Wymiana Filtra Powietrza w Skoda Fabia 1.2 6Y (2006) i Rozwiązywanie Problemów z Nadmiernym Zużyciem Paliwa

Wymiana filtra powietrza w Skodzie Fabii jest czynnością, którą można wykonać samodzielnie. Regularna wymiana filtra powietrza jest ważna dla prawidłowej pracy silnika i jego żywotności.

Wymiana filtra przeciwpyłkowego w Skodzie Fabii

Filtr przeciwpyłkowy w Skodzie Fabii znajduje się w kabinie, z prawej strony, pod deską rozdzielczą, nad nogami pasażera.

Aby go wymienić, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz prawe przednie drzwi i odsuń fotel pasażera maksymalnie do tyłu.
  2. Zlokalizuj pokrywę filtra - znajdują się na niej dwa prostokątne elementy mocujące do układu wentylacji.
  3. Wysuń filtr wraz z ramką w kierunku na dół/do podłogi.
  4. Zwróć uwagę na oznaczenie kierunku przepływu powietrza na nowym filtrze oraz na ramce filtra. Kierunek powietrza na obu elementach musi się zgadzać.
  5. Wsuń filtr w ramce w układ wentylacji w kierunku pionowo do góry.
  6. Włóż pokrywę filtra także w kierunku do góry i dociskamy ją.
  7. Przesuń ruchome elementy mocujące na pokrywie na zewnątrz, tak, aby wsunęły się w mocowania w obudowie układu wentylacji.

Jak zdjąć filtr powietrza w Skoda Fabia 1.2?

Wiązka elektryczna, o którą pytasz, znajduje się pod akumulatorem i najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę. Co do samej wiązki to oczywiście, że można wymienić, tylko trochę cierpliwości.

Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Dla potomnych: Obudowa filtra powietrza obluzowała się podczas wymiany płynu hamulcowego i obijała się na wyżej wymienionych obrotach silnika o metalowe pudełko od sterownika w miejscu podszybia.

Zdejmij rurę z filtra powietrza, odpal i zatkaj ręka. Jeśli zgaśnie to powinien dolot być szczelny.

Wyciąg akumulator i filtr powietrza łącznie z obudowami po prawej stronie stojąc przodem do silnika, masz korytko w którym są przewody w wężu peszla.

Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową i akumulator razem z obudową.

Problem z Nadmiernym Zużyciem Paliwa i Błędem Ubogiej Mieszanki

Użytkownik Skody Fabii 1.2 12V z 2004 roku zgłasza problem z nadmiernym zużyciem paliwa oraz błędem zbyt ubogiej mieszanki. Po wymianie sondy lambda nr 1 problem nie ustąpił, co skłoniło go do rozważenia wymiany sondy nr 2 oraz sprawdzenia nieszczelności w dolocie.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

W dyskusji poruszono kwestie związane z przepływomierzem, czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym oraz metodami diagnostycznymi, takimi jak odczyty VCDS i testy na wolnych obrotach. Użytkownicy sugerowali sprawdzenie korekt krótkoterminowych i długoterminowych, a także wymianę uszczelek kolektora ssącego.

Potencjalne Przyczyny Nadmiernego Zużycia Paliwa

  • Przepływomierz: Uszkodzony przepływomierz może powodować zły skład mieszanki.
  • Nieszczelności w dolocie: Nieszczelności mogą powodować zasysanie dodatkowego powietrza, co prowadzi do ubogiej mieszanki.
  • Sondy Lambda: Nieprawidłowe wskazania sond lambda mogą wpływać na skład mieszanki.
  • Wtryskiwacze: Zanieczyszczone lub uszkodzone wtryskiwacze mogą nieprawidłowo dawkować paliwo.
  • Czujnik Temperatury: Uszkodzony czujnik temperatury może powodować błędne odczyty i zły skład mieszanki.

Pali 7-8 l chyba bliżej 8 l.

Może to dziwactwo z mojej strony ale zapisuję zużycie benzyny przy każdym tankowaniu. Średnia wieloletnia /zima, lato, miasto, trasa/ wynosi u mnie obecnie 6,65 l/100km.

Silnik normalnie pracuje tylko za dużo pali benzyny i gazu.

Może, nieszczelność nie jest duża bo adaptacja/korekta.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Zła stechiometria na benzynie i gazie.... Chyba że podsysa benke jak jedziesz na gazie i odwrotnie może coś tam popatrzeć.

Mam problem z swoją Skoda Fabia 1.4 MPI 50KW z 2002 r . Problem jest taki że skoda ma duże spalanie jak na taki silnik ok 10/11 lit /100km dodatkowo dławi się przy ruszaniu i ostatnio byłem nią w górach to pod górki musiałem na trasie redukować do 3lub 2 biegu bo nie miała siły ciągnąć.

W mojej Fabii od pewnego czasu znacznie wzrosło zużycie paliwa. Zaznaczam, że mam założoną instalację gazową, która działa bez problemów - spalanie w normie, wszystko jest w porządku.

Diagnostyka i Rozwiązywanie Problemów

W przypadku problemów z nadmiernym zużyciem paliwa i błędami związanymi z mieszanką paliwową, warto przeprowadzić diagnostykę, która może obejmować:

  • Odczyt błędów za pomocą VCDS lub innego skanera diagnostycznego.
  • Sprawdzenie korekt krótko- i długoterminowych.
  • Kontrolę przepływomierza.
  • Sprawdzenie szczelności dolotu.
  • Ocenę stanu sond lambda.
  • Czyszczenie lub wymianę przepustnicy.

Te logi jak zrobić z tych grupy 032 i 033 ? Najlepiej ze wszystkiego co się da a nie tylko sondy lambda. Odłączasz aku.

Jeżeli izolatory są czarne i mokre to moim zdaniem coś z zapłonem jest nie tak. Może coś z cewkami, przewodami do świec. Jeżeli izolatory są tylko czarne to mieszanka za bogata.

Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda?

Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek? Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy.

Tabela: Potencjalne przyczyny problemów z silnikiem i możliwe rozwiązania

Problem Możliwe Przyczyny Potencjalne Rozwiązania
Nadmierne zużycie paliwa Nieszczelności w dolocie, uszkodzony przepływomierz, złe wskazania sond lambda Sprawdzenie i uszczelnienie dolotu, wymiana przepływomierza, wymiana sond lambda
Dławienie się silnika Zabrudzona przepustnica, problemy z zapłonem Czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie i wymiana cewek zapłonowych, wymiana świec
Brak mocy Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, uszkodzony katalizator Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, wymiana katalizatora

tags: #filtr #powietrza #skoda #fabia #1.2 #6y

Popularne posty: