Kolanko 60mm filtra powietrza w motocyklu: Wymiary i zastosowanie

Kolanko aluminiowe 180 stopni o średnicy 60mm, wykonane z rury o długości 60cm, znakomicie sprawdza się przy budowie układu dolotowego i chłodzenia. Ścianka o grubości 2mm sprawia, że kolanko jest bardzo lekkie, a także bardzo wytrzymałe na ciśnienia panujące w dolocie, bez problemu daje się spawać.

Wymiana filtra powietrza na stożkowy

Stożkowe filtry powietrza mają wiele zalet. Nawet, jeśli modyfikujesz jedynie styl motocykla, musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii związanych z tą zmianą. Szczególnie przy skuterach zmiana będzie tu niewielka, za to sporo zyskasz na stylu i wyglądzie pojazdu, a nawet dźwięku silnika.

Wpływ filtra stożkowego na osiągi

Odpowiednio dobrany i zamontowany filtr powietrza stożek zwiększa przepływ powietrza do silnika. W efekcie, silnik szybciej otrzymuje ilość powietrza niezbędną do pracy i szybciej wkręca się na wysokie obroty.

Modyfikacje związane z montażem filtra stożkowego

Zmiana w ilości powietrza doprowadzanego do silnika ma jednak także swoje wymagania. Jedną z podstawowych będzie modyfikacja miejsca montażu filtra. Obok zmian w układzie montażowym, filtr powietrza stożek może też zmusić do modyfikacji w samym silniku. Aby utrzymać prawidłową mieszankę paliwa i powietrza będziesz musiał zmodyfikować ilość dostarczanego paliwa. Obok ilości powietrza, ważną kwestią jest też moment wprowadzania go do silnika. Przy filtrze stożkowym, większa ilość może zmusić cię do modyfikacji układu rozrządu.

Dodatkowe aspekty wpływające na pracę silnika

Jeśli stożkowy filtr powietrza ma wyraźnie wpłynąć na osiągi motocykla, pod uwagę musisz wziąć także inne elementy związane z pracą silnika. Więcej mocy szybciej nagrzewa silnik, przez co standardowe chłodzenie może ci nie wystarczyć do utrzymania odpowiedniej temperatury. Podobnie ze smarowaniem, używanym olejem, filtrem i innymi elementami układu.

Przeczytaj także: Megane 1.5 dCi: Olej w filtrze - diagnoza i naprawa

Wybór filtra stożkowego

W przeciwieństwie do innych typów filtrów, filtry stożkowe są produktami względnie uniwersalnymi. Tylko niektóre są przygotowane do montażu w konkretnych motocyklach. Pierwszą kwestią dotyczącą wyboru filtra stożkowego będzie to, jak jest on montowany w układzie. Przy niektórych znajdziesz specjalne kolanka i uszczelki, inne oferują wyłącznie zacisk uszczelniający miejsce montażu.

Wymiary i kształt stożka

Obok wymiarów łączenia z układem, przy wyborze musisz też uwzględnić kształt i wymiary samego stożka. Te nie zawsze pozwolą ci zamontować go w danym motocyklu w danej pozycji. Co więcej, filtry stożkowe mogą być montowane prosto lub pod kątem, najczęściej 45 lub 90 stopni.

Materiały i producenci filtrów stożkowych

Podobnie, jak w typowych filtrach, w filtrach stożkowych znajdziesz różne typy materiałów. Wśród filtrów stożkowych znajdziesz często te same marki, co te oferujące standardowe i nietypowe filtry o typowym kształcie. Możesz tu znaleźć tanie produkty od Kengo czy Vicma, z drugiej dopracowane, wysokiej jakości, sportowe i wyczynowe filtry K&N czy BMC. W ofercie można znaleźć też produkty firm skupionych na rozmaitym tuningu motocykli, a więc Malossi czy Polini.

Czy warto instalować filtr stożkowy w skuterze?

Patrząc na kwestie związane z instalacją filtra stożkowego, wielu posiadaczy skuterów zastanawia się, czy w ogóle warto instalować taki filtr w swoim jednośladzie. Odpowiedź, jak zwykle, brzmi: to zależy. Jeśli chcesz poprawić osiągi, weź pod uwagę, że sama zmiana filtra da niewiele, a realna poprawa osiągów silnika będzie wymagała szeregu innych zmian w motocyklu.

Przeczytaj także: Jak zmodyfikować wąż parownika w Lanosie?

Przeczytaj także: Toyota Avensis - wymiana rury filtra

tags: #rura #kolanko #60mm #filtra #powietrza #motocykla

Popularne posty: