Stożkowy Filtr Powietrza Pipercross w Oplu Astra G: Czy Warto? Opinie i Porady

Zamiana standardowego filtra powietrza na sportowy, taki jak stożkowy filtr Pipercross, to popularny sposób na modyfikację silnika. Czy w przypadku Opla Astry G jest to opłacalne rozwiązanie? Przyjrzyjmy się bliżej zaletom, wadom i opiniom użytkowników.

Czym charakteryzuje się filtr powietrza Pipercross?

Gąbkowy filtr powietrza Pipercross zapewnia aż 30% więcej przepływu powietrza do komory silnika w porównaniu ze standardowym! Sekret tkwi w kilku warstwach poliuretanowej gąbki. Każda z nich różni się wielkością oraz porowatością. Co więcej, jest też zauważalnie skuteczniejszy w wyłapywaniu zanieczyszczeń.

Gąbkowe filtry powietrza są twórczym rozwinięciem pomysłu znanego z filtrów bawełnianych. Korzyści są bardzo podobne, ale różnice są w materiale i w samej filtracji. Filtry gąbkowe wykorzystują ideę większych porów, większej struktury 3D i zastosowania oleju do zatrzymywania cząstek zanieczyszczeń, ale robią to w nieco odmienny sposób. Wielowarstwowa pianka wykorzystuje różne warstwy gąbki o różnych gradacjach, każda warstwa zatrzymuje cząstki o różnych rozmiarach, jednocześnie pozwalając na swobodny przepływ powietrza. Dzięki temu pianka ma przewagę nad filtrem bawełnianym - choć oba filtry mają małe opory, media wykonane z gąbki pozwalają filtrowi utrzymać przepływ powietrza nawet przy dużym zanieczyszczeniu.

Podsumowując: długoterminową korzyścią jest to, że filtr zatrzymuje zanieczyszczenia, ale nie traci wydajności w miarę upływu czasu, co oznacza, że wydajność filtra powietrza pozostaje niemal stała od jednego serwisu do drugiego, a skuteczność w wyłapywaniu zanieczyszczeń jest na równym poziomie i to bez ograniczenia przepływu powietrza do silnika.

Filtry powietrza Pipercross są wykonane w technologii próżniowo rozbijanej wielowarstwowej gąbki. Są to filtry sportowe, które w szybkim czasie można przywrócić do pełnej sprawności.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Mokre filtry powietrza Pipercross nie dość, że zaskakują wydajnością i skutecznością w wyłapywaniu zanieczyszczeń, to jeszcze są wielorazowego użytku. Po określonym przebiegu nie trzeba więc kupować nowego filtra powietrza, a jedynie wystarczy wyczyścić zamontowany wcześniej. Do czyszczenia zalecane są specjalne preparaty Pipercross, opracowane z myślą o filtrach gąbkowych. Z punktu widzenia użytkownika ważne jest, aby proces czyszczenia i nasączania specjalistycznym środkiem wykonywany był zgodnie z zaleceniami producenta. Tylko wtedy będziesz miał gwarancję, że wykorzystasz wszystkie atuty.

Zalety stożkowego filtra powietrza Pipercross:

  • Więcej mocy i momentu obrotowego - sportowy filtr powietrza zmniejsza opory, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej, zasysając więcej powietrza, niż miałoby to miejsce w przypadku filtra standardowego. Więcej powietrza (ściślej: tlenu) to lepsza efektywność procesu spalania, czyli zrównoważony skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
  • Niższe spalanie - poprawa efektywności jednostki napędowej to nie tylko zauważalnie lepsze osiągi, ale też możliwości realnej redukcja spalania. Oczywiście częstotliwość odwiedzania dystrybutora zależy przede wszystkim od stylu jazdy, ale kierowcy o spokojniejszym usposobieniu mogą liczyć na spadek zużycia paliwa o kilka procent.
  • Mniejsze koszty serwisu - w dłuższej perspektywie brak konieczności regularnej wymiany papierowego filtra powietrza oznacza spore oszczędności ponoszone i na serwis, i na zakup samego filtra. Ważna jest też oszczędność czasu - czyszczenie oraz nasączane odpowiednim preparatem wielorazowego filtra powietrza Pipercross nie zajmuje go wiele.
  • Dźwięk silnika - niejednokrotnie zastosowanie filtra sportowego, szczególnie stożkowego, poprawia ten parametr. Oczywiście jeszcze większe zmiany będą zauważalne, kiedy modyfikacje będą większe niż tylko zmiana filtra. Chodzi tu o ingerencję w układ dolotowy. Ale już sam stożkowy filtr powietrza może zauważalnie zmienić barwę dźwięku generowanego przez jednostkę napędową.

Montaż filtra stożkowego w Astrze G - na co zwrócić uwagę?

Cześć, zależy mi na tym, aby w mojej Astrze G zamontować filtr stożkowy zamiast seryjnego. Silnik 1.4 16V. Posiada ktoś coś takiego? W zestawie nie widzę osłony, która odgradzałaby filtr od ciepła silnika, więc rozumiem że powinienem zakupić ją oddzielnie? I jeszcze pytanie o rurę, która seryjnie idzie od obudowy filtra do grilla. W filtrze stożkowym ta rura jest do wyrzucenia, a sam filtr bierze powietrze spod maski?

Nie no, chodzi o to, że mam wstawione lampy inne niż seryjne i lampa mijania wychodzi przy samym filtrze powietrza. Pomijając to, że dostęp tam jest fatalny, bo jednak żarówki nie wymienia się często i nie jest to tak duży problem, to jednak przez to przewody, które idą do żarówki są cały czas zgięte, przez co po kilku miesiącach jazdy po nierównościach całkowicie mi się ukruszyły. Chodzi o to, żeby wyrzucić standardowy filtr i zrobić więcej miejsca.

Opinie użytkowników Opla Astry G o filtrach stożkowych:

Użytkownik MANN & HUMMEL pisze: Kolego z swoich doswiadczen ... powiem ci ze Filtr stozkowy " Dobrej Firmy " plus jakas rura ktora doprowadza zimne powietrze bezposrednio pod filtr da ci tylko tzw. ... wiec moim zdaniem nie potzrebnie wydane 240 zl. Filtr dobrej marki plus dolot.

Ważne! Niektóre opinie wskazują, że sam filtr stożkowy bez dodatkowych modyfikacji dolotu powietrza może nie przynieść oczekiwanych rezultatów w postaci znacznego wzrostu mocy. Warto rozważyć zakup filtra dobrej firmy oraz doprowadzenie zimnego powietrza bezpośrednio do filtra.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #stożkowy #Opel #Astra #G

Popularne posty: