Filtry w Ciągniku Zetor 7211: Klucz do Bezawaryjnej Pracy

Właściciele ciągników oraz innych pojazdów rolniczych często nie przywiązują zbyt dużej wagi do filtrów, a to duży błąd, jego stan ma bardzo istotny wpływ na sprawność maszyny. Od niego właśnie czasem zależy, czy w ogóle rozpoczniemy prace polowe. Wymiana filtrów nie ważne czy olejowych, paliwa ma znaczenie, gdy chcemy aby urządzenie było w ruchu oraz by nie dopadły nas niespodziewane awarie. Często jednak użytkownicy zapominają o ich wymianie, nawet o przeglądzie filtra kabinowego, który jest odpowiedzialny za nasze zdrowie.

Dla bezawaryjności maszyny i dla naszego zdrowia warto dbać o filtry. To kilka kwestii, jednak można ich odnaleźć sporo więcej. Jednak wymiana nie jest za każdym razem konieczna, warto spojrzeć na filtry podczas rutynowych przeglądów.

Rodzaje Filtrów Stosowanych w Ciągnikach Zetor 7211

Filtry do ciągników Zetor są kluczowymi elementami utrzymania czystości i optymalnej pracy silnika. W naszej kategorii "Filtry do ciągników Zetor" znajdziesz różne rodzaje filtrów dostosowane do różnych modeli i typów ciągników marki Zetor. Oferujemy filtry oleju, paliwa i powietrza, które są łatwe w instalacji i zapewniają skuteczną filtrację.

Filtr Powietrza Zetor

Pył, piasek i kurz, wielcy przeciwnicy sprawnie działającego ciągnika, ale i nie tylko, każdego innego sprzętu rolniczego. Filtr powietrza odgrywa kluczową rolę w oczyszczaniu powietrza dostarczanego do silnika. Jego zadaniem jest zatrzymanie zanieczyszczeń, takich jak kurz i pył, co zapobiega uszkodzeniom silnika i wydłuża jego żywotność. Oferujemy filtry główne i dokładne (m.in. dostosowane do pracy w najcięższych warunkach. Rolnik nieinteresujący się filtrem powietrza może odczuć spadek mocy silnika, a następnie maszyna zacznie więcej spalać.

Filtr Oleju Silnikowego Zetor

Zdecydowaną większość zanieczyszczeń powinien zatrzymać filtr oleju, nasuwa to na nas obowiązek regularnej konserwacji. Filtr oleju silnikowego służy do oczyszczania oleju silnikowego z zanieczyszczeń i cząsteczek metalowych powstających podczas pracy silnika. Filtr oleju zatrzymuje drobiny metalu, sadzę i inne zanieczyszczenia powstające w trakcie pracy silnika. Zapewniają one skuteczną filtrację i chronią silnik przed przedwczesnym zużyciem. Filtr oleju i paliwa wymieniaj co 250-300 motogodzin. Niepotrzebne zwlekanie może doprowadzić do awarii, które pochłoną wiele pieniążków. Filtr oleju to nie wszystko, ważne by pamiętać o regularnej wymianie oleju, co zapewni nam długie i sprawne działanie silnika. Każdy zniszczony należy usunąć i zastąpić go nowym produktem.

Przeczytaj także: Wszystko o oleju Valvoline do filtrów powietrza

Filtr Paliwa Zetor

Jeżeli chodzi o zasilanie ciągnika paliwem to warto przede wszystkim wymienić filtr paliwa. Filtr paliwa jest odpowiedzialny za oczyszczanie paliwa dostarczanego do silnika. Jego zadaniem jest usunięcie zanieczyszczeń, takich jak woda, kurz czy osady, co przeciwdziała uszkodzeniom układu wtryskowego. Na rynku znajdziemy głównie dwa rodzaje: papierowy albo filcowy. Najważniejsze jest, aby kupić taki który będzie pasować wymiarowo. Średnica zewnętrzna powinna wynosić 84 mm, średnica wewnętrzna 13.5 mm, a jego wysokość 152 mm.

Filtr Hydrauliczny Zetor

Daje szansę na utrzymanie w czystości cieczy roboczej stosowanej w układach mechanicznych, jak układ wspomagania, skrzynia biegów czy układ hydrauliki siłowej. Filtr hydrauliczny jest nieodzownym elementem w układach hydraulicznych ciągników. Jego funkcją jest zatrzymywanie zanieczyszczeń w oleju hydraulicznym, co zapobiega uszkodzeniom pomp i innych komponentów hydraulicznych. Regularne jej filtrowanie jest bardzo ważne, pozwala wychwycić zanieczyszczenia, które mogą doprowadzić do awarii części. Filtr hydrauliczny oczyszcza olej w układzie podnośnika, wspomagania kierownicy i innych układach hydraulicznych. Filtry należy dokładnie dobierać, zgodnie z zaleceniami producenta by uniknąć niepotrzebnych napraw w przyszłości.

Filtr Kabinowy Zetor

Wynalazek ostatnich lat, doskonale sprawdza się w maszynach pracujących w zapyleniu. Dba o jakość powietrza dostarczanego do kabiny operatora. Jego funkcją jest zatrzymywanie pyłków, kurzu i innych zanieczyszczeń, co zapewnia komfort i zdrowie operatora podczas pracy. Najważniejsze, dba o nasze zdrowie, ograniczy ilość pyłu, który przedostanie się do kabiny kierowcy. Brak zapylenia to jednak nie wszystko, zabrudzony filtr może uszkodzić naszą dmuchawę, która podczas pracy zostanie dodatkowo obciążona przez brud.

Warto pamiętać o regularnym czyszczeniu filtra, podczas prac konserwujących należy zwrócić uwagę czy materiał filtrujący nie jest rozdarty oraz czy uszczelki nie są popękane. Nasza ocena wypadła pozytywnie? Po oczyszczeniu można nadal użytkować. Kilka prostych czynności pomoże wyeliminować wszystkie zanieczyszczenia, przydatne będzie sprężone powietrze.

Zamienniki Filtrów - Alternatywa dla Oryginałów

W naszym sklepie znajdziesz wyłącznie wysokiej jakości zamienniki filtrów oleju, paliwa, powietrza i hydraulicznych, które pasują do najpopularniejszych modeli Zetora. Zamienniki są produkowane przez renomowane firmy, spełniają normy OEM i oferują tę samą ochronę co oryginały, przy znacznie niższej cenie.

Przeczytaj także: Zastosowanie oliwy ozonowanej w pielęgnacji skóry

Zamienniki czy oryginały?

Filtry oryginalne Zetor są dobrą referencją jakości, ale ich cena potrafi być wysoka. Zamienniki są tworzone z tych samych materiałów, a jednocześnie kosztują mniej. Dzięki temu możesz dbać o swój ciągnik bez niepotrzebnych wydatków. Współpracujemy z renomowanymi producentami.

Silnik Zetora 7211 - Kilka Ważnych Informacji

Silnik w modelu 7245 ma oznaczenie Z 7201. Posiadał on pojemność 3.6 litra co generowało 62 KM oraz moment obrotowy na poziomie 223 Nm. W silniku chodzą 4 tłoki, które można wymienić podczas kapitalnego remontu jednostki napędowej. W tym celu należy zakupić najlepiej zestaw naprawczy. W skład zestawu powinny wchodzić oczywiście 4 tłoki, ale polecane są w nowszej generacji z dodatkowym 4 pierścieniem uszczelniającym. Taki zestaw powinien zawierać sworznie, tulejki, zabezpieczenia sworznia ( 2 sztuki ), o-ringi tulei, podkładki tulei.

Przy okazji silnika warto powiedzieć też parę słów odnośnie układu rozrządu. W tym przypadku Zetor zdecydował się na system OHV, który dziś jest już nieco zapomniany, głównie dlatego, że został wyparty przez system OHC. W układzie rozrządu czeskiego traktora wałek znajduje się pod blokiem silnika i żeby nim sterować musi być wyposażony w dodatkowe dźwigienki, które poprowadzone powinny być na górną część silnika. Dzięki temu obracające się krzywki na wałku mogą za pomocą dźwigienek odpowiednio sterować popychaczami, które otwierają oraz zamykają zawory wlotowe i wylotowe. Niestety taki układ posiada kilka minusów, poprzez dodatkową masę dźwigienek, prac silnika jest dość głośna oraz wymaga regularnej regulacji luzów zaworowych.

Jeżeli zabieramy się za remont silnika, warto zwrócić też uwagę na jego osprzęt, aby zapewnić mu prąd na odpowiednim poziomie, dobre chłodzenie oraz czysty olej i paliwo. Jeżeli chodzi o układ elektryczny to jego sercem jest alternator, który zasila w elektryczność cały ciągnik. Odpowiedni alternator powinien być wyposażony w regulator napięcia oraz pojedyncze koło pasowe. Jego główne parametry to napięcie 14 V oraz natężenie prądu 55 A. Wraz z alternatorem współpracuje rozrusznik, który odpowiada za sprawne i szybkie uruchomienie silnika. Dla Zetora idealny rozrusznik byłby taki, który ma moc co najmniej 3 KW oraz napięcie 12 V. Współpracuje on z kołem zębatym, które ma 11 zębów i generuje 55 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo powinien on mieć zamontowaną przekładnię, która znacząco ułatwi nam rozruch silnika w niskich temperaturach. Źródłem prądu jest akumulator, w tym przypadku jego parametry powinny mieć następujące wartości: napięcie 12 V oraz prąd 180 Ah.

Jeżeli chodzi o czysty olej w układzie to odpowiedzialny za niego jest seryjne montowany filtr odśrodkowy potocznie nazywany „bączkiem”. Jego działanie polega na bardzo szybkim obracaniu się wokół własnej osi podczas pracy silnika i obiegu oleju w układzie. Wykorzystując siłę odśrodkową zanieczyszczenia oleju osadzają się na jego ściankach. Taki filtr można potem w trakcie eksploatacji wyczyścić poprzez skrobanie jego ścianek, gdzie osadza się brud. Na rynku dziś jednak możemy kupić specjalny zestaw, który zmieni filtr odśrodkowy na puszkowy znany z samochodów osobowych. Największą zaletą takiego rozwiązania będzie łatwiejszy serwis oraz większe ciśnienie oleju w układzie.

Przeczytaj także: Wszystko o olejach do filtrów powietrza

Pozostałe Układy w Ciągniku Zetor 7211

Obok silnika najważniejszym układem w ciągniku jest system przeniesienia napędu. W jego skład wchodzi na przykład sprzęgło, które odpowiada za połączenie koła zamachowego ze skrzynią biegów. Tarcza sprzęgła w modelu 7245 powinna mieć średnicę zewnętrzną 280 mm a wewnętrzną 28 lub 25 mm. Wejście pod wałek sprzęgłowy powinno mieć 18 frezowanych ząbków. Warto też mieć na uwadze, że grubość nowej tarczy powinna mieć 10 mm, a jej okładziny są nitowane do swojej obudowy. W skład sprzęgła wchodzi jeszcze łożysko oporowe. W czeskim ciągniku powinno ono mieć średnicę zewnętrzną 102 mm, wewnętrzną 65 mm, a szerokość 30 mm. Ciągnik posiada jeszcze jedno sprzęgło -WOM. Jest to odmiana jednokierunkowa, która znajduje się z tyłu traktora i odpowiada ze przekazanie mocy na dowolny zaczepiony sprzęt rolniczy. W czeskim ciągniku występuje odmiana, której średnica zewnętrzna wynosi 185 mm.

Ze sprzęgłem ściśle współpracuje skrzynia biegów, dzięki której możemy płynnie wybierać przełożenia oraz zakres mocy i momentu obrotowego na kołach. W modelu 7245, występuje 10 biegów do przodu oraz 2 biegi wsteczne. Podczas remontu skrzyni należy wybrać odpowiednie zębatki pod kątem średnicy oraz ilości zębów.

Instalacja hydrauliczna jest również bardzo ważna w ciągniku. Olej daje moc dla większości podzespołów w ciągniku takich jak, hamulce, tylny most, TUZ. Sercem tego układu jest na pewno pompa hydrauliczna, która generuje ciśnienie płynu co pozwala na pracę pozostałych urządzeń. Dzisiaj można zakupić wzmocnioną pompę względem tej używanej na pierwszy montaż. Najmocniejszy model pompy zębatej powinien mieć wydajność nawet 42 litry na minutę oraz ciśnienie pracy dochodzące do 160 bar.

Jednym z najważniejszych elementów każdego ciągnika jest opona. To dzięki niej możliwa jest ciężka praca w polu, a ciągnik może pracować nawet w najgorszych warunkach na podmokłym terenie. Bardzo ważny przy wyborze opony jest bieżnik. Dzięki znacznej wysokości potrafi on się zaprzeć w ziemi co ułatwia poruszanie się gdy traktor jest obciążony. Powinniśmy zaopatrzyć nasz ciągnik w dobrej klasy opony rolnicze. Z przodu powinien znajdować się rozmiar 12.4-24, a z tyłu 16.9-34.

Jeszcze jednym ważnym układem w ciągniku jest ten hamulcowy. Zetor 7245 hamuje za pomocą hamulców bębnowych sterowanych hydraulicznie, zaś hamowanie przyczepy odbywa się pneumatycznie. Ten drugi układ zawiera całą gamę zaworów oraz elementów pneumatycznych. Sercem systemu jest sprężarka, w której na szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na głowicę, która potrafi się zepsuć. Często też dochodzi do wycieków powietrza i blokowania się kół przyczepy. Ciśnienie pneumatyczne jest regulowane za pomocą regulatora ciśnienia, który steruje ciśnieniem zależnie od obciążeniem przyczepy. Zasadą jest, że im większy ciężar na przyczepie tym większe ciśnienie na hamulcach i większa siła hamowania. System posiada jeszcze jeden zawór, który odpowiedzialny jest za kolejność hamowania zespołu ciągnik + przyczepa.

FAQ - Najczęściej Zadawane Pytania

Pytanie: Jak często powinienem wymieniać filtry w moim ciągniku Zetor?
Odpowiedź: Zalecamy regularną wymianę filtrów co około 500 godzin lub zgodnie z zaleceniami producenta.

Pytanie: Czy filtry pasują do różnych modeli ciągników Zetor?
Odpowiedź: Tak, nasze filtry są dostosowane do różnych modeli i typów ciągników marki Zetor.

Pytanie: Jakie korzyści przynosi wymiana filtrów w moim ciągniku Zetor?
W niniejszej kategorii znajdują się wysokiej jakości filtry do ciągnika ZETOR 7211, szeroko używanego w polskich gospodarstwach, docenianego za wielozadaniowość i żywotność. Dysponujemy zróżnicowanymi produktami, które cechują się bardzo dobrą jakością wykonania. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Nasza firma dba o profesjonalną obsługę klienta na każdym etapie procesu zakupowego. Nasi doświadczeni pracownicy są gotowi odpowiedzieć na wszelkie pytania, udzielić fachowych porad dotyczących doboru odpowiednich filtrów do modelu ZETOR 7211 oraz pomóc w rozwiązaniu ewentualnych problemów. W naszym asortymencie oferujemy filtry pochodzące od sprawdzonych producentów, co gwarantuje wysoką jakość i skuteczność filtracji. Działamy z myślą o długotrwałym funkcjonowaniu ciągników, dlatego oferujemy produkty renomowanych marek, które są znane ze swojej solidności i niezawodności. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całą naszą ofertą.

Filtr Odśrodkowy ("Bączek") - Wymiana czy Pozostawienie?

Użytkownik pyta o wymianę filtra oleju w ciągniku Zetor 7211, zastanawiając się nad przejściem z oryginalnego filtra bączkowego na standardowy filtr. W odpowiedziach podkreślono, że bączek może lepiej utrzymywać ciśnienie oleju, ale wymaga regularnego czyszczenia. Zmiana filtra niekoniecznie poprawi ciśnienie, jeśli silnik jest w dobrym stanie. Użytkownik zauważa, że jego silnik działa prawidłowo, a ciśnienie oleju jest w normie.

Po prostu sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Bączek jest lepszy. Fakt źe się zuzywa i trzeba go czyścić/wymieniać ale ja bym nie wymieniał. Użytkownik pyta o wymianę filtra oleju w ciągniku Zetor 7211, zastanawiając się nad przejściem z oryginalnego filtra bączkowego na standardowy filtr. W odpowiedziach podkreślono, że bączek może lepiej utrzymywać ciśnienie oleju, ale wymaga regularnego czyszczenia. Zmiana filtra niekoniecznie poprawi ciśnienie, jeśli silnik jest w dobrym stanie. Użytkownik zauważa, że jego silnik działa prawidłowo, a ciśnienie oleju jest w normie.

tags: #olej #do #filtra #powietrza #zetor #7211

Popularne posty: