Stożkowy Filtr Powietrza 2T 50 Keeway: Montaż i Modyfikacje

Zmiana kształtu filtra powietrza w motocyklu lub skuterze to popularny sposób na poprawienie przepustowości układu dolotowego. Warto rozważyć zastosowanie stożkowego filtra powietrza, zwłaszcza gdy planujemy inne modyfikacje w naszym pojeździe.

Kiedy warto zastosować stożkowy filtr powietrza?

Konieczność modyfikacji układu dolotowego wiąże się z chęcią wymiany filtra na stożkowy. Tylko w taki sposób poprawa osiągów motocykla czy skutera będzie realna. Przy spokojnej jeździe standardowy filtr o klasycznej budowie jest wystarczający. Natomiast jeżeli jeździmy agresywnie, można pokusić się o poprawę osiągów poprzez montaż filtra powietrza stożkowego.

Oczywiście, filtr stożkowy możemy zamontować zarówno w skuterach 4T, jak i 2T (filtr powietrza 4T, filtr powietrza 2T), co również może poprawić osiągi w tym typie pojazdu.

Wpływ filtra stożkowego na osiągi i modyfikacje

Odpowiednio dobrany i zamontowany filtr powietrza stożek zwiększa przepływ powietrza do silnika. W efekcie silnik szybciej otrzymuje ilość powietrza niezbędną do pracy i szybciej wkręca się na wysokie obroty. Zmiana w ilości powietrza doprowadzanego do silnika ma jednak także swoje wymagania. Jedną z podstawowych będzie modyfikacja miejsca montażu filtra.

Obok zmian w układzie montażowym, filtr powietrza stożek może też zmusić do modyfikacji w samym silniku. Aby utrzymać prawidłową mieszankę paliwa i powietrza, konieczna może być modyfikacja ilości dostarczanego paliwa. Obok ilości powietrza, ważną kwestią jest też moment wprowadzania go do silnika. Przy filtrze stożkowym, większa ilość może zmusić cię do modyfikacji układu rozrządu.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Jeśli stożkowy filtr powietrza ma wyraźnie wpłynąć na osiągi motocykla, pod uwagę musisz wziąć także inne elementy związane z pracą silnika. Więcej mocy szybciej nagrzewa silnik, przez co standardowe chłodzenie może okazać się niewystarczające do utrzymania odpowiedniej temperatury. Podobnie ze smarowaniem, używanym olejem, filtrem i innymi elementami układu.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze filtra stożkowego?

W przeciwieństwie do innych typów filtrów, filtry stożkowe są produktami względnie uniwersalnymi. Tylko niektóre są przygotowane do montażu w konkretnych motocyklach. Pierwszą kwestią dotyczącą wyboru filtra stożkowego będzie to, jak jest on montowany w układzie. Przy niektórych znajdziesz specjalne kolanka i uszczelki, inne oferują wyłącznie zacisk uszczelniający miejsce montażu.

Obok wymiarów łączenia z układem, przy wyborze musisz też uwzględnić kształt i wymiary samego stożka. Te nie zawsze pozwolą ci zamontować go w danym motocyklu w danej pozycji. Co więcej, filtry stożkowe mogą być montowane prosto lub pod kątem, najczęściej 45 lub 90 stopni. Podobnie, jak w typowych filtrach, w filtrach stożkowych znajdziesz różne typy materiałów.

Wśród filtrów stożkowych znajdziesz często te same marki, co te oferujące standardowe i nietypowe filtry o typowym kształcie. Możesz tu znaleźć tanie produkty od Kengo czy Vicma, z drugiej dopracowane, wysokiej jakości, sportowe i wyczynowe filtry K&N czy BMC. W ofercie znajdują się też produkty firm skupionych na rozmaitym tuningu motocykli, a więc Malossi czy Polini.

Czy warto instalować filtr stożkowy w skuterze?

Patrząc na kwestie związane z instalacją filtra stożkowego, wielu posiadaczy skuterów zastanawia się, czy w ogóle warto instalować taki filtr w swoim jednośladzie. Odpowiedź, jak zwykle, brzmi: to zależy. Jeśli chcesz poprawić osiągi, weź pod uwagę, że sama zmiana filtra da niewiele, a realna poprawa osiągów silnika będzie wymagała szeregu innych zmian w motocyklu.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Filtr stożkowy w Keeway F-Act 50

Filtr stożkowy to ciekawy sposób na modyfikację rozmaitych cech motocykla. Bez względu na to, czy Keeway F-Act 50 ma mieć lepsze osiągi, czy też zyskać na wyglądzie i dźwięku silnika, wszystkie te zmiany możesz uzyskać z pomocą filtra stożkowego. Zwróć uwagę, jaki filtr standardowo oferuje Keeway F-Act 50 i co będziesz musiał zrobić, by poprawnie i stabilnie zamontować w jego miejsce stożek.

Wybierz produkt, który będzie pasował do twojego motocykla i spełni twoje oczekiwania. Pamiętajmy, że źle dobrany i zamontowany filtr stożkowy może narobić więcej szkody niż pożytku i znacząco zakłócić pracę silnika.

Przykładowe filtry stożkowe

W ofercie sklepów dostępne są różne rodzaje filtrów stożkowych, w tym:

  • Filtr powietrza stożkowy 35mm 0° carbon: Idealne rozwiązanie dla motocyklistów i właścicieli quadów, którzy szukają poprawy wydajności silnika oraz sportowego wyglądu.
  • Filtr powietrza, stożkowy, z wkładem gąbkowym: Zabudowany, z możliwością całkowitego rozłożenia do wyczyszczenia, do motocykli, motorowerów i skuterów. Średnica otworu do gaźnika: 35mm.
  • Filtr stożkowy 38mm 0st. chrom owal LOW: Filtr powietrza stożkowy średnica: 38mm, kąt: 0 stopni, materiał: siatka.
Przykładowe Wymiary Filtra Stożkowego z Wkładem Gąbkowym
Parametr Wymiar
Średnica mocowania filtra 35mm
Wysokość całkowita filtra stożkowego 130mm
Średnica najszerszego elementu filtra 88mm
Średnica zewnętrzna króćca mocującego 41,5mm
Średnica pokrywki metalowej, górnej filtra 57mm

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #stożkowy #2t #50 #keeway

Popularne posty: