Test i informacje o środkach do czyszczenia felg i konserwacji samochodów
- Szczegóły
W artykule omówimy różne aspekty związane z pielęgnacją i konserwacją samochodu, w tym testy środków do czyszczenia felg, użyteczne akcesoria oraz porady dotyczące napraw i modyfikacji.
STRONG GRANULAT NA MRÓWKI - Skuteczna Trutka na Mrówki
STRONG GRANULAT NA MRÓWKI to niezawodny preparat do zwalczania mrówek, który gwarantuje długotrwałe efekty i skuteczność. Jest to gotowa do użycia przynęta w granulacie, skuteczny środek owadobójczy do zwalczania mrówek.
Mrówki w ogrodzie mogą wyrządzać duże szkody, niszcząc bulwy, kłącza, korzenie roślin, kwiaty i pąki, a także tworząc korytarze, które przesuszają glebę. Zwalczanie mrówek jest szczególnie ważne, aby chronić roślinność i utrzymać zdrowy trawnik.
Opis produktu
STRONG GRANULAT NA MRÓWKI to skuteczny środek owadobójczy w postaci granulatu, przeznaczony do zwalczania różnych gatunków mrówek, w tym mrówki faraona, kartonówki zwyczajnej oraz hurtnicy pospolitej. Granulat działa zarówno żołądkowo, jak i kontaktowo - mrówki spożywają trutkę, przenoszą ją do gniazda, co prowadzi do likwidacji całej kolonii, w tym królowej. Substancje czynne: Cypermetryna (0,5 g/100 g) oraz geraniol (0,01 g/100 g) skutecznie paraliżują układ nerwowy mrówek, powodując ich śmierć.
Zalety produktu:
- Długotrwałe działanie - granulat długo utrzymuje swoje właściwości, nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.
- Bezpieczny dla roślin - preparat nie uszkadza roślin ogrodowych, jest bezpieczny do stosowania wokół kwiatów i krzewów.
- Łatwy w aplikacji - granulat nie pyli się, nie zbryla, co ułatwia jego stosowanie.
- Odporny na warunki pogodowe - idealny do użytku w różnych warunkach atmosferycznych.
Turbosprężarka - naprawa i konserwacja
Sama technika naprawy turbosprężarki jest dość skomplikowana i koniecznie musi ją wykonać fachowiec pierwszej wody. Często też sam tłumik jest zapchany, zwłaszcza jeśli silnik ostro dymi.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Powietrza - Czy Warto?
Grzałka do silnika
Już od dłuższego czasu używam grzałki do silnika w chłodne i zimne dni. Jest to standardowe rozwiązanie wzięte ze Skandynawii i północnej Rosji. Grzałkę na 220V wstawia się w powrotną rurę gumową z chłodnicy do silnika. Sprzedawana jest razem z programatorem czasu pracy, więc można sobie wieczorem ustawić o której i jak długo ma grzać nasz silnik, aby był gotów na zimny ranek.
Powoduje ona zagrzanie wody w silniku i chłodnicy do 40-50st.C w zależności od czasu pracy i warunków zewnętrznych. Ciepła woda w silniku ułatwia jego rozruch i przede wszystkim sprawia, że silnik od razu ma lepsze smarowanie i płynniej chodzi. W zasadzie przedłuża to żywotność każdego elementu silnika i od razu grzeje nas w samochodzie po włączeniu dmuchawy (trzeba chwili, aby woda ciepła z silnika dotarła do nagrzewnicy w kabinie).
Żaluzja na chłodnicę
Patent zaimportowałem z UAZ'a. Kosztuje to około 100zł (nowe z linką). Sama żaluzja jest zbudowana z metalowych płytek zachodzących na siebie szczelnie.
Aluminiowe skrzynki
Mój plastykowy box na bagażniku dachowym nie wytrzymał zderzenia z grubą gałęzią i musiałem wymienić go na coś bardziej praktycznego. Akurat aluminiowe skrzynki są w rozmiarach 43x33x27.5cm, 58x38x27.5cm, 59.5x39x38cm, 78x38x38cm, 90x49x38cm. Ceny od 146zł do 305zł (2005). Nie ma problemu z wysyłką detaliczną, wystarczy zadzwonić.
Skrzynki nie są wytrzymałe na zginanie i uderzanie, ale na moim dachu sprawują się znakomicie już kilkaset kilometrów w terenie zalesionym, a więc często są narażone na działanie gałęzi. Pod wieczkiem mają małą uszczelkę, jazda w dużym deszczu na dachu im nie szkodzi, nie wiem jak by było w rzece.
Przeczytaj także: Opinie o oczyszczaczach Stadler Form
Łańcuchy śniegowe
Łańcuchy Panka są dość tanie w porównaniu z zachodnimi zamiennikami, a jakością i wytrzymałością im dorównują. Są zrobione z owalnych ogniw z drutu o przekroju okrągłym, nierdzewne, zamknięcie mimośrodowe na klucz, sprzedawane są w plastykowych skrzynkach z dużym zapasem przestrzeni. Łańcuchy Panka nie mają łączenia na środku bieżnika opony, co może powodować ześlizgiwa...
VW Cross up!
VW up! to bardzo praktyczny i rozsądnie skalkulowany samochód miejski (ceny od 31 000 zł). Cross up! to bazująca na nim... droga zabawka. Jak jeździ się tym małym samochodem za 50 tys. zł?
Cross up! wyróżnia się już z daleka. Ma podwyższone zawieszenie, poszerzone nadkola z czarnego tworzywa, listwę ochronną na drzwiach z napisem cross up!, srebrne relingi dachowe, i srebrne lusterka. Kropką nad przysłowiowym "i" są specjalnie zaprojektowane dla tego modelu 16-calowe felgi z oponami o profilu 185/50.
Stylizacja wnętrza również wyróżnia prezentowany model - uwagę zwraca specjalna, wzorzysta tapicerka w kolorze czerwonym (dostępny jest także kolor czarny), deska rozdzielcza zdobiona wstawką w kolorze nadwozia (w zwykłym up! wymaga dopłaty, tu jest standardem), obszyta skórą kierownica i dźwignia hamulca ręcznego z ozdobnym, kolorowym przeszyciem. W wersji cross up! dysze nawiewów, a także prędkościomierz i zegary pomocnicze posiadają srebrną obwódkę, a na progach umieszczona została listwa z napisem cross up!.
Cross up! dostępny jest tylko w 5-drzwiowej wersji nadwoziowej, w połączeniu z mocniejszą, 75 konną jednostką 1.0 MPI i manualną 5 biegową skrzynią biegów. Wyposażenie standardowe obejmie min. centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, system podwójnej podłogi w bagażniku, ESP, światła przeciwmgielne, a także komputer pokładowy MFA.
Przeczytaj także: Oczyszczacz powietrza idealny do wiejskiego domu
Cross up! nie ma oczywiście napędu na cztery koła. Jego jedynym atutem w walce z trudnym terenem jest zwiększony prześwit (niestety tylko o 15 mm). Zawsze to coś - szczególnie dla kogoś, kto jeżdżąc zwykłą limuzyną uszkodził sobie kiedyś zderzak czy tłumik. Podwyższonym maluchem znacznie łatwiej niż zwykłą wersją wjeżdża się na krawężniki. Nie straszne stają się progi zwalniające. W okresie zimowym łatwiej przebijać się przez zaspy na nieodśnieżonych parkingach.
Mimo dość wysokiego i niezbyt szerokiego nadwozia, cross up! prowadzi się dość stabilnie. Ogólnie - zestrojenie układu kierowniczego i zawieszenia zasługują na pozytywną ocenę. Na parkingu kierownicą można obracać jednym palcem. Podczas jazdy zapewnia dobre wyczucie samochodu.
Ekonomiczna strona medalu: maksymalne zużycie paliwa jakie odnotowaliśmy to ok. 6/100 km. W cyklu mieszanym, podczas delikatnej jazdy można łatwo zejść do poziomu 5 l/100 km.
Testowany egzemplarz wyposażony był w płatną opcję "Maps&More". To przypinany do uchwytu na desce rozdzielczej dotykowy ekran, który jest nie tylko nawigacją, ale także pełni funkcje komputera pokładowego, współpracuje z czujnikami parkowania, może wyświetlać obroty silnika, temperaturę itp.
Dane techniczne: Volkswagen Cross up! 1.0 75 KM
- Silnik: benzynowy, trzycylindrowy, o pojemności 999 cm3
- Osiągi:
- 0-100 km/h: 14,2 s
- V max: 167 km/h
- Spalanie w teście: 5-6 l/100 km
K2 DPF CLEANER
K2 DPF CLEANER to profesjonalny środek do czyszczenia zapchanych filtrów cząstek stałych DPF/FAP w silnikach diesla i filtrów GPF w silnikach benzynowych. Środek eliminuje powstawanie usterek wywołanych nieodpowiednim stanem filtra DPF (m.in. spadków mocy, zwiększenie spalania).
Instrukcja użycia:
- Wstrząsnąć puszkę.
- Opróżnić całą puszkę na 1 filtr.
- Wykonać 30 minutową jazdę, najlepiej w terenie pozamiejskim, przy obrotach silnika na poziomie 2500-3000 rpm.
tags: #oczyszczacz #felg #mrowka #test

