Przyczyny wycieku paliwa z gaźnika K60B i problemy z odpalaniem w Romet Ogar 205
- Szczegóły
Problem dotyczył silnika rometowskiego (kwadratowego) z modelu Romet Ogar 205 z gaźnikiem K60B, gdzie występował wyciek benzyny spod gaźnika i trudności z odpaleniem mimo dobrej iskry i nowej świecy ISKRA F80S.
Możliwe przyczyny wycieku paliwa i problemów z odpalaniem
Dyskutowano o możliwych przyczynach, takich jak:
- Uszkodzony pływak
- Zapchane dysze gaźnika
- Brak filtra powietrza
- Nieszczelności przy gwincie szpilki mocującej gaźnik
- Błędne ustawienie tłoka (strzałka powinna być skierowana do wydechu)
Gaźnik jest wyczyszczony, romet mi już odpalił gwint na jednej ze szpilek od cylindra między gaźnikiem jest zjechany i paliwo ucieka. Tylko nie wiem jak naprawić ten gwint tej szpilki od gaźnika, bo niemoge dobrze dokręcić i mi zeskakuje ???
Diagnostyka i naprawa
W silniku było wymieniane, tarcze sprzęgła, łożyska na wale, pierścienie, może i tak źle założony tłok w sobote wszystko sprawdzę. Witam dziś odkręciłem głowice i sprawdziłem, tłok jest tam gdzie powinien być, założyłem nową uszczelkę i skręciłem, przeciszczyłem gaźnik i pare razy kopnołem i raz odpala a raz nie.
Jak już zapali to dobrze wkręca się na obroty, ruszanie z jedynki normalnie, ale już włączanie 2 biegu to traci moc. ??? CO WY NA TO ??? I jeszcze jedno, jedna szpika nie trzyma gwintu jak przykręcam gaźnik to szpilka mi się wykręca, jakją zatrzymać.
Przeczytaj także: Gaźnik 24mm 2T: Montaż i problemy
Zanim kupisz nowy gaźnik sprawdz czy kondensator przy młoteczku i kowadełku jest dobry najlepiej wstaw jakiś inny i zobacz czy zapłon jest nastawiony poprawnie. zapłon jest bdb i jest nastawiony prprawnie, na tłoku pisze ( NA ).
Gwint możesz naprawić w prosty sposób weź narzynkę troszkę mniejsza niż dany gwint . Gaźnik jż zamontowałem silnik odpala, ale przy wolnych obrotach gaśnie mam wkręconą na maxa śrubkę od obrotów i nic, na wysokich chodzi bardzo ładnie , prze wolych zbiera się wolno tak jakby chciał zgasnąć, wrzucam 1 bieg i tak jakby nie miał mocy, a z popychu włączam 1 bieg i też nie chce iść, mam założony gaźnik oryginalny GM 13F. ???
Dobrze ustawiony zapłon ma wpływ na 90% mocy i osiągów silnika szybkość zbierania się prędkość zapłon musi być nastawiony dobrze bo innaczej motocykl nie będzie w 100% oddawał swojej mocy z wielkich obrotów będzie się zbierać ale to nie jest to co nastawiony zapłon.
Po wymianie uszczelek i czyszczeniu gaźnika problem częściowo ustąpił - silnik odpalał, ale miał problemy z mocą na wyższych biegach i gaśnięciem na wolnych obrotach. Sugerowano regulację zapłonu (ustawianie czujnikiem i przyrządem do zapłonu z PRL-u), regulację śrubki od obrotów biegu jałowego, podniesienie poziomu paliwa w gaźniku oraz sprawdzenie stanu skrzyni biegów i sprzęgła.
Wskazywano na możliwe zużycie wodzików lub zębatek skrzyni biegów, mimo że sprzęgło i skrzynia były niedawno wymieniane. Autor planował wymianę gaźnika na oryginalny GM 13F, naprawę gwintu szpilki przez nagwintowanie oraz ewentualny szlif cylindra do FI40mm z nowym tłokiem i pierścieniami.
Przeczytaj także: Suzuki Samurai: Szczegółowa analiza gaźnika
Na cylindrze mam wyczuwalny próg i są założone nowe pierścienie. mam taki pomysł kupił bym tłok FI40mm i zrobił szlif do tej średnicy tłoka, nominał mam FI38mm a ja chce zrobić na FI40mm czy da się to zrobić znalazłem tłok na allegro.pl cały komplet i ile powinno się docierać, nowy tłok, nowe pierścienie, zabezpieczenia i sworzeń i szlif zrobiony na 40mm ile km powinno się zrobić ??? Pewnie że szlif można wykonać tylko z tymi km to nie jestem pewien ale na pewno z 100
gaźnik czyściłem i ma założony filtr paliwa, śrubka o d obrotów normalnie wchodzi.
Przeczytaj także: Cieknąca woda z filtra osmozy - diagnoza
tags: #gaznik #k60b #przyczyny #wycieku #paliwa #z

