Wymiana Filtra Powietrza w Volkswagen Polo IV (9N)
- Szczegóły
Silnik spalinowy zbudowany jest z kilku układów, a jednym z nich jest układ dolotowy. Zadaniem układu dolotowego jest doprowadzenie powietrza do komory spalania, które jest niezbędne do zapłonu i spalania paliwa. Problem polega na tym, że środowisko komory spalania jest dość sterylne, podczas gdy powietrze które do niej trafia, pobierane jest z zanieczyszczonego środowiska zewnętrznego.
Gdyby samochód nie był wyposażony w filtr powietrza, silnik w krótkim czasie uległ by zniszczeniu. Filtry powietrza zbudowane są z kilku warstw filtrujących, na które stosowana jest często bawełna, celuloza, a czasami materiały sztuczne. Swoim wyglądem w znakomitej większości przypominają harmonijkę otoczoną gumową uszczelką.
Rodzaje Filtrów Powietrza
Filtry powietrza podzielić można na dwa rodzaje: suche - jednorazowe oraz mokre - wielokrotnego użytku. Te drugie najczęściej kojarzą się z tuningiem i jednocześnie wyższą ceną. Standardowy filtr powietrza powinno wymieniać się według zaleceń producenta lub po przejechaniu ok. 15-30 tys. km.
Inwestycja w mokry filtr powietrza może się w pewnym sensie opłacać, ponieważ nie dość, że filtr ten ulega zapchaniu dużo później, bo po przejechaniu ok. 80 tys. km. to w dodatku można go prać. Do wyczyszczenia takiego filtra należy zakupić odpowiednią chemię.
Konsekwencje Zaniedbania Wymiany Filtra Powietrza
Jeżeli zlekceważymy interwały wymiany filtra powietrza, spodziewać się możemy problemów związanych z mocą silnika, wzrostem zużycia paliwa, a w konsekwencji awarii samych elementów jednostki napędowej. Brak mocy wynikający z ograniczonego dostępu do powietrza silnik będzie próbował kompensować zwiększając ilość podawanego paliwa, jednak w efekcie wzrośnie jedynie spalanie, a mocy i tak nie przybędzie.
Przeczytaj także: Jaki filtr powietrza wybrać do BMW E46?
Pułapki Podczas Wymiany Filtra Powietrza
Wymiana filtra powietrza wydaje się czynnością banalną, jednak nawet i tam na kierowcę czyhają pewne pułapki. Źle zamontowany filtr może przepuszczać powietrze nie filtrując go, umożliwiając dostęp zanieczyszczeń do silnika. Dodatkowo jakiekolwiek nieszczelności będą powodowały dostawanie się tak zwanego „lewego powietrza”, które zakłóci pracę przepływomierza i wpłynie na wielkość dawki paliwa. W efekcie silnik nie będzie równo pracował i straci moc.
Filtr Powietrza FILTRON AP 149/4 - Specyfikacja
Przedmiotem zakupu jest filtr powietrza marki FILTRON o numerze katalogowym AP 149/4. Jest to towar oryginalny, fabrycznie nowy, a zakup dotyczy 1 sztuki.
Filtr ten znajduje zastosowanie w samochodach VW POLO IV (9N_) produkowanych w latach 2001 - 2012, z silnikiem 1.2 12V o mocy 47 kW (64 KM) i kodzie AZQ, BME.
Uwaga! W jednym samochodzie może być nawet kilka wersji montowanych części. Należy upewnić się, że dany filtr pasuje do konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Wymiana Filtra Powietrza w Polo IV - Praktyczne Informacje
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Klient wybierać może pośród wielu znanych producentów filtrów takich jak: JC PREMIUM, Purflux, Mann-filter, Filtron oraz Bosch. Średni czas potrzebny na wymianę filtra w omawianym modelu to 20 minut.
Przeczytaj także: FILTRON AP063/1: specyfikacja i zastosowanie
Cena wymiany filtra powietrza w Volkswagen Polo IV wraz z usługą wymiany została przedstawiona poniżej. W ostatecznej wycenie brany był pod uwagę filtr rekomendowany.
Filtr Kabinowy w Polo 9N - Lokalizacja i Problemy z Parowaniem Szyb
Filtr kabinowy jest zazwyczaj po lewej stronie jakby pod szybą... Ale jak kupisz filtr kabinowy FILTRON to juz w nim jest instrukcja obslugi z obrazkami. Filtr kabinowy w Polo 9N z 2004 roku znajduje się zazwyczaj po lewej stronie, pod szybą. Przy zakupie filtra kabinowego marki FILTRON, dołączona jest instrukcja obsługi z obrazkami, która ułatwia jego lokalizację i wymianę.
Szyby bardzo mi parują i wydaje mi się ze moze to byc wina filtra. Nie trzeba specjalnych szamponów by szyby nie parowały... przepis jest prosty: czystość. Różnego rodzaju brud, kurz i inne gady sprzyjają rozprzestrzenianiu się wilgoci, zatem i parowaniu szyb. Zatem wystarczy raz na jakiś czas porządnie posprzątać: odkurzyć i umyć szyby...
Czy na wolno ogrzewającą się tylną szybe (pomarańczowe niteczki) ma wpływ również filtr kabinowy? Szyba tylnia zazwyczaj sie wolno ogrzewa. Kolega ma identyczną polówke z tego samego roku i u niego "odtajanie" szyby trwa 20 sekund (zwykły nawiew nie klima) u mnie to trwa z 15 minut.
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana filtra powietrza BMW E46 320d
tags: #filtron #polo #9n #filtr #powietrza #wymiana

