Wymiana filtra powietrza w Jeep Compass 2.4
- Szczegóły
Podstawowym zadaniem filtra jest oczyszczanie stosunkowo dużych ilości powietrza tłoczonego do wnętrza pojazdu. Filtr zatrzymuje większość pyłków roślin, zarodników grzybów, kurzu, dymu, cząstek asfaltu, drobin gumy pochodzącej ze ścieranych opon, kwarcu i innych zanieczyszczeń unoszących się w powietrzu atmosferycznym zgromadzonym nad jezdnią.
Podczas filtrowania dużych ilości zanieczyszczonego powietrza, filtr sukcesywnie się zapycha, chłonąc coraz więcej zanieczyszczeń w przestrzenie znajdujące się między porami włókniny. Wolne przestrzenie filtrujące przepuszczają coraz mniej powietrza, z czasem ulegają całkowitemu zapchaniu. Brud może też powodować nadmierne parowanie przedniej szyb, a także słabszą pracę dmuchawy.
Niesprawny, niewymieniany filtr przeciwpyłkowy powoduje zmniejszenie wydajności nadmuchu! Są również powodem bardzo nieprzyjemnych zapachów gdyż są siedliskiem grzybów i bakterii powodujących choroby dróg oddechowych, zawilgocony powoduje parowanie szyb. Pamiętaj by wymieniać dwa razy w roku filtr kabinowy.
Filtr przeciwpyłkowy / kabinowy do samochodu Jeep Compass 2007-2017 wszystkie wersje silnikowe:
- Stock Code 5058381AA ; 5058693AA ; 5058381AA ; 5058693AA ; 52482031 ; 8031900137
- Manufacturer JPN
- Długość: 217 mm
- Szerokość: 194 mm
- Wysokość: 25 mm
Pamiętaj, że przy module UniAir/MultiAir jest dodatkowy filtr siatkowy w śrubie zaraz obok koła pasowego walka rozrządu. Powinno go się wymieniać co 50-70tyś.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Diagnostyka i adaptacja
Jak masz bramkę SGW to diagnostyka pozostaje tylko z narzędzie Witech2. Możesz zastosować taki moduł typu bypass dzięki któremu omijasz to zabezpieczenie.
Do diagnostyki może być użyty komputer z MES i odpowiednie interfejsy lub inne kompatybilne interfejsy z FCA, a dla samochodów wyprodukowanych po 31 stycznia 2018 roku potrzebny będzie również bypass bramki SGW.
W Alfie Giulia bramka SGW powinna znajdować się obok kolumny kierowniczej.
W nowszej wersji softu ustawia się flagę wymiany oleju, która następnie przekłada się na adaptację modułu. Tak czy siak adaptację/flagę trzeba ustawić.
Procedura powinna wyglądać tak że podpinasz się pod komputer i w ECU ustawiasz flagę "Wymiana oleju" (niezależne od skasowania kontrolki serwisu). Dalej robisz adaptację modułu UniAir/MultiAir (zależy od rocznika). Na początku w pierwszych latach produkcji trzeba było to robić.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Natomiast w nowszych modelach i aktualnych nie ma opcji adaptacji w AlfaOBD i MultiEcuScan bo tam jest tylko flaga wymiany.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #jeep #compass #2.4 #wymiana

