Schemat wężyka podciśnienia filtra powietrza w Mercedesie W168
- Szczegóły
Wiele czynników może wpływać na prawidłowe działanie układu podciśnienia w Mercedesie W168. Poniżej przedstawiono najczęstsze problemy i możliwe rozwiązania, zebrane na podstawie doświadczeń użytkowników i mechaników.
Diagnostyka i typowe problemy
Grzejący się czujnik podciśnieniowy
Jeśli czujnik (przetwornik) podciśnienia, z którego wężyk idzie do turbiny, nadmiernie się grzeje, może to wskazywać na problem z układem sterowania silnika.
Z tego co wiadomo to przetwornik podciśnienia sterujący gruszką turbiny jest sterowany sygnałem PWM, więc jeśli układ wykonawczy ECU padł to masz cały czas 12V na cewce przetwornika, a to powoduje jego grzanie się.
Nieszczelności w układzie podciśnienia
Sprawdź dokładnie, czy nie masz przetartych wężyków. Nieszczelności mogą powodować nieprawidłowe działanie turbiny i innych podzespołów.
Cały układ podciśnienia należy dokładnie sprawdzić pod kątem szczelności. Upewnij się, że wszystkie wężyki są prawidłowo podłączone i nie są uszkodzone.
Przeczytaj także: Ultradźwiękowy nawilżacz powietrza
Problemy z turbiną
Jeśli turbina działa nieprawidłowo, może to być spowodowane problemami z zaworem na turbinie, który może się zacinać. Po obserwacji parametrów silnika i turbiny diagnosta powiedział, że silnik trzyma parametry wzorcowo a ciśnienie w układzie turbo też prawidłowe ale jeślli chodzi o parametry.
Jednak samochód nie kopci na czarno mimo, że doładowanie nie działa, przecież przepływomierz mierzy ilość powietrza i do tego dawkuje ilość paliwa.
Awaria sterownika silnika
Czy to możliwe, że komputer sterujący uległ awarii i wysyła złe sygnały. Jeśli czujnik cały czas jest załączony to prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik silnika lub zwarcie na instalacji co należało najpierw przejrzeć instalację.
(od czujnika podciśnieniowy do sterownika). Ze schematu i tak tutaj nic nie pomoże, bo wiadomo że czujnik podciśnieniowy dostaje sygnał od sterownika(komputer).
Czyszczenie zaworu EGR
Odkręć zawór EGR i dokładnie go wyczyść. Upewnij się, że membrana działa prawidłowo.
Przeczytaj także: Gdzie szukać filtra powietrza w BMW 520d?
- Odkręciłem zawór EGR.
- Został wyczyszczony na błysk.
- Membrama działa.
Schemat i podłączenie wężyków podciśnienia
W Sprinterze klapy powietrza są sterowane podciśnieniem. Upewnij się, że wszystkie wężyki są prawidłowo podłączone do zaworu sterującego.
Jeśli masz problem ze słabymi hamulcami, regulacją świateł i innymi funkcjami sterowanymi podciśnieniem, sprawdź schemat podłączenia wężyków do zaworu podciśnienia.
Dodatkowe wskazówki
Sprawdź instalację elektryczną czujnika podciśnieniowego. Zmierz rezystancję i upewnij się, że nie ma zwarć.
Upewnij się, że końcówki wężyków nie są zamienione miejscami. Sprawdź, czy końcówka do sensora nie jest zamieniona z jakąś inną.
Tabela diagnostyczna
| Problem | Możliwa przyczyna | Rozwiązanie |
|---|---|---|
| Grzejący się czujnik podciśnieniowy | Uszkodzony sterownik silnika, zwarcie w instalacji | Sprawdzenie instalacji, wymiana sterownika |
| Nieszczelności w układzie podciśnienia | Przetarte wężyki, uszkodzone złącza | Wymiana wężyków, uszczelnienie złączy |
| Problemy z turbiną | Zacinający się zawór, uszkodzona gruszka turbiny | Czyszczenie zaworu, wymiana turbiny |
| Słabe hamulce, regulacja świateł | Nieszczelność w układzie podciśnienia, uszkodzony zawór | Sprawdzenie i naprawa układu podciśnienia, wymiana zaworu |
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w Fiat Scudo
tags: #wężyk #podciśnienia #filtr #powietrza #mercedes #w168

