Filtry Powietrza SCT: Opinie i Testy
- Szczegóły
Wybór odpowiedniego filtra powietrza do samochodu to ważna decyzja wpływająca na jego wydajność i żywotność. Na rynku dostępnych jest wiele marek i modeli, a jednym z popularnych wyborów są filtry firmy SCT. W tym artykule przyjrzymy się opiniom i testom filtrów powietrza SCT, porównując je z innymi markami, takimi jak Knecht, Mann i Filtron.
Jakość Wykonania i Materiały
Użebrowanie filtru to jedna z widocznych różnic dla użytkownika. Wiadomo, że chodzi o przepuszczalność powietrza i stopień jego oczyszczenia, ale tego raczej w domowym zaciszu nikt nie sprawdzi.
Wszystkie filtry przechodzą testy funkcjonalności i jakościowe. Ilość powierzchni filtrującej nie jest najważniejszym parametrem filtra!
Porównując różne filtry powietrza, można zauważyć różnice w grubości i strukturze materiału. Na przykład, filtry Hengst charakteryzują się bardziej puszystą strukturą w porównaniu do filtrów Mann i Mahle.
Filtry OEM vs. Aftermarket
Części robione dla producenta auta muszą spełnić bardziej rygorystyczne normy i mają lepsze parametry, niż te aftermarketowe. To, że coś wygląda podobnie nie oznacza, że to jest to samo. Przykladowo zakupilem zamiennik rury paliwowej, ktora byla zaledwie cieniem oryginalu.
Przeczytaj także: Forum dyskusyjne: Filtry Simota
Tarcze np. musza spelniac odpowiednia porowatosc a te gorsze gdzie laduja? No przeciez nie ida do przetopu tylko ida jako aftermarket, gdzie normy sa lagodniejsze.
Jeżeli części aftermarketowe są identyczne to, czemu wytrzymują mniej? No chyba wiekszosc przejechala znacznie wiecej km na np. oryginalnych tarczach i klockach (choc moze w przypadku M6 jest odwrotnie, ale to specyficzny przypadek).
Przy tak daleko posuniętej optymalizacji kosztów, gdzie walczy się o każdego centa żaden producent nie pozwoli sobie na zbędne koszty. Po co producent auta miałby zamawiać cięższy (czyt. droższy) podzespół i płacić za to więcej dostawcy skoro mógłby przy tej samej cenie dla klienta końcowego więcej zarobić?
Dejwid napisał: "Szczerze powiem od siebie, a pracuję w firmie motoryzacyjnej w dziale jakości, produkujemy części do samochodów na pierwszy montaż, a także utrzymujemy możliwość wyprodukowania takiej samej części przez 10 lat po zakończeniu produkcji danego modelu i uwierzcie mi te części które produkujemy jako aftermarketowe niczym nie odbiegają od tych które montowane były w czasie seryjnej produkcji."
Limo: "W niczym nie odbiegają, czyli są identyczne. Mam dostęp do dokumentacji zarówno projektowej jak i instrukcji montażu i kompletnego składu takiej części. W moim laboratorium sprawdzamy kompletność, zgodność z rysunkiem, testujemy funkcjonalność i wszystkie parametry."
Przeczytaj także: Doświadczenia z Filtrów Powietrza
Opinie Użytkowników
Czy ktoś używał filtrów firmy SCT? Jakies opinie? Czy wogole coinnego warto?
Kiedyś tylko Knecht Mahle, ostatnio Mann no i na przeglądach oryginalne bo to i tak jest Knecht/Mahle. Omijam szerokim łukiem Filtrona, nawet jak jest wykupiony przez wiodącą markę bo to i tak niczego nie zmienia. Filtron ma kiepskie właściwości filtrujące, przy konkurencji wypada naprawdę słabo. Filtra w filtrze jest najmniej w Filtronie.
Mnie Filtron olejowy kiedyś się rozerwał, straciłem cały olej z silnika. Powietrza kiedyś się normalnie przerwał po kilku tyś km.
Zaufany mechanik, specjalista, kolega, fan motoryzacji, inżynier sąsiad i przyjaciel, odradzi Filtrona.
Testy i Porównania
Wybierałem spośród markowych, odpuściłem tanie, no-name, i jawnie chińskie. Tak też na mój stół trafiły trzy filtry: Knecht (Mahle) LX 4143, Mann C27019, Hengst E1117L. Nie kupowałem oryginalnego OEM Mazdy, ale wkładałem go ostatnio i pamietam jak wyglądał.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Wszystkie 3 filtry po rozpakowaniu są Made in China. Wszystkie 3 filtry trzymają idealnie wymiary i w obudowie przylegają ściśle, tak jak trzeba. Jeśli chodzi o jakość wykonania - w żadnym nie widać niedoróbek, odstającego materiału czy wyłażącego kleju.
Różnice natomiast są widoczne jeśli chodzi o materiał, a szczególnie jego grubość i strukturę. Mann i Mahle są w tym zakresie porównywalne - materiał gruby, gładki, ale pod palcem wyczuwalnie cieńszy niż Hengst i oryginalny OEM Mazdy. Poza tym Hengst jest zdecydowanie bardziej puszysty i włochaty. Taki też był nowy, nieużywany OEM-owy Mazdy wkładany przeze mnie poprzednim razem.
W tym teście: Hengst ze swą puszystą strukturą przepuszcza wyczuwalnie mniej powietrza, wydaje się, że jest ono bardziej zatrzymywane przez materiał. Knecht i Mann - porównywalne, identyczne.
Knecht/Mahle i Mann w zasadzie są identyczne, nawet mają znaczniki w tych samych miejscach gumowej konstrukcji wiec istnieje spore prawdopodobieństwo, że to jedna i ta sama seria. Hengst widocznie grubszy materiał, bardziej chłonny, zapewne lepiej filtrujący, ale również przepuszczajacy mniej powietrza, co wydaje mi się nie jest wcale lepsze dla silnika, wszak im więcej powietrza w silniku tym teoretycznie większa moc. Hengst według mnie najbardziej zbliżony do OEM Mazda.
Ceny: Knecht/Mahle- 62zł, Mann - 37zł, Hengst - 46zł, Mazda OEM - 98zł. Ja w tych okolicznościach, wybieram Mann.
Problemy z Filtrami
A ja mam problem z normalnym filtrem (standardowy) ... niby znów prosta sprawa ... kupiłem filtr Atlas'a - dostępny w wielu miejscach (kupiłem z Alledrogo.pl) ... Generalnie problem tkwi w zbyt wysokim brzegu gumowej ramki spinającej całość. Szlag mnie trafił, bo wiele firm oferuje te Atlasy do Mustangów 2005+ ... nie da się jednak ich wcisnąć (grzbiet jest 2-3mm wyższy niż ten który obecnie używa Stang).
Jak dali mi Wix ( droższy niż tamten ) to było już OK. No i pewnie dlatego sa problemy z obrotami...
Podsumowanie
Podsumowując: zachęcam, aby nie robić słomianych oszczędności i zachować zdrowy balans o którym tu napisano. Tu wydasz na cudowny prawdziwie i jedynie syntetyczny olej Panoramixa sprowadzany z Indonezji w puszkach po oleju kokosowym dwie stówy a tam zaoszczędzisz na filtrze oleju dwie dyszki.
tags: #filtr #powietrza #sct #opinie #testy

