Wymiana Filtra Powietrza w Ford Focus (USA)
- Szczegóły
Regularna wymiana filtrów samochodowych jest obowiązkiem każdego właściciela auta. W samochodach znajdziesz kilka rodzajów filtrów, a każdy z nich odpowiada za oczyszczanie podzespołów, płynów eksploatacyjnych lub powietrza.
Rodzaje Filtrów Samochodowych
W naszym sklepie znajdziesz filtry do samochodów przeznaczone do wielu układów. Najpopularniejsze rozwiązania w tej kategorii to:
- Filtr oleju - montuje się go w dolnej lub górnej części silnika. Jego zadaniem jest filtrowanie oleju silnikowego. Wymiana filtra powinna być dokonywana przy każdej wymianie oleju.
- Filtr paliwa - zadaniem filtra paliwa jest oczyszczanie mieszanki dochodzącej do silnika z cząstek stałych oraz oddzielanie wody i osadów. Niezwykle ważne jest, by filtr samochodowy był w pełni sprawny.
- Filtr powietrza - znajdziesz go bezpośrednio w układzie dolotowym silnika. Tego rodzaju filtr do samochodu jest odpowiedzialny za filtrację powietrza w pojeździe. Zatkany filtr powietrza jest bardzo często powodem spadków osiągów jednostki napędowej. Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km. Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.
- Filtr kabinowy - czasami można spotkać się z nazwą „filtr pyłkowy”. Filtr ten zajmuje się przede wszystkim oczyszczaniem powietrza tłoczonego wentylacją do kabiny samochodu. Najlepszą praktyką jest wymiana filtra przeciwpyłowego dwa razy do roku.
Oczywiście są też filtry gazu (LPG/CNG) przeznaczone, co oczywiste, do pojazdów wyposażonych w instalację gazową. W naszym asortymencie posiadamy również filtry samochodowe do automatycznych skrzyń biegów, do maszyn rolniczych oraz wszelkiego rodzaju akcesoria, takie jak obudowy, przewody, mocowania i uszczelki filtrów.
Plan Serwisowy Ford Focus
Producenci samochodów przewidują konkretny plan serwisowy zawierający interwały wymiany płynów i części eksploatacyjnych. Poniżej znajdziesz plany serwisowe dotyczące wymiany oleju, płynów eksploatacyjnych i innych części dla najbardziej popularnych modeli marki Ford.
Ford Focus II 1.6 (100 KM) Benzyna - Plan Serwisowy
- Co rok lub co każde 15 tys. km przebiegu: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju w samochodach poruszających się głównie po mieście, wymiana filtra powietrza.
- Co rok lub co każde 20 tys. km przebiegu: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, wymiana filtra powietrza, wymiana filtra kabinowego.
- Co dwa lata: Wymiana płynu hamulcowego, wymiana płynu chłodzącego i przepłukanie układu, jeśli zastosowany został płyn uniwersalny.
- Co 60 tys. km przebiegu: Wymiana świec zapłonowych.
- Co 100 tysięcy km przebiegu: Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni manualnej.
- Po przekroczeniu 160000 km przebiegu lub co 8 lat: Wymiana paska rozrządu i elementów towarzyszących (napinacz, rolki itd.), regulacja luzów zaworowych, wymiana pozostałych pasków napędowych.
- Co 10 lat: Wymiana płynu chłodzącego, jeśli zastosowany został płyn zgodny z zaleceniami producenta samochodu.
Ford Focus III 1.6 TDCI 110 KM - Plan Serwisowy
- Co rok lub co każde 15 tys. km przebiegu: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju w samochodach poruszających się głównie po mieście, wymiana filtra powietrza.
- Co rok lub co każde 20 tys. km przebiegu: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, wymiana filtra powietrza, wymiana filtra kabinowego.
- Co dwa lata: Wymiana płynu hamulcowego, wymiana płynu chłodzącego, jeśli stosowany był płyn uniwersalny.
- Co 60 tysięcy km przebiegu: Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni automatycznej, wymiana świec żarowych.
- Co 100 tysięcy km przebiegu: Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni manualnej.
- Po przekroczeniu 200000 km przebiegu lub co 10 lat: Wymiana paska rozrządu, napinacza i biernych kół pasowych, wymiana pozostałych pasków napędowych.
- Co 10 lat: Przepłukanie układu chłodniczego i wymiana płynu chłodniczego na nowy, jeśli był zastosowany płyn oryginalny Ford.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 140 KM - Plan Serwisowy
- Co rok lub co każde 15 tys. km przebiegu: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju w samochodach poruszających się głównie po mieście, wymiana filtra powietrza.
- Co rok lub co każde 20 tys. km przebiegu: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, wymiana filtra powietrza, wymiana filtra kabinowego.
- Co dwa lata: Wymiana płynu hamulcowego, wymiana płynu chłodzącego, jeśli stosowany był płyn uniwersalny.
- Co 60 tysięcy km przebiegu: Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni automatycznej, wymiana świec żarowych.
- Co 100 tysięcy km przebiegu: Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni manualnej.
- Po przekroczeniu 200000 km przebiegu lub co 10 lat: Wymiana paska rozrządu, napinacza i biernych kół pasowych, wymiana pozostałych pasków napędowych.
- Co 10 lat: Przepłukanie układu chłodniczego i wymiana płynu chłodniczego na nowy, jeśli był zastosowany płyn oryginalny Ford.
Typowe Usterki Popularnych Modeli Marki Ford
Sprawdźmy popularne awarie dla trzech modeli marki Ford: Focus II 1.6 100KM; Focus III 1.6 TDCI 110 KM; Mondeo 2.0 TDCi 140 KM.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Ford Focus MK2?
Ford Focus II 1.6 100 KM - popularne usterki i typowe awarie:
- Problemy z właściwym działaniem elektrycznie sterowanych szyb i lusterek.
- Korozja, która atakuje klapę bagażnika, dolną część drzwi i podwozie.
- Łożyska przednich kół - w razie awarii zaczynają hałasować.
Ford Focus III 1.6 TDCI 110 KM - popularne usterki i typowe awarie:
- Silnik 1.6 TDCi 110 KM to wspólna konstrukcja PSA (Peugeot - Citroen) i Forda.
- Bardzo niebezpieczne wycieki oleju przekładniowego z manualnych skrzyń sześciobiegowych, mogące doprowadzić do ich zatarcia.
- Awarie zawieszenia po przekroczeniu 100 tys. km.
- Korozja atakuje podwozie samochodu.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140 KM - popularne usterki i typowe awarie:
- Silnik 2.0 TDCI 140 KM to wspólne dzieło koncernu PSA i Ford.
- Trzeba liczyć się z koniecznością wymiany/naprawy wtryskiwaczy, zablokowanego zaworu recyrkulacji spalin EGR, naprawy/regeneracji turbosprężarki a także dwumasowego koła zamachowego ze sprzęgłem (wymiana jest bardzo droga) i filtra cząstek stałych DPF (nie występował w każdej wersji).
- Korozja układu wydechowego.
FAQ - Najczęściej Zadawane Pytania
Jak często należy wymieniać filtr powietrza w samochodzie?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ częstotliwość wymiany filtra powietrza zależy od wielu czynników. Ogólnie zaleca się kontrolowanie stanu filtra co 15-20 tysięcy kilometrów lub przynajmniej co 12 miesięcy. Jeśli wcześniej filtr jest zbyt brudny lub uszkodzony, należy go wymienić.
Jak często wymieniać filtr oleju?
Wymiana filtra oleju powinna odbywać się zawsze razem z wymianą oleju. Zostawienie starego filtra grozi błyskawicznym zanieczyszczeniem nowego oleju silnikowego i tym samym negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Kiedy należy wymieniać filtr LPG?
W przypadku większości filtrów LPG zaleca się wymianę co 15-30 tys. km lub co 1-2 lata.
Oryginalny Zestaw Ford Focus Mk3 1.0 EcoBoost
Dla modelu Ford Focus Mk3 1.0 EcoBoost dostępny jest oryginalny zestaw Ford zawierający:
- Olej silnikowy syntetyczny: 5L 5W30 Oryginalny Motorcraft
- Filtr oleju - Oryginalny 1751529
- Filtr powietrza - Oryginalny 1848220
- Filtr kabinowy: Oryginalny 1709013
- Zawieszkę informującą o dacie wymiany oleju silnikowego - GRATIS
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
tags: #filtr #powietrza #Ford #Focus #USA #wymiana

