Filtr Powietrza Zumico GR 500 - Specyfikacja i Porady

Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Silnik twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Zumico GR 500 wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika.

Dlaczego Filtr Powietrza Jest Tak Ważny?

Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika. Dzięki czystemu powietrzu twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra.

Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla.

Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?

Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.

Pamiętaj, że wymiana filtra zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W twoim przypadku, te liczby mogą być wyraźnie inne. Filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. km. Filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. km. Filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. km.

Przeczytaj także: Filtr sportowy do Audi TT 8N: Recenzja

Rodzaje Filtrów Powietrza

W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki.

Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach.

Filtry Gąbkowe vs. Filtry Papierowe

Przeglądając rynek filtrów powietrza często spotkasz się z motocyklowymi filtrami gąbkowymi jako alternatywą dla standardowych filtrów papierowych. I nie bez powodu: takie filtry łatwo wyczyścisz, są bardziej odporne na uszkodzenia, a przy tym lepiej przepuszczają powietrze do silnika. Kiedy warto je kupić i jak poprawnie użytkować?

Gąbka ujawnia swoje zalety głównie tam, gdzie z różnych powodów musisz często wymieniać filtry powietrza. Typowym przykładem jest jazda w terenie. Wytrzymały filtr gąbkowy cross nie tylko lepiej radzi sobie z naporem brudu, ale nawet jak pęknie, to nie od razu puści ten brud dalej i nie doprowadzi do uszkodzeń w silniku. Co więcej, nie musisz wymieniać filtra powietrza gąbki także w przypadku nawet silnego zabrudzenia. Taki filtr możesz po prostu wyczyścić, co sprawdza się szczególnie w skuterach.

Znając zalety gąbki rodzi się pytanie, czy ta zawsze będzie lepsza od papieru. Odpowiedź brzmi: to zależy, głównie od stylu jazdy motocyklem i tego, gdzie nim jeździsz. Struktura filtra powietrza gąbki sprawdzi się w terenie. Gorzej, gdy masz do czynienia z bardzo drobnymi cząstkami brudu. Większa przepustowość gąbki wynika między innymi właśnie z mniejszej odporności na takie cząstki. Rozwiązaniem jest tu zastosowanie specjalnych środków do nasączania filtrów.

Przeczytaj także: Zamienniki filtrów powietrza ZRX

W przeciwieństwie do papieru czy innych materiałów tego typu, gąbkę możesz nasączyć specjalnym płynem i jeszcze poprawić jej sprawność. Gąbkowy filtr powietrza z górnej półki często wymaga tego do zachowania określonych cech.

Czyszczenie i Konserwacja Filtrów Gąbkowych

Jeszcze jedną kwestią związaną z filtrem gąbkowym jest czas. Gąbki nie mają określonych wytycznych, jak często je czyścić, są za to sugestie dotyczące ich kontroli. Materiały i struktura gąbki to dobry przykład tego, jak szkodliwe mogą być uniwersalne środki czyszczące. Unikaj benzyny czy rozpuszczalników i zastosuj dedykowane środki czyszczące do filtrów. Dzięki nim, filtr powietrza gąbkowy wyczyścisz nie raz, ale kilkadziesiąt razy.

Ze względu na możliwość czyszczenia gąbki, jej zużycie możesz rozumieć na dwa sposoby. Może to być typowe zabrudzenie filtra lub zużycie i uszkodzenie niepozwalające na dalszą eksploatację. O ile w przypadku typowego zabrudzenia możesz po prostu przeczyścić filtr, to już uszkodzenie czy trwała utrata właściwości filtra zmusi cię do wymiany. Zwróć więc uwagę na stan filtra po czyszczeniu i pracę silnika po umieszczeniu filtra w motocyklu.

Wpływ Filtra na Osiągi Motocykla

Lepsza przepustowość powietrza gąbki może ci nieco poprawić osiągi motocykla, a co najmniej usprawni pracę silnika. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.

Jak Wybrać Odpowiedni Filtr do Zumico GR 500?

Zumico GR 500 pozwala ci umieścić gąbkę w miejscu standardowego filtra powietrza. Takiej gąbki nie będziesz musiał wymieniać po każdym większym zabrudzeniu. Wystarczy, że regularnie sprawdzisz filtr i, w razie potrzeby, usuniesz brud z gąbki z pomocą specjalnych preparatów. W ten sposób zyskasz większą przepustowość powietrza i odporność na uszkodzenia, co przyda się, jeśli Zumico GR 500 regularnie pokonuje trasy terenowe.

Przeczytaj także: Filtr powietrza do Forda - poradnik

Przy wyborze zwróć uwagę, czy Zumico GR 500 wymaga filtra dedykowanego, czy też możesz go przygotować samodzielnie z gąbki kupowanej na wymiar. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki, dzięki której znajdziesz gąbki dla konkretnego modelu, a nawet rocznika. Pamiętaj, że Zumico GR 500 oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.

Na Co Zwrócić Uwagę Przy Wyborze?

Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona.

Jedną z zalet gąbki jest to, że nie zawsze musisz tu wymieniać cały filtr. Nierzadko wystarczy wymienić sam wkład filtra. Filtr gąbkowy do motocykla nierzadko możesz kupić w formie elementu do wycinania i samodzielnie przygotować wkład. Dotyczy to szczególnie wkładów do skuterów o prostej, płaskiej strukturze. Pamiętaj, że i tu musisz dobrać gąbkę do filtra.

Przy wyborze zwróć uwagę na cechy danej gąbki, w tym możliwość czyszczenia i wpływ na przepustowość powietrza. Warto też spojrzeć na gwarancję i opinie o produkcie. Informacje od użytkowników mogą wyraźnie pomóc ci w wyborze najlepszej gąbki do danego motocykla.

Dostępność i Ceny

Najprostsze gąbki od Kengo czy Athena do skuterów znajdziesz już za kilkanaście złotych, także w wersji do samodzielnego wycinania. Te droższe, Polini czy Malossi będą bardziej złożone i zwykle dopasowane do konkretnych modeli motocykli.

Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Zwróć jednak uwagę na ich materiał i gwarancję, a także opinie i oceny. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.

Samodzielna Wymiana Filtra Powietrza

Czy mogę samodzielnie wymienić filtr powietrza? W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.

W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia.

Montaż i Dbałość o Filtr

Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów.

Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Po wyborze i mocowaniu, o filtr będziesz też musiał dbać. Pamiętaj, że niektóre działania są związane ściśle z danym typem filtra i stosowanym tam materiałem.

Podsumowanie

Wybierając wysokiej jakości, standardowe filtry do motocykla, Zumico GR 500 odwdzięczy ci się sprawną pracą mechanizmów przy typowym użytkowaniu. Wymieniając je na wyższej jakości zamienniki, Zumico GR 500 da ci frajdę z jazdy w nietypowych warunkach bez obaw o uszkodzenia silnika i innych układów. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra. Zumico GR 500 możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika. Wybór ułatwi ci tu nasza wyszukiwarka dopasowań, która wybierze filtry powietrza przygotowane pod ten model.

tags: #filtr #powietrza #zumico #fr #500 #specyfikacja

Popularne posty: