Scenic I Lift: Umiejscowienie filtra powietrza i problemy z nim związane

Wielu użytkowników Renault Scenic I Lift spotyka się z różnymi problemami związanymi z działaniem silnika, a jednym z elementów, który często bywa pomijany, jest filtr powietrza. Zaniedbanie jego wymiany może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak spadek mocy, zwiększone spalanie, a nawet uszkodzenie silnika.

Lokalizacja filtra powietrza w Scenic I Lift

Filtr powietrza w Renault Scenic I Lift zazwyczaj znajduje się z tyłu silnika. Na podłużnicy najlepiej zdemontować filtr powietrza i podstawę akumulatora.

Problemy związane z filtrem powietrza

Zaniedbanie wymiany filtra powietrza może prowadzić do wielu problemów. Sprawdź czy filtr powietrza nie jest zawalony. Filtr kabinowy jest drożny? Zbyt małe ciśnienie jest na listwie? Może nie ma przepływu powietrza ?

Spadek mocy i zwiększone spalanie

Od pewnego czasu auto więcej pali i to znacznie więcej teraz na 60litrach do 600 km max. Kiedyś na trasie Kołobrzeg Legnica 900 i jeszcze zostało. Auto jakby było słabsze. Od 1000 do 2200 obrotów mół. Po wymianie lejących wtrysków nadal traci moc czarno dymi, nie równa praca silnika, po odłączeniu przepływomieża gaśnie. Wymieniony olej, wymieniony filtr powietrza i paliwa, wymieniony zawór ERG. Witam, Czy orientuje się ktoś co może być przyczyną spadku mocy w scenicu 1.9dTi z 2000roku.

Problemy z odpalaniem

Witam Mam Scenic 1 lift 1.9dci 2001 r. Nie chce mi odpalać. Witam Proszę o podpowiedzi, posiadam scenica 1.9dci rok produkcji 2000. Autko nieraz ma dziwne zaskoki i nie odpala jak dłużej postoi kręci rozrusznikiem ale nie chce odpalić - objawy jakby był zablokowany immobiliser- po takim czymś potrafi np. : przez trzy dni nie odpalić po czym na czwarty dzień bez żadnego problemu odpala.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza w Megane Scenic

Nierówna praca silnika

Witam. Mam następujący problem. Zimny silnik zaraz po uruchomieniu pracuje nie równo - wachluje obrotami 2 razy na sekundę ( w zakresie 50obr. ) Ponadto podczas przyspieszania od około 2300obr/min do 2500obr. nierównomiernie ciągnie. Wymieniłem filtr powietrza i wyczyściłem dolot łącznie z EGR. Nie pomaga. Za to pomogło dolanie do ropy mixolu.

Kiedy wymieniać filtr powietrza?

Producenci popularnych na rynku samochodowych filtrów powietrza sugerują częstotliwość wymiany swoich produktów w interwałach 20-30 tysięcy kilometrów. Możemy śmiało przyjąć, że wymiana filtra powietrza może iść w parze z wymianą filtra oleju i samego oleju, czyli w odstępach 8-15 tysięcy kilometrów. Prawda jest jednak taka, że częstotliwość wymiany nie jest zależna od zaleceń producenta elementu widocznych na opakowaniu, a od tego w jakich warunkach eksploatowany jest samochód.

Filtr powietrza - zwykły czy sportowy?

Coraz więcej klientów decyduje się na zmianę tradycyjnych filtrów powietrza na produkty firm kojarzących się ze sportem, jak na przykład K&N, HKS, Simota czy Pipercross. Różnica pomiędzy znanymi na rynku bibułowymi filtrami powietrza a sportowymi, wynika z konstrukcji i materiałów wykorzystywanych do ich produkcji. Przez różnice w konstrukcji rozumiem, że standardowe filtry mają gumową bądź kartonową ramkę i część filtrującą wykonaną z zagniatanej bibułki, natomiast w sportowych filtrach poza tym, że część filtrująca wykonana jest ze znacznie trwalszego materiału, to najczęściej zabezpieczona jest ona dodatkowo siateczką z bardzo cieniutkiego stopu, tak aby nie dociążać niepotrzebnie elementu, a zwiększyć tylko jego trwałość. Co dała ta zmiana? Poza znacznym zwiększeniem twardości elementu, co sprawdza się przy zassaniu przez układ większych drobin i kawałków, chroniąc filtr przed przedziurawieniem, dały możliwość czyszczenia filtra, dzięki czemu można wykorzystywać je powtórnie.

Czyszczenie filtra sportowego

Tak jak u producentów filtrów sugerowana częstotliwość wymiany jest różna, tak samo różne będą okresy czyszczenia i impregnacji produktu. Dla przykładu Simota sugeruje konserwację co 8-10 tysięcy kilometrów a K&N nawet co 50 tysięcy mil. Teoretycznie, im częściej będziemy czyścić elementy, tym lepiej, ponieważ drobiny szybko zapychają część filtrującą.

Proces czyszczenia sportowego filtra powietrza:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr kabinowy w Renault Scenic 4?

  1. Spryskanie filtra specjalnym środkiem czyszczącym.
  2. Pozostawienie środka na 10-15 minut.
  3. Pozostawienie filtra do osuszenia.

Jak widać, to naprawdę proste!

Inne potencjalne problemy

Oprócz samego filtra powietrza, warto zwrócić uwagę na inne elementy układu dolotowego. Witam. Mam problem tego typu w wyżej wymienionym silniku dostaje się powietrze do kolektora ssącego nie przez filtr powietrza. Zasłoniłem wlot powietrza do filtra powietrza, silnik powinien się zadusić a tu nie ma żadnej reakcji silnik pracuje bez żadnych zakłóceń czy to na wolnych obrotach czy na wyższych.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Scenic 1.5 dCi III?

tags: #scenic #i #lift #umiejscowienie #filtra #powietrza

Popularne posty: