Wymiana Filtra Powietrza Kabinowego w Seicento 900
- Szczegóły
W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi eksploatacji Seicento 900, poniżej zebrano informacje na temat wymiany filtra powietrza kabinowego oraz innych aspektów związanych z tym modelem.
Filtr Kabinowy w Seicento
W Seicento nie ma filtra kabinowego. Jest to częste pytanie, ponieważ wielu użytkowników szuka go, chcąc poprawić jakość powietrza wewnątrz pojazdu.
Inne Aspekty Eksploatacji Seicento 900
Poniżej znajdują się odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące Seicento 900, które mogą być pomocne przy jego eksploatacji i konserwacji.
Układ Paliwowy
- Gdzie znajduje się filtr paliwa w moim SC? - Nie posiadasz jako-takiego filtra paliwa. Jego funkcję pełni siateczka znajdująca się przy pompie paliwowej- do której dostęp będziesz miał pod metalowym dekielkiem, pod tylną kanapą.
Układ Chłodzenia
- Większość Seicento pozbawiono wskaźnika temperatury, ale czasem czuć bardzo wyraźnie, że mimo kilometrów, autko nie dmucha ciepłym powietrzem. Zazwyczaj świadczy to o zepsutym termostacie układu chłodzenia.
- W takim przypadku oznacza, to, że masz w głowice wkręcony czujnik temperatury przeznaczony na wskazówkę, a nie kontrolkę. Musisz kupić czujnik temperatury z czarną kostką, nie różową.
Problemy z Uruchomieniem Silnika
- Samochód na zimnym ma problemy z odpaleniem, prycha, gaśnie.
- Winnym tego typu usterce może być czujnik położenia wału korbowego, lub przewód doń prowadzący. Można również sprawdzić czy prawidłowo zamontowany czujnik jest sprawny: czynimy to mierząc oporność między stykami czujnika za pomocą multimetru- pomiędzy "+" a "-" powinno być około 580-780 omów.
Wentylator Chłodnicy
- Przede wszystkim sprawdź (na wyłączonym silniku!) czy wentylator obraca się swobodnie, czy z oporem. Jeśli z oporem to oznacza, że silniczek się zatarł i należy wiatrak wymienić na nowy. Jeśli wiatrak nie ma oporów i obraca się luźno, również warto sprawdzić powyższy bezpiecznik, jeśli jest cały- wyjmujemy wtyczkę z termokontaktu, znajdującego się w chłodnicy, po prawej stronie- stojąc z przodu, zwróconym ku komorze silnika, i zwieram styki kostki.
Inne Częste Problemy
- Hałasuje mi skrzynia odpuszczonym sprzęgle. NIE JEST to łożysko oporowe, tylko łożyska w skrzyni. Można to nieco przyciszyć, zalewając gęstszym olejem, ale do końca się hałasów nie pozbędziesz.
- Licznik na linkę: Prawdopodobnie kończy się linka licznika, ewentualnie przed kupnem i wymianą, można sprawdzić czy nie jest gdzieś "po drodze" zagięta.
- Winnym tego typu usterce jest ogranicznik drzwi, a konkretnie jego sworzeń.
- Zjawisko bardzo popularne zimą, zwłaszcza gdy autkiem jeździmy niewielkie dystanse, spowodowane jest to zbierającą się w oleju wilgocią.
Różnice między Seicento a Sporting
Rozróżniamy 2 sportingi spi/mpi oraz sportingi doposażone w pakiet ABARTHA lub limitowanego SCHUMACHERA spi, 1000szt lub 200szt. lub 100szt. były tylko i wyłącznie czerwone, (mpi ok 5000szt.) tylko wizualne elementy bo mechanicznie inna była wyłącznie jeszcze krótsza skrzynia niż w zwykłym sportingu. Wszystkie sportingi z Niemiec miały 2 poduszki powietrzne natomiast Polskie w 99.9% jedną za to Niemiecki zazwyczaj nie miały zagłówków na tylnej kanapie. Charakteryzował się obniżonym zawieszeniem o -20mm, alufelgami 13", sportowymi zderzakami przód tył oraz halogenami. emblemat sporting na klapie, listewka zderzaka przedniego i tylnego (niebieska/pomarańczowa), pomarańczowe krótkie kierunkowskazy. Wnętrze to anatomicznie profilowane fotele z niebiesko-czarną kratę lub czerwono-czarną, skórzana kierownica + gałka z czarną nicią, karbonowy panel centralny, białe zegary + obrotomierz z bursztynowym podświetleniem, el.
Schumacher spi wyłącznie czerwone oraz dostępne wyłącznie w Niemczech w podstawowym pakiecie sportingowym rozbudowane o karbonowe listwy wraz z numerem na słupkach drzwi + listwy drzwi, centralny napis MS schumacher na klapie, w środku haftowane zagłówki z logiem, aluminiowa ramka biegów + ręczny, klimatyzacja, abs, wspomaganie w wersji 1000szt. w wersji 200szt. Charakteryzował się obniżonym zawieszeniem o -20mm, alufelgami 13", sportowymi zderzakami przód tył oraz halogenami (duże wloty tzw. szumek). emblemat sporting na klapie, gumowe listewki sporting, długie białe kierunkowskazy. Wnętrze to anatomicznie profilowane fotele szaro-grafitowe, skórzana kierownica + gałka z czarną nicią, jasny panel centralny, czarne zegary + obrotomierz, el. Schumacher mpi 5000szt.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Dodatkowe Porady
- Warto wpuścić do pancerza jakiegoś smarowidła. Jeśli nie minie warto również nasmarować tulejkę pedału sprzęgła.
- Nie, nic nie jest popsute - Seicento nie ma takiej opcji jak automatyczne wycieranie przedniej szyby po uruchomieniu spryskiwaczy.
- Na podniesionym aucie, na wbitym "luzie" kręci się koło, czy to normalne?
- Dwu biegowy : w kostce przy silniczku zielony oraz brązowy kabel. Trzy biegowy: w kostce przy silniczku zielony, brązowy oraz czerwony kabel .
- przykręcony jest na metalowym ramieniu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #kabinowy #seicento #900 #wymiana

