Montaż Gaźnika 24mm 2T i Filtra Powietrza: Poradnik i Rozwiązywanie Problemów

Wymiana gaźnika i filtra powietrza w motocyklu to popularny zabieg, mający na celu poprawę osiągów i optymalizację pracy silnika. Poniżej znajdziesz informacje na temat montażu, regulacji oraz rozwiązywania problemów związanych z dopływem powietrza.

Problemy z Dostępem Powietrza w Silniku Jawa 638 w Cezecie

W przypadku modyfikacji silnika, jak np. w Cezecie z silnikiem Jawy 638, mogą pojawić się problemy z odpowiednim dopływem powietrza. Jeden z użytkowników opisuje następujące objawy:

  • Na pierwszych 3 biegach silnik rozpędza się wzorowo.
  • Aby wrzucić 4 bieg, trzeba podkręcić silnik do 5 tys. obrotów.
  • Wcześniejsze wrzucenie biegu powoduje brak reakcji na dodanie gazu.
  • Silnik zaczyna przyspieszać dopiero przy delikatnym odpuszczaniu manetki.
  • Po zdemontowaniu łącznika gaźnika z airboxem lub wyjęciu filtra powietrza, silnik pracuje wzorowo.

Przyczyną problemów może być zbyt mała puszka powietrza z Cezety lub filtr, niedostosowane do silnika z Jawy. Skrócenie dolotu również może mieć wpływ na działanie silnika.

Opuszczenie iglicy w celu zubożenia mieszanki może powodować nadmierne grzanie się cylindrów.

Gaźnik Loncin LC1P61FA - Charakterystyka i Zastosowanie

Oryginalny gaźnik Loncin LC1P61FA to fabryczna część układu zasilania paliwem, zaprojektowana specjalnie do silników Loncin o oznaczeniu LC1P61FA. Zapewnia prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo-powietrznej, stabilną pracę na biegu jałowym i pod obciążeniem, łatwiejszy rozruch w niskich i wysokich temperaturach oraz niższe zużycie paliwa.

Przeczytaj także: Problemy z odpalaniem Romet Ogar 205

Gaźnik dedykowany jest do silników Loncin LC1P61FA stosowanych m.in. w urządzeniach takich jak kosiarki i agregaty prądotwórcze. Przybliżone wymiary korpusu (na podstawie fotografii technicznych): wysokość ok. 104 mm; średnica króćca dolotowego ok. 24 mm; średnica gardzieli ok. 16 mm; rozstaw/odległości charakterystyczne ok. 54 mm i 43 mm; króciec paliwa ok. Ø7 mm.

Najczęstsze objawy zużycia lub uszkodzenia gaźnika to trudny rozruch, falujące obroty, gaśnięcie przy dodawaniu gazu, wycieki paliwa z okolic misy pływakowej lub wysokie spalanie. Oryginalny gaźnik LC1P61FA przechodzi kontrolę jakości producenta, jest wykonany z materiałów o odpowiedniej twardości i odporności na paliwa oraz gwarantuje zgodność wymiarową z silnikiem.

Zalecenia dotyczące użytkowania gaźnika:

  1. Stosuj czyste paliwo.
  2. Wymieniaj filtr powietrza zgodnie z harmonogramem.
  3. Okresowo czyść komorę pływakową.

Gwarancja na Produkty Cedrus

Produkty oferowane przez sklep Ewimax, oficjalnego dystrybutora narzędzi marki Cedrus, podlegają pełnej gwarancji producenta. Standardowy okres trwania gwarancji nowo nabytych produktów marki Cedrus wynosi 12 lub 24 miesiące od daty zakupu.

Gwarancja obejmuje towary/urządzenia zakupione na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Uprawnienia z tytułu niniejszej gwarancji nie obejmują innych roszczeń związanych z uszkodzeniem towaru/urządzenia i roszczeń związanych z utratą zysków lub poniesionych kosztów wynikających z uszkodzenia towaru/urządzenia.

Przeczytaj także: Suzuki Samurai: Szczegółowa analiza gaźnika

Wybrane przykłady okresów gwarancyjnych:

  • Kosiarki Weibang: 60 miesięcy (wymagane coroczne przeglądy serwisowe)
  • Traktorki Cedrus, Simplicity: 36 miesięcy (wymagane coroczne przeglądy serwisowe)
  • Traktorki Ariens zero-skręt seria Edge: 24 miesiące lub 150 godzin, Ikon Xd 36 miesięcy lub 300 godzin, Apex 48 miesięcy lub 500 godzin, Zenith 48 miesięcy lub 750 godzin (w zależności od tego co nastąpi pierwsze) (wymagane coroczne przeglądy serwisowe)

Gwarancją nie są objęte: części podlegające normalnemu zużyciu, uszkodzenia wynikające ze stosowania innych olejów niż zalecane, uszkodzenia powstałe w wyniku stosowania paliwa o niskiej jakości, uszkodzenia mechaniczne, termiczne, chemiczne i inne spowodowane działaniem bądź zaniechaniem przez Użytkownika, uszkodzenia powstałe wskutek naturalnego zużycia, uszkodzenia powstałe w wyniku niestosowania się do zaleceń producenta z instrukcji obsługi, uszkodzenia wynikłe na skutek przeróbek, napraw i zmian konstrukcyjnych dokonywanych przez Użytkownika, niewłaściwej instalacji, użytkowania, braku dbałości o sprzęt, transportu, celowe uszkodzenie sprzętu, czynności konserwacyjne.

Gaźnik Stage6 R/T

Gaźnik Stage6 R/T został wyprodukowany specjalnie dla Stage6 przez renomowaną firmę Koso. Konstrukcja i efekty są zbliżone do gaźników Keihin PWK. Charakteryzuje się perfekcyjnym wykonaniem, zastosowaniem najlepszych materiałów i wiedzy fachowców z Stage6 oraz Koso. Daje wręcz brutalne osiągi. Średnica zewnętrzna do montażu w króciec została zredukowana do 35 mm. Średnica zewnętrzna od strony filtra powietrza wynosi 50 mm. Dysza główna: 120, dysza wolnych obrotów: 38. Gaźnik racingowy z power jet: 30, nie posiada podłączenia przewodu oleju oraz posiada podciśnienie, niezbędne jest przejście na mieszankę.

Uwaga! Produkt uniwersalny - prosimy sprawdzić kompatybilność przed zakupem. Produkt może wymagać modyfikacji w celu dostosowania go do Twoich indywidualnych potrzeb.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

tags: #gaznik #24mm #2t #filtr #powietrza #montaż

Popularne posty: