Silnik Briggs & Stratton Intek 4155: Specyfikacja, Zalety i Zastosowania

Silnik to najważniejszy podzespół, który należy brać pod uwagę podczas zakupu kosiarki pchanej. Jest tak dlatego, że łatwość uruchamiania, trwałość oraz moc mają bezpośredni wpływ na wydajność kosiarki. Prowadząc życie wypełnione obowiązkami, polegasz na silniku, który będzie uruchamiał się, gdy będzie potrzebny i zapewni osiągi wymagane do wykonania potrzebnych zadań.

Właśnie dlatego 9 na 10 głównych marek kosiarek pchanych wybiera silniki firmy Briggs & Stratton i stosuje je w swoich urządzeniach. Oferujemy kompletną gamę silników charakteryzujących się łatwym uruchamianiem i mocą pozwalającą ciąć wysoką, grubą trawę.

Silnik Briggs&Stratton Intek 15,5 HP - Seria 4155

Silnik B&S Intek 4155 to wysokiej jakości silnik spalinowy, charakteryzujący się wysoką mocą i niezawodnością. Ten czterosuwowy silnik o pojemności 500 cm³ został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnej wydajności w różnych zastosowaniach.

Główne Zalety Silnika B&S INTEK 4155

  • Wysoka moc: Charakteryzuje się wysoką mocą. Dzięki temu jest on w stanie napędzać różnego rodzaju maszyny i urządzenia.
  • Niski poziom hałasu: Jest cichy w porównaniu do innych silników spalinowych o podobnej mocy. Jest to ważne, zwłaszcza w przypadku użytkowania w miejscach, gdzie wymagana jest cisza.
  • Niskie zużycie paliwa: Zużywa stosunkowo niewiele paliwa, co przekłada się na niższe koszty użytkowania.
  • Łatwość obsługi: Jest łatwy w obsłudze i wymaga niewielkiego nakładu pracy przy konserwacji.
  • Wysoka niezawodność: Zbudowany z wysokiej jakości materiałów, co przekłada się na jego wysoką niezawodność i długą żywotność.
  • Niskie emisje spalin: Silnik spełnia normy dotyczące emisji spalin, co oznacza, że jest bardziej przyjazny dla środowiska.
  • Duża uniwersalność: Silnik może być wykorzystywany w różnego rodzaju maszynach, takich jak kosiarki, agregaty prądotwórcze czy pompy wodne, co czyni go bardzo uniwersalnym rozwiązaniem.

Podsumowując, silnik B&S Intek 4155 to wysokiej jakości, uniwersalne i niezawodne źródło napędu, idealne do zastosowań, w których wymagana jest wysoka wydajność, niska emisja spalin i hałasu oraz łatwość obsługi i konserwacji.

Typowe Zastosowania Silnika Intek 4155

  • Sprzęt do trawników i ogrodów
  • Traktory
  • Sprzęt budowlany / przemysłowy
  • Sprzęt rolniczy
  • Małe pojazdy

Opis Techniczny

Silnik do traktorów Briggs&Stratton z serii 4155 to jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka w układzie górnozaworowym.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Kluczowe Zalety

  • Filtr powietrza z wykładem filtrującym: Zapewnia ochronę przed przedostawaniem się zanieczyszczeń przenoszonych przez powietrze do silnika.
  • AVS® - Anti-Vibration System: Opatentowany, liniowy układ wyważający, który eliminuje ruchy na boki występujące w przypadku tradycyjnych układów. Zmniejsza drgania i gwarantuje znacznie płynniejszą pracę.
  • Tuleja żeliwna: Oferuje dodatkową integralność i trwałość, zapewniając odporność na zużycie i nadmierną eksploatację z jednoczesną usprawnioną kontrolą oleju.
  • Technologia OHV: Optymalna wydajność zapewniająca dłuższą żywotność silnika i większe oszczędności paliwa.
  • Elektroniczny układ zapłonowy Magnetron®: Gwarantuje bezobsługowe i łatwe uruchamianie silnika.
  • Mechaniczny regulator obrotów: Reguluje prędkość silnika w celu zapewnienia bardziej przydatnej mocy w trudnych warunkach eksploatacji.
  • Wysoka rurka wlewu oleju: Znacznie ułatwia konserwację silnika.
  • Gaźnik pływakowy: Doskonałe osiągi dzięki optymalnemu doprowadzaniu paliwa, które poprawia możliwość uruchomienia silnika.
  • Smarowanie rozbryzgowe: Zapewnia odpowiednie smarowanie w całej skrzyni korbowej w trakcie normalnej pracy.
  • Większy moment obrotowy: Zapewnia większą moc, która przekłada się na zwiększenie wydajności sprzętu.

Dane Techniczne Silnika Briggs & Stratton Intek 4155

Szczegółowe dane techniczne silnika:

Parametr Wartość
Model 4155
Typ silnika czterosuwowy, górnozaworowy OHV (górnozaworowy), chłodzony powietrzem, wał pionowy
Moment obrotowy brutto* (Nm) przy 3600 obr./min 30,68
Pojemność skokowa 500 cm3
Typ wału Wał pionowy
Typ cylindra Tuleja żeliwna
Średnica cylindra 90,5 mm
Skok 77,8 mm
Pojemność układu olejowego 1,4 L
Zapłon elektroniczny
Rozruch elektryczny
Ciężar silnika suchego 29,5 kg
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 479 x 393 x 327 mm

* Poziom mocy podawany dla momentu obrotowe brutto zgodnie z SAE J1940 według szacowania przez firmę Briggs & Stratton

Zużycie Paliwa

Zużycie paliwa w litrach na godzinę (przy obrotach 3600 rpm). Zużycie paliwa jest zależne od konfiguracji silnika, zastosowania oraz warunków pracy:

Obciążenie 100% 75% 50% 25%
Litry 4,94 3,48 2,78 1,82

Krzywe Wydajności

Norma SAE J1940 mierzy moc netto po zamontowaniu produkowanego przez producenta tłumika i filtra powietrza. Moc użytkowa jest ściślej skorelowana z mocą, jaką operator odczuje podczas używania produktu napędzanego silnikiem Briggs&Stratton.

Moc znamionowa silników wskazanych w tym dokumencie mierzy moc wyjściową netto przy 3600 obrotach na minutę i momencie obrotowym netto 2600 obr./min, testowany na silniku produkcyjnym. Silniki produkowane masowo mogą różnić się od tej wartości. Rzeczywista moc wyjściowa silnika zainstalowanego w maszynie końcowej będzie się różnić w zależności od wielu czynników, w tym prędkości pracy silnika w zastosowaniu, warunków środowiskowych, konserwacji i innych zmiennych.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #intek #4155 #specyfikacja

Popularne posty: