Mercedes A 170 CDI: Schemat wężyka idącego od filtra powietrza i diagnostyka problemów z podciśnieniem

Właściciele Mercedesa A 170 CDI mogą napotkać problemy związane z układem podciśnienia, które wpływają na działanie silnika, turbiny i innych komponentów. Niniejszy artykuł omawia potencjalne przyczyny problemów, metody diagnostyki oraz możliwe rozwiązania.

Diagnostyka problemów z podciśnieniem

Pierwszym krokiem w diagnostyce problemów z podciśnieniem jest sprawdzenie szczelności instalacji podciśnieniowej. Nieszczelności mogą powodować utratę mocy, problemy z turbiną oraz nieprawidłowe działanie innych systemów, takich jak klapa gasząca czy EGR.

Oto kilka kroków, które warto podjąć:

  • Sprawdzenie wężyków podciśnieniowych: Upewnij się, że wszystkie wężyki są całe, niepopękane i prawidłowo podłączone.
  • Kontrola siłownika na pompie wtryskowej: Sprawdź, czy siłownik działa prawidłowo i gasi silnik po podaniu podciśnienia.
  • Sprawdzenie zaworu EGR: Odkręć i wyczyść zawór EGR, upewnij się, że membrana działa poprawnie.
  • Kontrola intercoolera: Sprawdź intercooler pod kątem nieszczelności.

Grzejący się czujnik podciśnieniowy

Jeśli zauważysz, że czujnik podciśnieniowy grzeje się, może to wskazywać na problem z układem sterowania turbiną. Z tego co wiadomo to przetwornik podciśnienia sterujący gruszką turbiny jest sterowany sygnałem PWM, więc jeśli układ wykonawczy ECU padł to masz cały czas 12V na cewce przetwornika, a to powoduje jego grzanie się.

Możliwe przyczyny grzania się czujnika:

Przeczytaj także: Filtr powietrza Mercedes CLS W219 - jak wymienić?

  • Uszkodzony sterownik silnika: Sterownik może wysyłać stały sygnał 12V na cewkę przetwornika, powodując jego przegrzewanie.
  • Zwarcie w instalacji: Sprawdź instalację elektryczną od czujnika podciśnieniowego do sterownika silnika pod kątem zwarć.

Turbina i jej sterowanie

Problemy z turbiną, takie jak brak mocy lub przeładowanie silnika, mogą być związane z nieprawidłowym działaniem układu podciśnienia sterującego turbiną. Warto sprawdzić następujące elementy:

  • Przetwornik podciśnienia: Upewnij się, że przetwornik działa prawidłowo i reguluje ciśnienie doładowania.
  • Gruszka turbiny: Sprawdź, czy gruszka działa płynnie i reaguje na zmiany podciśnienia.
  • Zawór sterujący turbiną: Pod filtrem powietrza znajduje się zaworek sterujący turbiną. Sprawdź czy ten zaworek działa poprawnie.

Schemat wężyka od filtra powietrza

Przewód kompensacji podciśnienia-ciśnienia zaworu zakończony jest wężykiem z filterkiem, wpięty w filtr powietrza silnika.

Inne potencjalne problemy

Oprócz problemów z podciśnieniem, warto również sprawdzić inne potencjalne przyczyny braku mocy w Mercedesie A 170 CDI:

  • Przepływomierz: Uszkodzony przepływomierz może powodować nieprawidłowe dawkowanie paliwa i utratę mocy.
  • Zapchany kolektor dolotowy: Nagromadzenie nagaru w kolektorze dolotowym może ograniczać przepływ powietrza do silnika.
  • Wtryskiwacze: Sprawdź stan wtryskiwaczy i upewnij się, że nie są zatkane lub uszkodzone.

Tabela potencjalnych problemów i rozwiązań

Problem Możliwe przyczyny Rozwiązania
Brak mocy Nieszczelność w układzie podciśnienia, uszkodzony przepływomierz, zapchany kolektor dolotowy, uszkodzone wtryskiwacze Sprawdzenie i naprawa układu podciśnienia, wymiana przepływomierza, czyszczenie kolektora dolotowego, wymiana wtryskiwaczy
Grzejący się czujnik podciśnieniowy Uszkodzony sterownik silnika, zwarcie w instalacji Sprawdzenie i naprawa sterownika silnika, sprawdzenie i naprawa instalacji elektrycznej
Problemy z turbiną Uszkodzony przetwornik podciśnienia, uszkodzona gruszka turbiny, zatkany zawór sterujący turbiną Wymiana przetwornika podciśnienia, wymiana gruszki turbiny, czyszczenie lub wymiana zaworu sterującego turbiną

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Mercedesie ML 320?

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w W124 200D?

tags: #mercedes #a #170 #cdi #wężyk #idący

Popularne posty: