Filtr Powietrza CRF 450: Rodzaje, Konserwacja i Wymiana

Filtr powietrza jest kluczowym elementem w motocyklu, zapewniającym czyste powietrze do silnika. Jego regularna konserwacja i wymiana są niezbędne dla prawidłowego działania i długowieczności silnika. W tym artykule omówimy różne aspekty związane z filtrem powietrza w CRF 450.

Konserwacja Filtra Powietrza

Następnie sprawdzamy stan air boxa i stelaża, jeżeli jest zasyfiony, brudny w środku, wyjmujemy go i najlepiej do gorącej wody, proszek, bądź płyn i pucujemy. Co z nim robimy? Na pewno czyścimy benzynką, ropą, lub innymi płynami z zewnątrz i przedmuchujemy powietrzem wszelkie zakamarki, otwory, itp.

Wymiana Filtra Powietrza

Jeżeli posiadamy motocykl 4 Suwowy to możemy jeżeli się znamy i mamy do tego narzędzia wyregulowac, sprawdzic sobie luzy zaworowe, stan łańcuszka rozrządu po przez sprawdzenie napinacza oraz wymienic i sprawdzic stan filtrów olejowych.

Dodatkowe Czynności Konserwacyjne

Po załatwieniu zawieszenia, mamy lepszy dostęp do silnika. Zdejmujemy siedzenie, błotniki, plastiki, równie dobrze mogliśmy to zrobic na samym początku. Na pewno spuszczamy olej na zimę, jeżeli chcemy cokolwiek przy nim zrobic.

Sprawdzamy dodatkowo stan świecy, elektryki, czy nigdzie nie mamy przecięc, przetarc, czy wtyki nie są zapchane błotem, piachem, nie są zaśniedziałe, psikamy preparatem do instalacji, bądź też WD40, czy też sprejami silikonowymi. Co trzeba to izolujemy, co trzeba to czyścimy i zwracamy szczególną uwagę na to co odpinamy i gdzie, aby później się nie zamotac.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Nie napisałem nic wcześniej o napędzie, to też napisze to teraz. umyc dokladnie łańcuch oraz zembatki już na samym początku, zostawic go na 1 dzien do wysuszenia i obficie nasmarowac płynem, bądź jeśli się akurat skończył włożyc go do kąpieli olejowej czy to w oleju samochodowym czy motocyklowym, jeżeli spuszczamy stary olej to nic nam nie zaszkodzi przesmarowac nim łańcuch, bądź wykąpac.

Diagnostyka Stanu Technicznego

Sprawdzamy luz na wale, jedną z najprostrzych metod jest odkręcenie dekla od magneta i operowanie nim góra dół, lewo prawo itp, zdrowe łożyska nie powinny miec grama luzu, lekko zużyte leciutko wyczuwalny luz a dobite jak się zapewne domyslacie zdrowy luz.

Kiedy ukaże się nam łożysko wzrokowo sprawdzamy co się dzieje w środku, czy jest smar,jak wygląda, jak wyglądają łożyska.

Po zdjęciu przedniego koła, czas na przeczyszczenie lag przedniego zawieszenia, oprócz przetarcia z kurzu, brudu teleskopów bawełnianą szmatką czyścimy również uszczelniacz pyłowy, nic nam nie zaszkodzi jeżeli wyjmiemy go w dół, przetrzemy szmatką, wnętrze teleskopu, gdzie ów uszczelniacz się znajduje również przeczyścimy, oraz sprawdzimy stan zewnętrzny uszczelniacza olejowego.

Wiele osób wymaga aby olej w amortyzatorach zmieniac co kilkanaście mth, jest to oczywiście prawdziwe, lecz tyczy się jedynie profesjonalistów i zawodników wysokich lotów, amatorzy którzy więcej czasu spędzają na siodle niż nad nim jeżeli wymienią olej w ladze raz na rok, raz na 2 bądź co wymianę uszczelniaczy nie było by złym rozwiązaniem, lecz mogę się mylic. Po czym rozpoznac że sa na wykończeniu? Nic bardziej trudnego, motocykl na kołach, zaciskamy przedni hamulec i próbujemy przepchnąc motocykl, bujamy nim do przodu, do tyłu.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

--Po odkręceniu możemy wyjąc dolną półkę i 1 z łożysk mamy na wierzchu. wyjmujemy je, lecz została nam bieżnia w ramie, mowa o górnym łożysku. wyjmujemy ośkę z ramy, z koła tylniego i mamy lużny wahacz. Na ogół aby sprawdzic jego stan wystarczy jak wczesniej opisałem poruszac nim na boki,jeżeli ma luz to wyczujemy go.

Ale do rzeczy, aby dobrac się do łożysk należy wyjąc podkładkę, za nią mamy uszczelniacz, delikatnie go zdejmujemy jak powyżej pisałem i czyścimy go, sprawdzamy stan,następnie mamy tulejkę którą wyjmujemy i czyścimy,do sucha, jeżeli nie jest pościerana, powycierana można jeszcze z niej korzystac, jeżeli natomiast jest mocno zniszczona, to przy najbliższej okazji wymieniamy cały zestaw. Dalej mamy już łożysko, jeżeli nie wyczuliśmy luzów, a po wyjęciu tulejki widzimy zdowe łożysko, bez wypadających igiełek to jedynie co robimy to wycieramy je w środku ze starego smaru i dajemy grubą warstwę smaru do łożysk. tak samo robimy z 2giej strony. Postępujemy tak samo jak z wahaczem.

Jeżeli wymieniamy łożyska najlepiej podrzac element i jeżeli odpowiednio się nagrzeje z łatwością powinniśmy wybic zużyte łożyska. Wymiana łożysk w wahaczu. Macie jakis pomysł?

Wybór Oleju Silnikowego

Niektórzy piszą o zbierającym się oleju w wężyku puszki filtra powietrza pomyślałem aby spróbować to powiązać z producentem ew. lepkością oleju silnikowego, dlatego może jeżeli obserwujecie u siebie ( lub nie) takowe zjawisko napiszcie jaki dokładnie olej stosujecie ew. Co to ten wężyk puszki filtra powietrza? Sorki jestem słaby. Słyszałem to i owo o wężykach odpowietrzenia skrzyni korbowej, ale o wężyku puszki filtra .... . Może mi zajeb... a marka oleju? 10w30 i 10w40 zbiera się. Raz mniej raz więcej. Mam dwie nat, 10w40, przy spokojnej jeździe zbiera się malutko oleju, przy ostrym śmiganiu więcej... a marka oleju? 10w30 i 10w40 zbiera się. Raz mniej raz więcej. Na Ilosc skroplin w odmie kazdego silnika ( oczywiscie w dobrym stanie technicznym i bez bledow konstrukcyjnych) wplyw ma aura i styl jazdy (tzn gdy zimno i wilgoc i jazda na krotkich dystansach) a nie marka oleju.

Przydatne Wskazówki

Jeżeli planujemy jaką kolwiek robic czynnosc przy silniku a nie wiemy co jak i gdzie Pamiętajcie, Serwisówka twoją biblią i drukując ją możecie każdą częśc sprawdzic, odnaleźdź kazdą zagwostkę i odnaleźc drogę do rozwiązania nawet najmniejszego problemu. Kolejną pomocną rzeczą są internetowe sklepy które sprzedają Oemowskie części.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #crf #450 #rodzaje #konserwacja

Popularne posty: