Wymiana filtra powietrza w Golfie V – poradnik krok po kroku
- Szczegóły
Filtr powietrza pełni nieocenioną rolę w każdym samochodzie. To on blokuje dostęp zanieczyszczeń i sprawia, że powietrze dostające się do komory spalania silnika nie zagraża trwałości motoru. Groźne dla silnika są chociażby drobinki piasku z powietrza, które mogą doprowadzić np. do jego uszkodzenia.
Mechanicy zalecają wymianę filtra powietrza średnio co 15 - 30 tysięcy kilometrów. Można ją połączyć np. z wymianą oleju w silniku.
Koszty i dostępność
Filtr powietrza do Golfa 5 nie jest drogi. Ceny zamiennych osadników startują już od 18 - 20 złotych. Wymianę kierowca może wykonać we własnym zakresie.
Gdzie szukać filtra powietrza w Golfie V?
Filtr powietrza w Golfie 5 ukrywa się pod maską - jego obudowa została zintegrowana z osłoną silnika.
Wymiana filtra powietrza - krok po kroku
Obudowa filtra powietrza jest przykręcana na śruby z łbem torx, więc upewnij się, że posiadasz odpowiednią końcówkę. Po odkręceniu śrub, możesz zdjąć obudowę i wymienić filtr. Przy wymianie filtra powietrza, uważaj na wężyki podciśnienia z tyłu, bo jak się wysuną i nie podłączysz, to obroty będą nierówne.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Krok po kroku:
- Zlokalizuj obudowę filtra powietrza pod maską.
- Odkręć śruby mocujące obudowę (zazwyczaj śruby torx).
- Zdejmij obudowę, uważając na wężyki podciśnienia.
- Wyjmij stary filtr powietrza.
- Wyczyść wnętrze obudowy, możesz to zrobić przy pomocy szmatki lub odkurzacza.
- Włóż nowy filtr powietrza.
- Zamontuj obudowę filtra powietrza, upewniając się, że wężyki podciśnienia są prawidłowo podłączone.
- Dokręć śruby mocujące obudowę.
Dodatkowe wskazówki
- Na obudowie filtra powietrza mogą być cyfry w jakiej kolejności przykręcać.
- Uważaj, żeby nie zsunąć wężyków znajdujących się z tyłu obudowy filtra powietrza.
Wymiana filtra paliwa w silniku Diesla
Okresowe wymiany filtrów paliwa to obowiązek każdego kierowcy. Aby samochód pracował, jak należy i nie sprawiał problemów, należy pamiętać o jego wymianie. Rekomendowana częstotliwość wymiany filtrów paliwa to na ogół 15 000 - 30 000 km lub tuż przed rozpoczęciem sezonu zimowego.
Źle wymieniony filtr paliwa skutkuje zapowietrzeniem układu paliwowego, co może być skutkiem braku możliwości uruchomienia silnika lub jego nierówną pracą (dławienie, nierówne obroty). Poniżej przedstawiamy wskazówki, do których należy się niezwłocznie zastosować podczas wymiany filtra paliwa.
Krok po kroku wymiany filtra paliwa w dieslu:
- Krok 1 - Zwykle znajduje się on w górnej części silnika lub przy zbiorniku). Do filtra prowadzą wężyki układu paliwowego - należy je odpiąć. autach osobowych przewody paliwowe są podłączone na zatrzaski.
- Krok 2 - Po odpięciu przewodów, odkręcamy filtr paliwa. Nie należy używać w tym celu młotka, przecinaka lub innych narzędzi. Jeżeli filtr nie chce się odkręcić, należy użyć klucza łańcuszkowego (specjalny klucz do odkręcania filtrów).
- Krok 3 - Po odkręceniu filtra wymieniamy wkład (jeżeli w naszym aucie jest filtr z obudową, nie rozkręcamy go - wymieniamy całość). Należy pamiętać, aby zawsze zmienić uszczelkę, która powinna być dołączona do zestawu z wkładem.
- Krok 4 - Skręcamy wkład filtra z obudową. Należy zrobić to dość mocno, aby zapobiec wyciekaniu paliwa. Najlepiej użyć do tego celu klucza łańcuszkowego.
- Krok 5 - Podłączamy filtr wraz z obudową. W nowych autach paliwo zostanie zassane automatycznie. Może się jednak zdarzyć, że w obudowie znajdziemy pompkę - jeżeli podczas demontażu odkryjemy ten fakt, należy przed skręceniem filtra w obudowie zalać go odrobiną paliwa. Instalujemy filtr, odłączając wężyk wyjściowy.
- Krok 6 - Gdy filtr został wymieniony i podłączony - przekręcamy kluczyki w stacyjce (ale nie odpalamy silnika). W nowych autach, gdzie instalowane są pompki automatyczne, paliwo zostanie zassane automatycznie. Bardzo ważne - nie uruchamiamy silnika od razu po przekręceniu kluczyków w stacyjce. Należy odczekać około 20 sekund, aż pompka przestanie pracować. Powtarzamy ten proceder do momentu, aż z przewodu wyjściowego nie zacznie sączyć się paliwo. Gdy tak będzie - podłączamy wężyk wyjściowy (ten sposób zapobiegamy zapowietrzeniu się układu).
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #wężyk #golf #v #wymiana

