Wymiana Filtra Powietrza w Skoda Fabia 1.2 6Y (2006) i Rozwiązywanie Problemów z Nadmiernym Zużyciem Paliwa
- Szczegóły
Wymiana filtra powietrza w Skodzie Fabii jest czynnością, którą można wykonać samodzielnie. Regularna wymiana filtra powietrza jest ważna dla prawidłowej pracy silnika i jego żywotności.
Wymiana filtra przeciwpyłkowego w Skodzie Fabii
Filtr przeciwpyłkowy w Skodzie Fabii znajduje się w kabinie, z prawej strony, pod deską rozdzielczą, nad nogami pasażera.
Aby go wymienić, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz prawe przednie drzwi i odsuń fotel pasażera maksymalnie do tyłu.
- Zlokalizuj pokrywę filtra - znajdują się na niej dwa prostokątne elementy mocujące do układu wentylacji.
- Wysuń filtr wraz z ramką w kierunku na dół/do podłogi.
- Zwróć uwagę na oznaczenie kierunku przepływu powietrza na nowym filtrze oraz na ramce filtra. Kierunek powietrza na obu elementach musi się zgadzać.
- Wsuń filtr w ramce w układ wentylacji w kierunku pionowo do góry.
- Włóż pokrywę filtra także w kierunku do góry i dociskamy ją.
- Przesuń ruchome elementy mocujące na pokrywie na zewnątrz, tak, aby wsunęły się w mocowania w obudowie układu wentylacji.
Jak zdjąć filtr powietrza w Skoda Fabia 1.2?
Wiązka elektryczna, o którą pytasz, znajduje się pod akumulatorem i najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę. Co do samej wiązki to oczywiście, że można wymienić, tylko trochę cierpliwości.
Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Dla potomnych: Obudowa filtra powietrza obluzowała się podczas wymiany płynu hamulcowego i obijała się na wyżej wymienionych obrotach silnika o metalowe pudełko od sterownika w miejscu podszybia.
Zdejmij rurę z filtra powietrza, odpal i zatkaj ręka. Jeśli zgaśnie to powinien dolot być szczelny.
Wyciąg akumulator i filtr powietrza łącznie z obudowami po prawej stronie stojąc przodem do silnika, masz korytko w którym są przewody w wężu peszla.
Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową i akumulator razem z obudową.
Problem z Nadmiernym Zużyciem Paliwa i Błędem Ubogiej Mieszanki
Użytkownik Skody Fabii 1.2 12V z 2004 roku zgłasza problem z nadmiernym zużyciem paliwa oraz błędem zbyt ubogiej mieszanki. Po wymianie sondy lambda nr 1 problem nie ustąpił, co skłoniło go do rozważenia wymiany sondy nr 2 oraz sprawdzenia nieszczelności w dolocie.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
W dyskusji poruszono kwestie związane z przepływomierzem, czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym oraz metodami diagnostycznymi, takimi jak odczyty VCDS i testy na wolnych obrotach. Użytkownicy sugerowali sprawdzenie korekt krótkoterminowych i długoterminowych, a także wymianę uszczelek kolektora ssącego.
Potencjalne Przyczyny Nadmiernego Zużycia Paliwa
- Przepływomierz: Uszkodzony przepływomierz może powodować zły skład mieszanki.
- Nieszczelności w dolocie: Nieszczelności mogą powodować zasysanie dodatkowego powietrza, co prowadzi do ubogiej mieszanki.
- Sondy Lambda: Nieprawidłowe wskazania sond lambda mogą wpływać na skład mieszanki.
- Wtryskiwacze: Zanieczyszczone lub uszkodzone wtryskiwacze mogą nieprawidłowo dawkować paliwo.
- Czujnik Temperatury: Uszkodzony czujnik temperatury może powodować błędne odczyty i zły skład mieszanki.
Pali 7-8 l chyba bliżej 8 l.
Może to dziwactwo z mojej strony ale zapisuję zużycie benzyny przy każdym tankowaniu. Średnia wieloletnia /zima, lato, miasto, trasa/ wynosi u mnie obecnie 6,65 l/100km.
Silnik normalnie pracuje tylko za dużo pali benzyny i gazu.
Może, nieszczelność nie jest duża bo adaptacja/korekta.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
Zła stechiometria na benzynie i gazie.... Chyba że podsysa benke jak jedziesz na gazie i odwrotnie może coś tam popatrzeć.
Mam problem z swoją Skoda Fabia 1.4 MPI 50KW z 2002 r . Problem jest taki że skoda ma duże spalanie jak na taki silnik ok 10/11 lit /100km dodatkowo dławi się przy ruszaniu i ostatnio byłem nią w górach to pod górki musiałem na trasie redukować do 3lub 2 biegu bo nie miała siły ciągnąć.
W mojej Fabii od pewnego czasu znacznie wzrosło zużycie paliwa. Zaznaczam, że mam założoną instalację gazową, która działa bez problemów - spalanie w normie, wszystko jest w porządku.
Diagnostyka i Rozwiązywanie Problemów
W przypadku problemów z nadmiernym zużyciem paliwa i błędami związanymi z mieszanką paliwową, warto przeprowadzić diagnostykę, która może obejmować:
- Odczyt błędów za pomocą VCDS lub innego skanera diagnostycznego.
- Sprawdzenie korekt krótko- i długoterminowych.
- Kontrolę przepływomierza.
- Sprawdzenie szczelności dolotu.
- Ocenę stanu sond lambda.
- Czyszczenie lub wymianę przepustnicy.
Te logi jak zrobić z tych grupy 032 i 033 ? Najlepiej ze wszystkiego co się da a nie tylko sondy lambda. Odłączasz aku.
Jeżeli izolatory są czarne i mokre to moim zdaniem coś z zapłonem jest nie tak. Może coś z cewkami, przewodami do świec. Jeżeli izolatory są tylko czarne to mieszanka za bogata.
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda?
Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek? Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy.
Tabela: Potencjalne przyczyny problemów z silnikiem i możliwe rozwiązania
| Problem | Możliwe Przyczyny | Potencjalne Rozwiązania |
|---|---|---|
| Nadmierne zużycie paliwa | Nieszczelności w dolocie, uszkodzony przepływomierz, złe wskazania sond lambda | Sprawdzenie i uszczelnienie dolotu, wymiana przepływomierza, wymiana sond lambda |
| Dławienie się silnika | Zabrudzona przepustnica, problemy z zapłonem | Czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie i wymiana cewek zapłonowych, wymiana świec |
| Brak mocy | Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, uszkodzony katalizator | Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, wymiana katalizatora |
tags: #filtr #powietrza #skoda #fabia #1.2 #6y

