Sportowe Filtry Powietrza Stożkowe w Oplu Omega B: Opinie i Wnioski
- Szczegóły
Wielu właścicieli Opla Omegi B zastanawia się nad montażem sportowego filtra powietrza, popularnie zwanego stożkiem. Decyzja ta rodzi wiele pytań i wątpliwości, a opinie na ten temat są podzielone. Czy warto zainwestować w taki filtr? Czy przyniesie on realne korzyści w postaci zwiększenia mocy, czy jedynie poprawi dźwięk silnika? Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie tematu i przedstawienie różnych punktów widzenia.
Efekt Dźwiękowy vs. Osiągi
Dla wielu kierowców głównym argumentem za montażem stożka jest poprawa brzmienia silnika. Rzeczywiście, filtr stożkowy może nadać autu bardziej agresywny i sportowy dźwięk. Jednak, jeśli priorytetem są osiągi, sprawa staje się bardziej skomplikowana.
Samo założenie stożka bez odpowiednich modyfikacji może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Umieszczenie filtra zbyt blisko silnika może skutkować zasysaniem ciepłego powietrza, co negatywnie wpłynie na moc. W takim przypadku, Omega może nawet stracić kilka koni mechanicznych.
Konieczność Dodatkowych Modyfikacji
Aby w pełni wykorzystać potencjał filtra stożkowego, konieczne jest rozważenie dodatkowych modyfikacji, takich jak montaż intercoolera i dolotu zimnego powietrza. Intercooler chłodzi powietrze dolotowe, zwiększając jego gęstość, co przekłada się na lepsze spalanie i wyższą moc. Zazwyczaj montuje się go w zderzaku. Sama chłodnica (dodatkowa) + ciecz chłodząca tez swoje waża, a sam stożek dodatkowej masy nie zrekompensuje.
Ponadto, istotne jest odizolowanie filtra od komory silnika, aby zapobiec zasysaniu ciepłego powietrza. Należy również przerobić układ wydechowy i skorzystać z hamowni, aby dobrać odpowiednią średnicę i długość rur połączeniowych.
Przeczytaj także: Filtry powietrza Jacky Auto Sport: Opinie i testy
Sportowy Wkład Filtra Powietrza Alternatywą?
Dla osób, które nie planują gruntownych modyfikacji silnika, alternatywą może być sportowy wkład filtra powietrza. Jacek Chojnacki, ekspert w dziedzinie filtrów, sugeruje, że przy normalnym użytkowaniu silnika w codziennych "wojażach" bez przerabiania skrzyni, ogranicznika obr, lepszy jest sportowy ( wklad filtra powietrza ). Co do wzrostu mocy to zalezy od konkretnego silnika, jeden jest bardziej podatny drugi mniej. Zakladasz i testujesz- to jedyne wyjscie zeby sie przekonac.
Wkład K&N w Corsie 1.2, po włożeniu wkładu mocy moze mi nie dodało, ale podejrzewam że kilka Niutków przyszło. Aha, na wkładzie zrobiłem jakieś 90 tys.
Stożek a Instalacja Gazowa
Osoby planujące montaż instalacji gazowej w Omedze B z silnikiem V6 mogą zastanawiać się, czy koliduje to w jakikolwiek sposób z zamontowanym stożkowym filtrem. Niestety, w tym temacie brakuje jednoznacznych informacji.
Opinie Użytkowników
Opinie użytkowników na temat filtrów stożkowych w Oplu Omega B są podzielone. Niektórzy chwalą poprawę dźwięku i odczuwalne zwiększenie mocy w górnym zakresie obrotów. Inni natomiast nie zauważają żadnej różnicy lub wręcz odczuwają pogorszenie osiągów.
W 5 autach ktore robil i sprawdzal stozek wypierdzielil. Dlaczego? Sytuacja w kazdym aucie wygladala tak ze po zalozeniu stozka moment obrotowy oraz moc przenosila sie w wyzszy zakres obrotow, nie poprawiajac mocy ani o pol konia. Po strojeniu kompa dopiero mozna bylo dojsc do parametrow troszke lepszych niz na seryjnym filtrze.
Przeczytaj także: Filtry powietrza K&N: test w Fordzie Fiesta
Warto pamiętać, że efekt działania filtra stożkowego może być różny w zależności od konkretnego silnika i sposobu jego użytkowania. To jest loteria. W Calibrze na stożku zrobiłem jakieś 60k km i nic mi się nie działo.
Tłumik Sportowy Ulter
Oprócz filtra powietrza, elementem modyfikacji układu wydechowego może być tłumik sportowy. Tłumik sportowy firmy Ulter to doskonała propozycja dla kierowców pragnących ulepszyć efektywność układu wydechowego i jednocześnie poprawić wygląd samochodu. Tłumiki Ulter wykonane są z wysokiej jakości stali, która została pokryta zewnętrzną i wewnętrzną warstwą aluminium (stal aluminiowana) co zapewnia ochronę przed korozją. Ponadto, tłumik został pokryty farbą, która jest odporna na wysoką temperaturę.
Tabela: Przykładowy tłumik Ulter do Opla Omega B
| Marka | Model | Wersja | Moc |
|---|---|---|---|
| Opel | Opel Omega B | SEDAN 3,0 V6 | 155kW |
Podsumowanie
Decyzja o montażu sportowego filtra powietrza stożkowego w Oplu Omega B powinna być dobrze przemyślana. Należy wziąć pod uwagę zarówno potencjalne korzyści, jak i ewentualne wady takiego rozwiązania. Jeśli zależy nam głównie na poprawie dźwięku silnika, stożek może być dobrym wyborem. Jednak, jeśli oczekujemy realnego wzrostu mocy, konieczne jest rozważenie dodatkowych modyfikacji i strojenia silnika. W przeciwnym razie, możemy być rozczarowani efektami.
Przeczytaj także: K&N: Inwestycja w filtr powietrza?
tags: #sportowe #filtry #powietrza #opel #omega #b

