Filtr Powietrza w Peugeot Partner: Częstotliwość Wymiany i Znaczenie
- Szczegóły
Zadaniem filtrów kabinowych powietrza jest usuwanie wszelkich zanieczyszczeń, zapewniając czyste i zdrowe powietrze wewnątrz pojazdu. Oprócz tego, konkretne modele filtrów kabinowych chronią też pasażerów przed pyłkami, mogącymi wywoływać reakcje alergiczne.
Za sprawą tej części, podróżowanie w aucie jest bezpieczne właśnie dla alergików. To dlatego, że filtr kabinowy powietrza odseparowuje również wszelkie gazy z powietrza, które próbują przedostać się do wnętrza auta. Komponent sprawdzi się również w przypadku kierowców, którzy nie mają problemów z pyłkami.
Jeszcze nie tak dawno nie wszystkie pojazdy były wyposażone w filtr pyłkowy. Dopiero wprowadzenie klimatyzacji do pojazdów tańszych, z niższej klasy spowodowało, że coraz częściej montowano również filtr pyłkowy. Był zainstalowany razem z klimatyzacją lub osobno w systemie wentylacji pojazdu. Działanie komponentu nie polegało już na zasysaniu powietrza z zewnątrz.
Po latach używania, system recyrkulacji powietrza okazał się wyjątkowo praktyczny w sytuacjach, w których należy utrzymać szkodliwe substancje z dala od wnętrza pojazdu, co może mieć miejsce w wyjątkowych sytuacjach.
Objawy zużytego filtra kabinowego powietrza
Po czym można poznać zapchany filtr kabinowy? Objawy, które pojawiają się najczęściej, dotyczą nieprzyjemnego zapachu stęchlizny. Może również zacząć pojawiać się para na szybach. Nie należy bagatelizować tego zjawiska, na przykład odkładając wymianę filtra, kupując odświeżacze powietrza, czy pochłaniacze wilgoci.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Są też inne objawy zużytego filtra kabinowego, które są odczuwalne bezpośrednio przez kierowcę i pasażerów. Brudny filtr kabinowy skutkuje tym, że osoby znajdujące się w środku mają wzmożony katar sienny i pojawia się podrażnienie oczu (szczególnie alergicy). Jest to oznaka tego, że warstwy filtrujące nie są w stanie już odseparowywać pyłków roślin.
Jak często wymieniać filtr kabinowy?
Warto wiedzieć, że filtr pyłkowy jest częścią zużywalną i należy ją wymieniać w regularnych odstępach czasu. W takim razie, jak często wymieniać filtr kabinowy? To, kiedy wymienić filtr kabinowy powietrza, zależy od przebytych kilometrów.
Zakłada się, że najlepszym rozwiązaniem jest zastąpienie starego komponentu nowym co 20 - 25 tys. Część kierowców decyduje się na wymianę filtra kabinowego co roku, bez względu na liczbę przejechanych kilometrów. Oprócz przebiegu pojazdu z zamontowanym filtrem, kierowca powinien zwrócić uwagę również na inne rzeczy.
Informacje na temat tego, co ile wymieniamy filtr powietrza, znajdują się w instrukcji pojazdu. Można tam znaleźć wiadomości dotyczące zaleceń przy konkretnym modelu auta.
Filtr Powietrza Peugeot 2008
Zadbaj o wydłużenie żywotności jednostki napędowej - wybierz filtr powietrza Peugeot 2008 i regularnie go wymieniaj. Peugeot 2008 to samochód, który plasuje się w kategorii małego miejskiego crossovera. Na rynku pojawił się w roku 2013 i od tamtej pory cieszy się dość dużą popularnością. Co ciekawe jest to najmniejszy model w tym segmencie rynkowym w gamie tego właśnie producenta.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Jeśli jesteś posiadaczem tego modelu i szukasz części eksploatacyjnych do układu dolotowego, to jesteś we właściwym momencie. W ofercie sklepu znajdziesz filtr powietrza Peugeot 2008. Wśród naszych propozycji, dostępne są marki AutoMega, Fast, Fiaam, Finwhale, Lucas filters, Mando czy też Mann-Filter.
Jeśli nie jesteś pewien, które rozwiązanie dla Ciebie będzie najlepsze, skontaktuj się z naszym pracownikiem. Z chęcią odpowie na Twoje pytania. Jak często powinna odbywać się wymiana filtra powietrza Peugeot 2008? Najlepszym rozwiązaniem jest zadbanie o to, aby było to regularnie. A jeśli chodzi o częstotliwość to raz w roku.
Wymiana filtra powietrza Peugeot 2008 może też odbywać się po przejechaniu 10-20 tys. kilometrów. Poświęć trochę czasu i sprawdzaj co jakiś czas stan tego elementu.
Filtry powietrza - rodzaje
Często myśląc o filtrach powietrza, kierowcom do głowy przychodzą dwa rodzaje filtrów:
- Filtr suchy: Powietrze przechodzi przez materiał filtrujący, który może być wykonany z bawełny, poliestru, czy celulozy. Są to tkaniny, które mają odpowiednia przepustowość i odporność na działania wilgoci.
- Filtr mokry: Tutaj za filtrowanie odpowiada także specjalny olej. Jednak obecnie w samochodach standardowo stosuje się filtry suche. Te mokre były używane w przeszłości. Trzeba dodać jeszcze, że filtry mokre spotykane są w autach sportowych i usportowionych. Bywają też stosowane jako element tuningu, zwiększający wydajność jednostki napędowej.
Filtr powietrza stożkowy - co to takiego?
Jest to typ budowy filtra, który zapewnia większy dopływ powietrza od takiego o standardowej konstrukcji. Ten rodzaj sprawdza się szczególnie w tych samochodach, w których ważne są wysokie osiągi. Zależą one nie tylko od konstrukcji silnika, ale też tego, ile powietrza się do niego dostanie. Dlatego tego rodzaju filtry są często stosowane w samochodach sportowych.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
Do tego typu jednostki filtrującej powinno trafiać zimne powietrze, dlatego nie zawsze możliwa jest zmiana zwykłego filtra na stożkowy bez dodatkowych modyfikacji. Dodatkowo, jeśli poruszasz się często po drogach polnych, placach budowy czy innych miejscach o wysokim zapyleniu nie jest zalecane używanie tego rodzaju filtra.
FAQ, czyli pytania i odpowiedzi
Czym są filtry powietrza?
Filtry powietrza to bardzo ważne części układu dolotowego w silniku spalinowym. Składają się z solidnej obudowy, a wewnątrz znajduje się specjalny wkład. Może być on wykonany z różnych materiałów. Wyróżnia się filtry papierowe, bawełniane i siatkowe. Trzeba je regularnie wymieniać, najlepiej co 20 tysięcy kilometrów, ale nie rzadziej niż raz do roku. Najczęściej robi się to przy przeglądzie albo serwisie auta. Najlepiej sprawdzić częstotliwość wymiany filtrów w książce serwisowej.
Jaka jest zasada działania filtrów powietrza?
Filtry pełnią bardzo ważną funkcję w układzie doprowadzającym powietrze do silnika. Ich zadaniem jest zatrzymywanie zanieczyszczeń, które mogą prowadzić do dalszego uszkodzenia silnika. Wśród nich są m.in. oleje, sadza, kurz, a także drobinki piasku. Filtr powietrza nie doprowadza do przejścia zanieczyszczeń do górnej warstwy dolotu. Jeśli auto jest użytkowane bardzo często w warunkach terenowych, lepiej wymieniać filtry powietrza znacznie częściej niż raz do roku.
Zapchany wkład może powodować problem z dynamiczną jazdą, większe spalanie paliwa, a nawet brzydkie zapachy i liczne usterki związane z silnikiem.
Gdzie znajdują się filtry powietrza w samochodzie?
Filtr powietrza mieści się w komorze silnika, czyli pod maską. Widoczny jest z daleka, ponieważ jest usytuowany w skrzynce, dlatego łatwo go zlokalizować. W niektórych modelach można go znaleźć się za pokrywą silnika, ale dalej jest do niego dość prosty dostęp. Skrzynka mocowana jest na śruby lub haczyki sprężynowe. Aby wymienić całą obudowę, trzeba je zdemontować.
tags: #filtr #powietrza #Peugeot #Partner #wymiana #częstotliwości

