Tanie Filtry Powietrza VW Golf: Opinie i Porady

Wybór odpowiedniego filtra powietrza do VW Golfa może być wyzwaniem. Na rynku dostępnych jest wiele marek i rodzajów filtrów, a opinie użytkowników są zróżnicowane. W tym artykule przyjrzymy się opiniom na temat tanich filtrów powietrza, częstotliwości ich wymiany oraz doświadczeniom użytkowników z różnymi markami.

Jakość Filtrów Powietrza: Produkcja i Marka

Produkcja wielu producentów filtrów jest rozproszona po całym świecie, co wpływa na jakość. Filtry wyprodukowane w Polsce wypadają bardzo dobrze, ze względu na świeże linie produkcyjne. Podium w testach może zaskakiwać, ale pokazuje, że w wielu przypadkach płacimy za markę, a niekoniecznie za jakość.

Gość robi bardzo dobrą robotę, może nawet najlepszą w tym temacie w całej sieci, to mu trzeba przyznać. Przy ostatniej wymianie w Mdo standardowo wróciłem do filtra oleju Purfluxa i musiałem odesłać na wymianę, głównie właśnie z powodu wyłażącej żywicy spod dekielków filtra i ogólnie był dziwnie niesymetryczny, dostałem drugi filtr i...był praktycznie taki sam, także coś tam się pokiepściło, bo uważałem te filtry za czołówkę jeżeli o filtry oleju chodzi, a tu teraz taki krzak.

Częstotliwość Wymiany Filtra Paliwa

Koledzy, co ile zalecacie wymieniać filtr paliwa? We wszystkich instrukcjach jakie znalazłem producent zaleca co 90 tyś. Spotkałem się z opiniami, że nie którzy radzą wymieniać co 15 tyś, inni co 30 tyś. Czy zatem wymiana, co 45 tyś będzie ok? Co o tym sądzicie? Ps. Na obecnym filtrze mam przelatane 35 tyś i jak było -17 stopni to odpalił na dotyk. Aż się zdziwiłem, bo słyszałem, że zapchany filtr też się przyczynia do problemów z odpalaniem na dużym mrozie.

Zalecenia dotyczące częstotliwości wymiany filtra paliwa są różne. Producent zaleca wymianę co 90 tys. km, ale wielu użytkowników i mechaników sugeruje częstsze wymiany, co 15-60 tys. km. Wymiana co 45 tys. km może być kompromisem. Ważne jest tankowanie na dobrych stacjach i kupowanie markowych filtrów.

Przeczytaj także: Jak wybrać tani filtr powietrza?

Swoim klientom wymieniam zawsze z wymianą oleju czyli rok lub 15 tysięcy. Co roku przed zimą. To common rail a nie pompowtrysk, nie lubi syfu z ropy. Ale jakie odpowietrzanie Vcdsem, odkręcasz pokrywę filtra 5 śrubek , wyciągasz wkład i wkładasz nowy, zmieniasz uszczelkę i dokręcasz. Wymieniasz filtr, zalewasz do pełna ropą. Zamykasz filtr dokładnie dokreć wszystkie śruby.

Skoro serwis zaleca wymianę co 90 tyś (trochę za dużo) to dla spokoju bym wymieniał w twoim przypadku co 50- 60tyś.km. Ważne tankować auto na dobrych stacjach i kupować markowe filtry. ja wymieniam co drugą wymianę oleju czyli co 30 tys. Max co 30 kkm, takie zalecenie z tego co pamiętam dał Bosch dla VAG-a. Co do tego, że można bez VCDSa to wiem, ale ja jestem z tych, co robią tak jak jest w instrukcji (czyt. ElsaWin). Raczej skłaniam się do wymiany co 40 tyś. Niech każdy wymienia wtedy kiedy chce. Wg producenta oryginału (UFI) filtr powinien wytrzymać 90 kkm. W mojej ocenie to zdecydowanie za dużo. Wymieniałem ostatnio po 60 kkm przebiegu i to też za dużo; filtr był czarny a na dnie obudowy filtra pływało sporo śmieci.

Na pierwszym filtrze zrobiłem 13,5 tyś. km i po demontażu był czarny, tzn, dość mocno zasyfiony, tak że chyba pozostanę przy wymianie co 15 tyś. Mój filtr paliwa równo po 30 tyś. Wg producenta oryginału (UFI) filtr powinien wytrzymać 90 kkm. W mojej ocenie to zdecydowanie za dużo. Wymieniałem ostatnio po 60 kkm przebiegu i to też za dużo; filtr był czarny a na dnie obudowy filtra pływało sporo śmieci. w pełni się z kolegą zgadzam. Jestem też po swojej drugiej wymianie i wymieniłem po 60 kkm (pierwsza była przy 31 kkm po kupnie) a przy mojej jeździe to 6 latek. Widok filtra po wyjęciu z obudowy niemal mnie powalił. Wkład cały czarny jakbym jeździł na smole. Teraz wymiana na pewno będzie co najwyżej po 40 kkm. Dodam, że pomimo takiego wyglądu sprawność auta była bez zarzutu.

W 1.9TDI BXE wymieniałem chyba co 60 tyś i wyglądał jak u Ciebie. W OIII jeszcze nie wymieniałem. Czemu, po wyglądzie widać, że czyści paliwo. nigdy nie kupowałem i ni kupię paliwa "okazyjnego" bo wg powiedzenia co tanie to drogie. Kupisz okazyjne, przyoszczędzisz a później trzeb będzie silnik robić. Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa po 30 kkm, wylałem resztkę ON (bardziej szlamu)z obudowy filtra. ON kupowany właściwie na jednej markowej stacji benzynowej w Krakowie. W tej sytuacji albo zmieniam stację albo wymieniam filtr paliwa co 15 kkm.

Filtry Powietrza: Marki i Opinie

Użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z różnymi markami filtrów powietrza, takimi jak Filtron, Bosch, Mann i K&N. Niektóre opinie wskazują na problemy z jakością filtrów Filtron, takie jak nieprawidłowe wymiary. Inni użytkownicy chwalą filtry Filtron, podkreślając, że są one produkowane w Polsce i przechodzą dokładne analizy.

Przeczytaj także: Rodzaje Nawilżaczy Ewaporacyjnych

Ja tez przewaznie smigam na Filtronie, ale radzilbym uwazac z filtrami powietrza. Nie sa one tak sztywne jak oryginaly przez co po pewnym czasie moga sie podwijac a wtedy przeplywka zaraz padnie. tez jezdze od jakiegos czasu na filtronie....... a oleju razem z olejem czyli co 8 tys.... A ja miałem filtrona a teraz mam filtr powietrza boscha, dlaczego? bo filtorn był o około 5 mm za krótki i musiałem wyczyścic przepustnice bo syfu naleciało. po wyciągnięciu filtra i porównania z nowym okazało się że jest właśnie około 5 mm różnicy (prostokątna podstawa filtra w silniku 2,0 AAD). Mechanik, który to robił mówił że podobno w filtronach często się to zdarza.

akurat ostatnio bylem na prezentacji w firmie FILTRON i powiem ze filtry przechodza (kazdy jeden) dokladna analize. Wprowadzony filtr nie moze byc gorszy od firmowego moze byc taki sam lub lepszy. A niektore filtry tak jak np. do Opla, Toyoty wytwarzane sa w filtronie ale nazwa nabijana jest OPEL, moze ktos nie uwierzyc ale sam widzialem na wlasne oczy. Czyli kupujac orginalny filtr do opla sami nie wiemy ze kupujemy filtrona....

Filtr Kabinowy z Węglem Aktywnym

Filtr kabinowy z węglem aktywnym skuteczniej oczyszcza powietrze z zapachów. Różnica jest odczuwalna, zwłaszcza przy włączonym obiegu wewnętrznym.

Bilu napisał(a):BTW filtrow...filtr kabinowy do C4/A6 moze byc z weglam aktywnym lub bez niego (ceny odpowiednio - 47 i 81 pln).rozumiem ze wegiel aktywny ma czyscic z zapachow etc.jezdzil ktos na jednym i na drugim? roznica jest "wyczuwalna"? tak roznica jest odczuwalna sam zainwestowalem w aktywny filtr. Ale efekt jest wiekszy gdy przelaczymy na wewnetrzny obieg wjezdzajac np. na pola irygacyjne tak popularne we Wrocku.

Filtry K&N

Filtry K&N są popularnym wyborem wśród entuzjastów motoryzacji. Są to filtry wielokrotnego użytku, które można czyścić i nasączać specjalnymi olejami. Opinie na temat wpływu filtrów K&N na moc silnika są podzielone. Niektórzy użytkownicy zauważają niewielki wzrost mocy, zwłaszcza w autach z silnikami powyżej 150 KM, inni nie widzą różnicy.

Przeczytaj także: Tanie filtry do oczyszczaczy powietrza

witam:)jak w temacie ... warto kupić taki wkład K & N ?? może ktoś z Was ma doświadczenie związane z używaniem go w swoim aucie ... Ja używam takich filtrów od dawna.A mianowicie K&N siedzi u mnie w Octavii, VW T5 i Golfie VI GTD.Co mogę powiedzieć o nich ....Jednorazowy wydatek jest , ale potem tylko pielęgnacja filtra.

... Nie wypowiem sie na temat filtra,ale odnośnie mocy to można to łatwo sprawdzić.Robiłem testy na poprzednim aucie. Po prostu wyciągnij filter całkowicie i po testuj.Najlepiej testy przeprowadzić po deszczu,lub jak jest wilgotna pogoda.Bo nie ma kurzu w powietrzu.Ja robiłem testy na dwóch autach. Żadnych różnic nie zauważyłem. Może na hamowni by coś wyszło,ale to są niezauważalne różnice dla człowieka. Ani spalanie ,ani moc się nie zmieniła,więc se odpuściłem wszelkiego rodzaju filtry. Które nie są zbyt tanie. Zgadzam się ze przyrost mocy jest nie zauważalny dla śmiertelnika i w seryjnym aucie.Jednak gdy masz auto podciągnięte ponad 200 koni to zauważysz różnice.Po za tym taki filtr kupujesz raz na stałe . dzięki za info zdania są rożne - wiadomo.z tego co się naczytałem to taki filtr ma sens jedynie dla aut z silnikami powyżej 150 KM... ja mam 270 KM więc może skusiłbym się wypróbować taki wkład...

Witam, niedługo zbliża się przegląd mojego Golfa 6 GTI i zastanawiam się nad wymianą fabrycznego filtra powietrza na właśnie filtr powietrza K&N.Mam pytanie - czy warto zamontować taki filtr powietrza w seryjnym golfie 6 GTI? Nie mam żadnych programów ani modów, wszystko jest seryjne jednak słyszałem, że taki filtr może nieco "podnieść" moc bądź też jest po prostu lepszy dla silnika niż standardowy filtr powietrza. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że taki filtr jest o wiele droższy od standardowego jednak jeżeli faktycznie ma pomóc w funkcjonowaniu silnika to zdecyduję się na taki zakup.Drugie pytanie - czy to prawda, że taki filtr K&N wymienia się rzadziej niż standardowy filtr powietrza?

ja tez mam niedlugo wymiane oleju+przeglad i zdecydowalem, ze doloze te pare zloty i kupilem ten filtr k&n..przyrostu mocy sie nie spodziewam, bo to bedzie raczej efekt 1km (wedlug mnie). greg2 pisze:tego typu wkladow nie trzeba wymieniac, myje sie je a potem nawilza odpowiednim olejem i jest jak nowy.A w jaki sposób dokładnie się pielęgnuje takie filtry? Są jakieś specjalne oleje, którymi trzeba nawilżać filtr?

Absolutnie nie warto. Znam przypadek, że kawałek siatki zassało do kolektora. Gładź cylindra zmasakrowana. Remont silnika. Poza tym wystarczająco dużo depozytu olejowego zbiera się w dolocie.

Wszystkie wasze komentarze wydawały się spoko póki nie wjechał Arek_VI i pozamiatał Arek ma trochę racji ... niektóre wkładki lubią zmurszeć i się wykruszać ... ja miałem i mam wkładkę K&N ... korzyści ... hmmm, tylko takie że nie wymieniasz filtra na nowy , czyli po jakiś 4 przeglądach wróci Ci się wydatek na sportową wkładkę. przyrost mocy chyba nieodczuwalny czyli efekt PLACEBO , może trochę dźwięk się zmieni, ale to też PALCEBO ... sportową wkładkę przydałoby się raz w roku umyć i nasączyć specjalnymi preparatami ...

Alternatywne Marki Filtrów

Oprócz popularnych marek, takich jak Filtron i Bosch, warto rozważyć filtry od Delphi, Mann i Knecht. Filtry z Sędziszowa również cieszą się zainteresowaniem wśród użytkowników.

Ja osobiście sprzedaję w firmie filtry z Sędziszowa i ludzie są zadowoleni. Jestem bardzo zadowolony z tego jak pracują filtry samochodowe Trabold. Oryginalne produkty mają na stronie www.trabold-polska.pl. wiem, że wątek trochę już przestarzały, ale może jeszcze się komuś przyda. Ja polecam filtry z Sędziszowa. Mam go w mojej osobówce i montuje tez do mojego "roboczego" dostawczaka.

Do tej pory używałem Bosch, ale wszyscy trąbią, że Bosch wcale nie jest dobrą marką filtrów i zaczynam przerzucać się na Mann i Knecht, które rzekomo są najlepiej oceniane. Ja polecam filtry od Delphi .

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego filtra powietrza do VW Golfa zależy od indywidualnych preferencji i budżetu. Warto wziąć pod uwagę opinie innych użytkowników, jakość wykonania filtra oraz częstotliwość jego wymiany. Pamiętaj, że regularna wymiana filtra powietrza jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania silnika i jego żywotności.

tags: #tanie #filtry #powietrza #vw #golf #13

Popularne posty: