje probemy z autem winne jest owo "syczenie". Wcześniej wymieniłem: świece i przewody, przepustnicę plus adaptacja, przepływomierz, czujnik temperatury, koło dwumasowe, filtr powietrza, filtr paliwa, pompę paliwa i nic sie nie zmieniało.

Podejrzenie zaworu węgla aktywnego (N80)

Teraz myslę, że to może być ten zawór węgla, ktory odpowiada za odpowietrzanie zbiornika. Jak sprawdzić jego sprawność? Słyszałem, że powinien jakoś cykać? Komputer nie pokazuje błędów. No właśnie jakoś tego klikania nie słyszę.

Lokalizacja filtra węgla

Co do filtra węgla, to czy ktoś pomoże mi go zlokalizować? Kolego ten filtr jest na 200% pod prawym nadkolem po stronie kabiny na nie przodu auta. Ja mam 1.6 ANA po lifcie, ale wątpię żeby położenie tego filtra w naszych autach się zmieniło. Ja właśnie dzisiaj wymontowałem swój i szukam nowego (trafiłem na ten post przypadkowo).

Dzieki Mathrix - skoro tak, sprawdzę jeszcze raz - pewnie trzeba odkręcić osłonę przeciwkorozyjną. Z drugiej strony pisałem już, ze nie słyszałem klikania zaworka węgla - no i dziś pojechałem kupić drugi, żeby spawdzić czy coś się zmieni. Ten drugi zaworek klika no i syczenie ze zbiornika ustało!

Przeczytaj także: Wybór Dolotu i Filtra do Audi A4 B5 1.6

Wpływ wymiany zaworu na pracę silnika

Na razie zauważyłem jednak, że nie ma to wpływu na osiagi auta - nadal zamula przy przyspieszaniu, obroty na razie nie falują, ale zobaczymy jak trochę pojeżdżę. Nie wiem czy teraz jest powód aby dalej wyciągać evapa, bo pewnie i tak nie sprawdzę czy jest sprawny, jedynie wymiana na drugi i obserwacja czy bedzie poprawa.

Przyczyny zapychania się filtra węgla aktywnego

Ja tak z czystej ciekawości, czym to może się zapychać się wkład z węgla aktywowanego w pochłaniaczu oparów paliwa? Tak jak carrot wyżej napisał, może być nasiąknięty paliwem, i jak evap będzie pracował to silnik go w końcu osuszy.

Dalsze obserwacje po wymianie zaworu

Po wymianie zaworu i kilku dniach obserwacji zauważyłem, że przerwy podczas przyspieszania (a raczej dławienie, które kończy się po odjęciu gazu) są teraz tylko na zimnym silniku. Poprawiło się odpalanie, trwa krócej, wcześniej zdarzało się, że po rozruchu silnik pracował jakby na 3 "gary" - teraz jest ok. W miarę rozgrzewania silnika podczas przyspieszania nie ma już dławienia, w niższych partiach obrotów jest lekkie mulenie, niekiedy szarpnięcie po zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3, ale samochod zachowuje się o niebo lepiej niz na zimnym silniku. Na razie zamierzam pojeździć jeszcze trochę, może jakiś dłuższy odcinek i zobaczymy czy coś jeszcze się zmieni - oby na lepsze .

sartre1, jeśli podciśnienie w zbiorniku już nie występuje to nic więcej się nie poprawi, możliwe że pompa paliwowa jest na wykończeniu, zwłaszcza że wcześniej niskie ciśnienie w zbiorniku utrudniało jej pracę. Pompa paliwa, tak jak napisałem na początku została wymieniona na oryginał VDO Siemens, więc wykluczam (to odpowiedź na sugestę ociza). Jak będę miał czas to wkrótce sprawdzę jeszcze regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Wcześniej jednak podmienię cewkę.

Podciśnienia nie ma już w zbiorniku, silnika nie dusi tak jak wcześniej na wolnych obrotach, więc z tego wnioskuję, że filtr węgla także spełnia swoją rolę - gdyby było inaczej to w zbiorniku nadal by syczało, pomimo, że zawór działa. Nic więcej zatem nie było konieczne poza wymiana owego zaworu, który wcześniej u mnie nie działał. O moje problemy na zimnym silniku nie podejrzewam już układu odpowietrzania zbiornika, a raczej cewkę (moduł zapłonowy).

Przeczytaj także: Lokalizacja Filtra Powietrza Volvo V70

Układ dolotowy APR do Audi A4 / A5 B9 2.0T EA888

Najwyższy model układo dolotowego APR dedykowany do Audi A4 / A5 B9 z silnikami 2.0T EA888 (3 oraz 4 gen). Zwiększa przepływ powietrza o 46% względem oryginalnego filtra. Zapobiega spadkowi ciśneinia oraz zwiększa wydajność turbosprężarki. Zamknięta obudowa filtra zapobiega dostawaniu się ciepłego powietrza z komory silnika co bezpośrednio wpływa na obniżenie temperatury powietrza dolotowego. Dołączony filtr powietrza gwarantuje wysoki przepływ przy zachowaniu filtrowania z piasku, kurzu i innych drobin.

Przeczytaj także: Filtr powietrza - wlot

tags: #wlot #powietrza #do #filtra #audi #a4

Popularne posty: