Stożkowy Filtr Powietrza w Skuterze 2T: Montaż i Optymalizacja Osiąg
- Szczegóły
Zmiana kształtu filtra powietrza w motocyklu lub skuterze to jeden ze sposobów na poprawienie przepustowości. Szczególnie, gdy dokonujemy jeszcze innych modyfikacji w jednośladzie, zwłaszcza układu dolotowego, warto zastosować stożkowy filtr powietrza do motocykla. Konieczność dokonania modyfikacji w układzie dolotowym wiąże się bezpośrednio z chęcią wymiany filtra na stożkowy, ponieważ tylko w taki sposób poprawa osiągów motocykla czy skutera będzie realna.
Pamiętajmy, że źle dobrany i zamontowany filtr stożkowy może narobić więcej szkody niż pożytku i znacząco zakłócić pracę silnika. Filtr powietrza stożkowy i jego kształt wykorzystywany jest w celu zwiększenia wydajności pracy.
Przy spokojnej jeździe jednośladem w zupełności wystarczający jest standardowy filtr o klasycznej budowie. Natomiast jeżeli jeździmy agresywnie można pokusić się o poprawę osiągów motocykla właśnie poprzez montaż filtra powietrza stożkowego. Oczywiście filtr stożkowy możemy również zamontować w skuterach 4t i 2t (filtr powietrza 4t, filtr powietrza 2t), co również może poprawić osiągi w tym typie pojazdu.
Kiedy Warto Rozważyć Montaż Filtra Stożkowego?
Nawet, jeśli modyfikujesz jedynie styl motocykla, musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii związanych z tą zmianą. Przy wymianie filtrów powietrza na stożkowy nie zawsze patrzysz na osiągi. Szczególnie przy skuterach zmiana będzie tu niewielka, za to sporo zyskasz na stylu i wyglądzie pojazdu, a nawet dźwięku silnika.
Odpowiednio dobrany i zamontowany filtr powietrza stożek zwiększa przepływ powietrza do silnika. W efekcie, silnik szybciej otrzymuje ilość powietrza niezbędną do pracy i szybciej wkręca się na wysokie obroty.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Wymagania i Modyfikacje
Zmiana w ilości powietrza doprowadzanego do silnika ma jednak także swoje wymagania. Jedną z podstawowych będzie modyfikacja miejsca montażu filtra. Obok zmian w układzie montażowym, filtr powietrza stożek może też zmusić do modyfikacji w samym silniku. Aby utrzymać prawidłową mieszankę paliwa i powietrza będziesz musiał zmodyfikować ilość dostarczanego paliwa.
Obok ilości powietrza, ważną kwestią jest też moment wprowadzania go do silnika. Przy filtrze stożkowym, większa ilość może zmusić cię do modyfikacji układu rozrządu. Jeśli stożkowy filtr powietrza ma wyraźnie wpłynąć na osiągi motocykla, pod uwagę musisz wziąć także inne elementy związane z pracą silnika. Więcej mocy szybciej nagrzewa silnik, przez co standardowe chłodzenie może ci nie wystarczyć do utrzymania odpowiedniej temperatury.
Podobnie ze smarowaniem, używanym olejem, filtrem i innymi elementami układu. Olej Technosynthese® opracowany do wysokoobrotowych 2-suwowych silników skuterów zarówno do sporządzania mieszanki paliwo-olej jak i do systemów mieszalnikowych i automatycznego smarowania. Syntetyczne bazy olejowe zmniejszają zadymienie spalin i powstawanie osadów w silniku i układzie wydechowym.
Jak Wybrać Filtr Stożkowy?
W przeciwieństwie do innych typów filtrów, filtry stożkowe są produktami względnie uniwersalnymi. Tylko niektóre są przygotowane do montażu w konkretnych motocyklach. Pierwszą kwestią dotyczącą wyboru filtra stożkowego będzie to, jak jest on montowany w układzie. Przy niektórych znajdziesz specjalne kolanka i uszczelki, inne oferują wyłącznie zacisk uszczelniający miejsce montażu. Obok wymiarów łączenia z układem, przy wyborze musisz też uwzględnić kształt i wymiary samego stożka.
Te nie zawsze pozwolą ci zamontować go w danym motocyklu w danej pozycji. Co więcej, filtry stożkowe mogą być montowane prosto lub pod kątem, najczęściej 45 lub 90 stopni. Podobnie, jak w typowych filtrach, w filtrach stożkowych znajdziesz różne typy materiałów.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Dostępne Marki Filtrów Stożkowych
Wśród filtrów stożkowych znajdziesz często te same marki, co te oferujące standardowe i nietypowe filtry o typowym kształcie. Możesz tu znaleźć tanie produkty od Kengo czy Vicma, z drugiej dopracowane, wysokiej jakości, sportowe i wyczynowe filtry K&N czy BMC. W naszej ofercie znajdziesz też produkty firm skupionych na rozmaitym tuningu motocykli, a więc Malossi czy Polini.
Filtry Powietrza Stożkowe - Przykłady i Zastosowanie
Oferta filtrów powietrza stożkowych jest bardzo szeroka. Posiadamy filtry powietrza stożkowe do wielu modeli skuterów i motocykli. Nasze filtry są wysokiej jakości.
Przykład 1: Filtr powietrza, stożkowy, z wkładem gąbkowym
Zabudowany, z możliwością całkowitego rozłożenia do wyczyszczenia, do motocykli, motorowerów i skuterów. Średnica montażowa otworu do gaźnika: 35mm.
- Produkt najwyższej jakości
- Dostarcza więcej powietrza do układu dolotowego
- Gąbkowy wkład filtrujący zapewnia bardzo dobre oczyszczanie powietrza przy zwiększonym przepływie powietrza
- Wkład filtrujący zabezpieczony jest od zewnątrz osłoną plastikową z otworami kierującymi powietrze
- Osłona zewnętrzna zapewnia dodatkową ochronę przed błotem i kurzem, a także wodą
- Wszystkie elementy filtra są demontowalne, dzięki temu o wiele lepiej i dokładniej go czyścić
- Mocowanie do podłączenia filtra, wykonane z bardzo grubej, odpornej na paliwa i oleje gumy, zapewnia dobrą elastyczność nawet po wielu latach użytkowania
- W zestawie obejma do skręcenia filtra
Wymiary:
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
- Średnica mocowania filtra: 35mm
- Wysokość całkowita filtra stożkowego: 130mm
- Średnica najszerszego elementu filtra: 88mm
- Średnica zewnętrzna króćca mocującego: 41,5mm
- Średnica pokrywki metalowej, górnej filtra: 57mm
Mimo, że filtr stożkowy, w swoim założeniu, jest produktem uniwersalnym, filtrującym każdy układ dolotowy, to są pojazdy, do których pasuje on bez problemu, m.in.:
- ADLY
- APRILIA
- BAOTIAN
- BENELLI
- BETA
- BUFFALO
- CCF
- CPI
- DERBI
- ECOBIKE
- ERING
- ...i wiele innych
Przykład 2: Filtr stożkowy 38mm 0st. chrom owal LOW
- Średnica: 38mm
- Kąt: 0 stopni
- Materiał: siatka
- Wymiary stożka:
- Średnica dolna: 74mm
- Średnica górna: 51mm
- Wysokość: 62mm
Przykład 3: Filtr powietrza stożkowy Malossi E13
Filtr powietrza stożkowy Malossi E13 to produkt najwyższej jakości od renomowanego włoskiego producenta. Zapewnia optymalny przepływ powietrza, co przekłada się na lepsze osiągi i dynamikę Twojego motocykla lub skutera. Filtr E13 jest dostępny w trzech rozmiarach mocowania: 42mm, 50mm i 58,5mm, co gwarantuje idealne dopasowanie do różnych modeli motocykli i skuterów. Wykonany z wysokiej jakości materiałów filtr Malossi E13 cechuje się dużą wytrzymałością i odpornością na zużycie.
Po zainstalowaniu filtra Malossi E13, podobnie jak w przypadku innych filtrów powietrza, zaleca się zwiększenie dyszy głównej gaźnika w celu optymalizacji mieszanki paliwowo-powietrznej. Filtry są elementem eksploatacyjnymi i stopniowo się zużywają dlatego chcąc cieszyć się długa żywotnością pojazdu oraz jego pełną mocą należy pamiętać o systematycznej wymianie filtra powierza.
Warto Instalować Filtr Stożkowy w Skuterze?
Patrząc na kwestie związane z instalacją filtra stożkowego, wielu posiadaczy skuterów zastanawia się, czy w ogóle warto instalować taki filtr w swoim jednośladzie. Odpowiedź, jak zwykle, brzmi: to zależy. Jeśli chcesz poprawić osiągi, weź pod uwagę, że sama zmiana filtra da niewiele, a realna poprawa osiągów silnika będzie wymagała szeregu innych zmian w motocyklu.
tags: #filtr #powietrza #stożkowy #skuter #2t #3cm

