Kierunek Przepływu Powietrza i Wymiana Filtra Kabinowego w Skoda Octavia 3

Filtr kabinowy, często nazywany filtrem przeciwpyłkowym, jest kluczowym elementem zapewniającym czyste powietrze wewnątrz pojazdu. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy z konieczności jego regularnej wymiany, a to błąd. Wymiana filtra kabinowego powinna być przeprowadzana regularnie.

Lokalizacja i Dostęp do Filtra Kabinowego w Skoda Octavia III

W samochodzie Skoda Octavia III kabinowy filtr powietrza wsuwany jest poziomo do obudowy za schowkiem po stronie pasażera. Numer fabryczny części to 5Q0 819 653.

Procedura Wymiany Filtra Kabinowego

Sama wymiana jest bardzo prosta. Najtrudniejsza czynność w trakcie tej pracy to ponowne założenie „spowalniacza”, który przytrzymuje delikatnie schowek przy jego otwieraniu.

  1. Wysuwamy stary filtr i wsuwamy nowy.
  2. Należy zapamiętać kierunek przepływu powietrza zaznaczony strzałką i w ten sam sposób zamontować nowy filtr.
  3. Można go wyjąć i zablokować w maksymalnie wysuniętej pozycji, co ułatwi zamontowanie, założenie haczyka, zaczepu na uchwycie.
  4. Przy wkładaniu i domykaniu schowka, ramię tego spowalniacza trzeba przytrzymać delikatnie uniesione, żeby weszło w otwór nad bolcem, na którym zatrzaskiwany jest zaczep.
  5. Po umieszczeniu zaczepu w tym otworze, można sięgnąć do niego od spodu i docisnąć, żeby zatrzasnąć zaczep.

Kierunek Przepływu Powietrza - Kluczowy Element Montażu

Należy zapamiętać kierunek przepływu powietrza zaznaczony strzałką i w ten sam sposób zamontować nowy filtr. Jeśli więc powietrze w waszym układzie przechodzi przez filtr od góry do dołu, to filtr w swoim aucie zawsze zakładacie strzałką w dół. Taki sposób przepływu powietrza przez filtr obowiązuje w wielu współczesnych samochodach osobowych, więc i ułożenie filtra strzałką w dół możecie uznać za schemat domyślny. A właściwe ułożenie filtra w kieszeni dlatego jest tak ważne, ponieważ efektywność filtra spadnie znacząco, jeśli założymy go niezgodnie z zaleceniami producenta.

Jak Często Wymieniać Filtr Kabinowy?

Wymiana filtra kabinowego zgodnie z wszelkimi zaleceniami powinna być przeprowadzana w samochodach osobowych nie rzadziej niż co 15 tys. przejechanych kilometrów lub też co najmniej raz w roku. Zasada ta obejmuje wskazania ogólne, od których jednak występują pewne odstępstwa nakazujące skrócenie interwału wymiany filtra. A odstępstwami tymi są:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr kabinowy w Fiat Grande Punto?

  • Częste poruszanie się samochodem po ścisłych centrach miast.
  • Wielokrotne przejeżdżanie latem przez tereny leśne lub polne.
  • Intensywne korzystanie z auta w pobliżu placów budów czy na drogach gruntowych.

Jaki Filtr Kabinowy Wybrać?

Obecnie te najtańsze filtry to bez wyjątku najprostsze filtry przeciwpyłkowe skuteczne wyłącznie wobec drobinek pyłów PM 10, a więc tych o największej średnicy, zupełnie zaś nie radzące sobie z zapachami, alergenami czy bakteriami. Jeśli zależy Wam na wyższej skuteczności w oczyszczaniu powietrza dostającego się do kabiny samochodu, powinniście wybierać filtry droższe, ale wielokrotnie bardziej efektywne. Różne testy pokazują wyniki wskazujące na to, iż nowoczesne filtry kabinowe z aktywnym węglem i jonami srebra zatrzymują od 10 do 20 razy więcej szkodliwych pyłków PM 2,5 niż najprostsze filtry przeciwpyłkowe.

Porównanie Filtrów Kabinowych
Typ Filtra Skuteczność Dodatkowe Funkcje
Podstawowy (przeciwpyłkowy) PM 10 Brak
Węglowy z jonami srebra PM 2.5 i PM 10 Ochrona przed zapachami, alergenami i bakteriami

Przeczytaj także: Filtracja i przepływ powietrza w silnikach spalinowych

Przeczytaj także: Filtr Powietrza: Przegląd

tags: #kierunek #przepływu #powietrza #filtr #kabinowy #Octavia

Popularne posty: