Filtr Powietrza w Peugeot Jet Force 50 C-Tech: Wymiana i Znaczenie
- Szczegóły
Aby motocykl zachował swoją sprawność i zapewniał maksymalnie bezpieczną jazdę, trzeba o niego dbać. Ważne są regularne serwisy i przeglądy, jak i wymiana części eksploatacyjnych, które w naturalny sposób ulegają zużyciu. Wśród nich są filtry powietrza znajdujące się nie tylko w motocyklach, ale i innych pojazdach, jak samochód osobowy czy ciężarowy.
Rola Filtra Powietrza w Motocyklu
Jak sama nazwa wskazuje, ich zadanie to filtrowanie, a dokładnie usuwanie zanieczyszczeń, które w przeciwnym razie mogłyby przedostać się do silnika. Motocyklowe filtry powietrza pełni kilka funkcji, ale najważniejszą już znasz - zatrzymują zanieczyszczenia, które wraz z zassanym powietrzem mogłyby przedostać się do silnika. Skutkowałoby to zaburzeniem jego pracy, a to z kolei przełożyłoby się na sprawność całego pojazdu - silnik to w końcu serce każdego jednośladu czy też samochodu.
Silnik twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Dzięki czystemu powietrzu twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra. Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika.
Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?
Wszystko to sprawia, że należy regularnie kontrolować stan filtrów powietrza, aby uniknąć ewentualnych problemów z pracą silnika. Filtry powietrza należy sprawdzać za każdym razem przy okazji regularnych przeglądów. Zebrane na filtrze zabrudzenia w dużej ilości to sygnał, że trzeba go natychmiast wymienić i zadbać w przyszłości o to, aby wymieniać go częściej. Niektórzy kierowcy decydują się to robić podczas każdego przeglądu. Taka regularność pozwala uniknąć ewentualnych problemów z silnikiem, a także dodatkowych wizyt w warsztacie. Zaniedbanie tej czynności może Cię kosztować poważną awarię jednostki napędowej.
Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla. Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Rodzaje Filtrów Powietrza
Wyróżnić możemy kilka rodzajów filtrów powietrza. Pierwszy to filtr gąbkowy, który cechuje się bardzo dobrą przepuszczalnością powietrza. Wadą gorszej jakości filtrów gąbkowym jest jednak zdolność do przepuszczania kurzu. Wartym uwagi producentem jest w tym przypadku Filtron. Alternatywą jest papierowy filtr powietrza, który cechuje się lepszą ochroną przed przenikaniem pyłu. Jeśli chodzi o sportowe motocykle, to bardzo często montuje się w nich stożkowy filtr powietrza. Jego największą zaletą jest bardzo duża przepustowość.
Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki. Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra. Droższe filtry mogą być nawet lepsze, te tańsze dać nieco gorsze rezultaty za dużo niższą cenę. Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.
Samodzielna Wymiana Filtra Powietrza
Możesz samodzielnie wymienić filtr powietrza lub zdecydować się na fachową pomoc w warsztacie. W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia. W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.
Czyszczenie Filtra Powietrza
Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur.
Filtr Powietrza do Peugeot Jet Force 50 C-Tech
Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Peugeot Jet Force 50 wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra. Peugeot Jet Force 50 możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika. Wybór ułatwi ci tu nasza wyszukiwarka dopasowań, która wybierze filtry powietrza przygotowane pod ten model. Pamiętaj, że Peugeot Jet Force 50 oferowano przez kilka lat, a każdy rocznik mógł nieco różnić się pod kątem elementów, w tym filtra powietrza.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Zamiennik oryginalnego filtra w lepszej cenie - prosto od Eco. Do modeli Jetforce oraz Ludix z kompresorem oraz bez kompresora. W przypadku modeli bez kompresora wymagane jest zaślepienie cienkiego króćca filtra powietrza - widoczny na zdjęciu numer 2. Filtr w przeciwieństwie do oryginalnego jest rozbieralny.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #peugeot #jet #force #50

